tarrasque 22.11.2005 17:32:44 | |
---|
Etsiskelen kaikkea mahollista tenorifonitaiteilua ja nyt pitäs saada ohjausta hieman..heittäkääpä jotain nimiä jotka olis vähemmän Charlie Parkermaista tilutusta, enemmän rytmistä, skitsoa, voimallista. Semmonen ikäänkuin "turpiinvetomeininki". Tällä hetkellä itsellä ei oo referenssiä kyseisestä hommasta muulta ku Sakari Kukolta ja Pepa Päiviseltä joista toinen ei edes täytä edellä mainittuja vaatimuksia. Eli kovia tenorifonisteja..pieniä ja suuria nimiä..kokeilevaa tuuttausta! Kiitän THE SHIP IS SINKING, THE SHIP IS SINKING, THE SHIP IS SINKING |
mr.muzak 22.11.2005 18:18:25 (muokattu 22.11.2005 18:19:27) | |
---|
Etsiskelen kaikkea mahollista tenorifonitaiteilua ja nyt pitäs saada ohjausta hieman..heittäkääpä jotain nimiä jotka olis vähemmän Charlie Parkermaista tilutusta, enemmän rytmistä, skitsoa, voimallista. Semmonen ikäänkuin "turpiinvetomeininki". Tällä hetkellä itsellä ei oo referenssiä kyseisestä hommasta muulta ku Sakari Kukolta ja Pepa Päiviseltä joista toinen ei edes täytä edellä mainittuja vaatimuksia. Eli kovia tenorifonisteja..pieniä ja suuria nimiä..kokeilevaa tuuttausta! Kiitän Mä oon aina tykännyt Brandon Fields:stä, siltä tulee kovaa soitantaa vaikka olis kuinka korni biisikin, esim. "Dave Weckl - Hard-Wired - 5 - Crazy Horse". Muzakkia isolla M:llä, mut timanttinen (altto)fonisoolo. Edit: niin ja jotain hyvääkin musaa, esimerkiksi vaikkapa Tower of Power:n top -levyn muutama raita. |
Leevo 22.11.2005 18:50:05 (muokattu 22.11.2005 18:50:50) | |
---|
Mä oon aina tykännyt Brandon Fields:stä, siltä tulee kovaa soitantaa vaikka olis kuinka korni biisikin, esim. "Dave Weckl - Hard-Wired - 5 - Crazy Horse". Muzakkia isolla M:llä, mut timanttinen (altto)fonisoolo. No Hoho. Aika rankkaa sanoa Weckulia Muzakiks... :) Eli kovia tenorifonisteja..pieniä ja suuria nimiä..kokeilevaa tuuttausta! Kiitän Sonny Rollins tulee ekana itelle mieleen jos haetaan kovaa fonistia, en sitte tiedä onko sitä mitä haet. Edit: Hymiö "Räkä-Malmi rääkyy ja mä oon ympäri lavaa." -Andy McCoy |
mr.muzak 22.11.2005 20:30:19 | |
---|
No Hoho. Aika rankkaa sanoa Weckulia Muzakiks... :) No ei niillä sen levyillä juuri taidearvoa ole:) |
tarrasque 22.11.2005 20:59:54 | |
---|
"Sonny Rollins" - pittääpä testata. THE SHIP IS SINKING, THE SHIP IS SINKING, THE SHIP IS SINKING |
Epämuusikko 22.11.2005 21:36:32 (muokattu 22.11.2005 21:38:26) | |
---|
Eikö Coltrane kelpaa? No, vaikka Anthony Braxton on altisti, niin "For Alto Saxophone" on kuulemisen arvoinen levy. Siis, jos tuuttausta haluaa. Pelkkä foni. Scary stuff. ...we have to produce a smooth, flowing, coordinated series of closely-spaced notes from bar one to the end of the piece, while the guitar player can strum one power chord, assume the rock god stance, and have the groupies swooning. ÄrLä #009 |
M.i.k.key 22.11.2005 23:57:54 | |
---|
Saattaisit noilla ohjeilla digata Joshua Redmanista! Mä lopetan nää hommat! |
steelysam 23.11.2005 00:23:20 | |
---|
Timo Lassyn tuleva soololevy tulee varmasti sisältämään juuri tätä! Odotetaan.... My name is James Bond, James. |
klobasa 23.11.2005 00:52:45 (muokattu 23.11.2005 00:53:31) | |
---|
Etsiskelen kaikkea mahollista tenorifonitaiteilua..... skitsoa, voimallista. Ornette Coleman? En tiedä soittaako kumpaa - tenoria vai alttoa, mutta skitsoa se joka tapauksessa on. Ja Coltrane tottakai myös sopii samaan sarjaan. Ja vaikkapa Eric Dolphy myös. |
baron 23.11.2005 02:04:55 (muokattu 23.11.2005 02:05:53) | |
---|
Mun mielestä Rahsaan Roland Kirk täyttää vaaditut määritelmät. My name is Baron, Sir Baron. |
steelysam 23.11.2005 08:25:22 | |
---|
Ornette Coleman? En tiedä soittaako kumpaa - tenoria vai alttoa, mutta skitsoa se joka tapauksessa on. Ja Coltrane tottakai myös sopii samaan sarjaan. Ja vaikkapa Eric Dolphy myös. Kyllähän sekä Coleman ja Dolphy olvat enemmän alttomiehiä ja vielä hyvin freesemmoisia. My name is James Bond, James. |
steelysam 23.11.2005 08:25:37 | |
---|
Mun mielestä Rahsaan Roland Kirk täyttää vaaditut määritelmät. HOHO! My name is James Bond, James. |
ydinaukio 23.11.2005 08:47:52 | |
---|
|
Karlsson 23.11.2005 08:50:06 (muokattu 23.11.2005 08:52:07) | |
---|
HOHO! Eipä naureta, ukkelilla on aika räyhäkkää mättöä, sanotaan ny vaikka, 60-luvun puolesta välistä eteenpäin. Jos en väärin muista niin, esmes Rip, Rag & Panic live olis aika...ööö kahvittelun taustamusaks kelpaamatonta. Sitten toi Coltrane tosiaan. 60-luvun lätyt eli ne viimeiset on kyllä aika pahoinvoivan kuuloista kamaa. Muita: -Pharaoh Sanders -Albert Ayler -Eric Dolphy -Archie Shepp -John Surman edit: sanotaan vielä nykypäivästä että kotimainen Mohel. Näyttää olevan oma lehmäni ojassa... "Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05 |
Karlsson 23.11.2005 08:51:21 | |
---|
Tähän täytyy suositella kaikkien aikojen rankinta ja voimakkainta äänitettä: John Coltrane - The olatunji concert. Levyllä on pituutta n. 70 minuuttia ja se sisältää 2 kappaletta. Se on niin helvetin raskasta ettei mikään. Pistänpä vielä linkin yhteen arvosteluun: http://pitchforkmedia.com/record-re … oltrane_john/olatunji-concert.shtml Olikos tää se Coltranen vika konsertti? Tossa loppuvaiheessa kuulemma toi infernaalinen tuska tossa kamassa tuli ainakin osittain siitä että Coltranella oli niin pahat tuskat syövän takia. Hienoa musiikkia, todella. "Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05 |
ydinaukio 23.11.2005 09:04:18 | |
---|
Olikos tää se Coltranen vika konsertti? Joo, viimeinen äänitetty konsertti. |
kimmo 23.11.2005 09:17:50 | |
---|
Aika ärhäisesti fonia puhaltelee myös John Zorn. En tosin osaa sanoa onko just tenori. |
baron 23.11.2005 09:30:22 | |
---|
HOHO! Et oo sattunut kuulemaan Kirkin sooloa Mingusin piisissä Hog Calling Blues? Eikä oo ainoo! My name is Baron, Sir Baron. |
Jorbagha 23.11.2005 09:34:30 | |
---|
Näitä suosittelisin hakuehtojesi perusteella: Chris Potter (loistavaa foni(e)n hallintaa ja omaperäistä soittoa) Steve Coleman (kylläkin altisti, mutta täyttänee sen skitsoa/rytmistä -standardin) Gary Thomas (tenoristi, ylläolevan hyvä kaveri) Ravi Coltrane (ylläolevien hyvä kaveri, ja luit oikein, juuri Hänen poikansa) Norjasta löytyy semmoiset heput kuin Trygve Seim ja Jan Garbarek, tehneet lukuisia levytyksiä molemmat. Siinä kaksi mielestäni maailman hienointa fonistia, suosittelen! |
kyänäino 23.11.2005 12:31:55 | |
---|
Peter Brötzmann! En tiedä voiko hänet aina luokitella jazziksi mutta ainakin tuo turpaanvetokriteeri täyttyy... |