Aihe: india.arie
1
Blue Moon
08.01.2003 12:41:04

Mitä mieltä olette? Uusin levy on vielä kuulematta mutta edellisen levyn "Acoustic Soul":in pop-folk-soul(?) paikoin jazzahtavin maustein viehätti ainakin minua. Vokaaliosuudet ovat vahvat ja akustinen kitara lämmittää mieltä. Stevie Wonderin 70-luvun levytykset näistä mieleen tulevat, jos vertailukohtia täytyy hakea. Mukavaa, että nykyisessä mustassa musiikissa trendi näyttää siirtyneen hip hopista ja konetaustoista enemmän "oikeiden" soittimien ja monipuolisempien sovitusten suuntaan. :)

(En oikein tiennyt mille alueella tämän postittaisin mutta kaipa tämä alue on OK?)
Bootsy
09.04.2003 14:52:39 (muokattu 03.07.2004 14:15:07)
....
Bootsy
Blue Moon
09.04.2003 15:29:43 (muokattu 09.04.2003 15:36:40)

India Arien uuteen levyyn en oikein ole päässyt sisälle. Levy kuulostaa "hienolta" mutta se "musta musiikki" on melkoisen hyvin piilotettu levylle?

N'dambi, Ledisi ; Soul Expressissä kehuttuja nimiä, joihin pitäisi perehtyä. Lisää suosituksia otetaan mielellään vastaan.

Entäs Erykah Badu, Angie Stone ja Alicia Keys? Useinkin on tullut ko. artistien levyjä soiteltua ja ainakin mulle kelpaa. Mielenkiintoista olisi kuulla muiden, nykysouliin itseäni paremmin perehtyneiden mielipiteitä.

EDIT: Joo, joku Mary J. Blige-CD tuli ostettua joku päivä sitten alennusmyynnistä. Kyllähän sitäkin kuuntelee.
Viktor Pelevin
09.04.2003 23:47:38
Entäs Erykah Badu, Angie Stone ja Alicia Keys? Useinkin on tullut ko. artistien levyjä soiteltua ja ainakin mulle kelpaa. Mielenkiintoista olisi kuulla muiden, nykysouliin itseäni paremmin perehtyneiden mielipiteitä.

Listaan istuu mukavasti Jill Scott. Noitten artistien kohdalla on kyllä mulla ollut semmonen ongelma, että kun kuulee kerran tyypin live-levyä niin ne studioplatat ei kiinnosta enää pätkääkään, kun live groovaa niin kovaa.

Nykysoulista jos puhutaan niin D'Angelon Voodoo on kyllä täydellinen. Soitannollisesti, sovituksellisesti ja tuotannollisesti. Toinen miesartisti, joka kannattaa tsekkaa on Raphael Sadiq.
"Free your mind and your ass will follow" -G.C.-
Blue Moon
09.04.2003 23:55:16 (muokattu 09.04.2003 23:55:30)

Listaan istuu mukavasti Jill Scott.

Unohtui... "Who Is Jill Scott":ista tykkäsin, muita en ole kuullut. Macy Grayn "On How Life Is":in (turhan) rokahtava meinikikin menettelee.

Nykysoulista jos puhutaan niin D'Angelon Voodoo on kyllä täydellinen. Soitannollisesti, sovituksellisesti ja tuotannollisesti. Toinen miesartisti, joka kannattaa tsekkaa on Raphael Sadiq.

Kiitos. Laitetaan nimet korvan taakse.
Bootsy
10.04.2003 11:11:45 (muokattu 03.07.2004 14:15:51)
....
Bootsy
Zeboo
01.07.2005 11:18:08

Raphael on loistava.... nyt muuten sitten puhutaan sellaisesta genrestä kuin Neo Soul. Se lähinnä on soulia joka palaa juurilleen, mutta ottaa silti vaikutteita jazzista, funkista ja nykysoulista. Artisteja on paljon:

India Arie
Musiq Soulchild
Erykah Badu
Common
Lauryn Hill
Maxwell
Angie Stone
D'Angelo
The Roots
Jill Scott
Rahsaan Patterson

Tiesittekö että Angie Stone oli D'Angelon kanssa naimisissa, niillä on 2 lasta. Jill Scott tekee paljon sanoituksia tai "riimejä" The Roots:ille.

Mulla on India Arien molemmat levyt, hieno artisti. ;o)

Kannattaa tsekata näitä muitakin!
mr.muzak
01.07.2005 12:22:01
Listaan istuu mukavasti Jill Scott. Noitten artistien kohdalla on kyllä mulla ollut semmonen ongelma, että kun kuulee kerran tyypin live-levyä niin ne studioplatat ei kiinnosta enää pätkääkään, kun live groovaa niin kovaa...

Joo, se Jill Scott:n live levy on kyllä niin kovaa matskua joka tavalla että huh. Parempaa saa etsiä...
scottie
02.07.2005 01:34:07
Nykysoulista jos puhutaan niin D'Angelon Voodoo on kyllä täydellinen.

Aika off-topic, mutta olikos tällä kaverilla se musiikkivideo, jossa kuvattiin koko biisin ajan herran paljasta (ja huomattavan lihaksikasta) ylävartaloa.. Huh.
Gas, grass or ass, no one rides for free!
Zeboo
02.07.2005 18:18:46

Aika off-topic, mutta olikos tällä kaverilla se musiikkivideo, jossa kuvattiin koko biisin ajan herran paljasta (ja huomattavan lihaksikasta) ylävartaloa.. Huh.

Oli "How Does It Feel", ja se oli aika HUH indeed! =o)
Uli Con Carne
04.07.2005 12:43:30

Mulla kolahtaa kyllä Indian soundi ja biisit mutta ne sanotukset on niin luotaantyöntävän tolloja että ei oikein lähe. :) Mukavaa musiikkia, ei siinä mitään.
"I suppose you could tie a piano to your crotch, but would it be the same thing?" -Kim Thayil
Torsti Suomi
14.02.2009 22:33:40
Citymarketista bongasin tämän likan kolmannen albumin. Nimi ja naama olivat parin vuoden takaa Porista tuttuja, joten levy lähti kuuden euron hintalapulla mukaani. Aika kivaa musaa. Kolmevuotias takapenkkiläisenikin halusi kuulla levyä vaan, kun tarjosin kotimatkaksi Fröbeliä ym. Jees jees. Tuleeko Suomeen miten ja onko Porin jälkeen käynyt?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)