Aihe: Sagan om ringen
1
Mika Antero
16.12.2002 14:40:29
Nyt kun Taru sormusten herrasta on taas niin ajankohtainen, niin muistaakos kukaan Bo Hanssonin mainiota Sagan om ringen –levyä? Todella mainio progepläjäys, joka tulee monesti laitettua soimaan silloin kun rokinrenkutus kyllästyttää. Rauhoittavaa musiikkia, sanan parhaassa merkityksessä.

Joskus kuulin sellaisen jutun, että Mike Oldfield olisi suunnitellut samaan kirjaan pohjautuvaa levyä, mutta kuuli sitten tämän Sagan om ringenin ja luopui hankkeesta. Pitäneekö paikkansa?
Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe.
Dirk
16.12.2002 14:58:25
Jaah, en minä noista perusta, mutta mikäli Rhapsody tekis kirjasta levyn niin se ois pakko ostaa :)
Fortune
16.12.2002 16:16:10
Jaah, en minä noista perusta, mutta mikäli Rhapsody tekis kirjasta levyn niin se ois pakko ostaa :)

Eikös Blind Guardianit riitä?
Kläp.
Mika Antero
16.12.2002 19:22:20
Vaikka minulla muutama Rhapsodyn levy onkin (salainen pahe, nääs), niin olen kyllä sitä mieltä, että niiden äijien tyylitaju ei riitä edes Aku Ankasta kertovan levyn tekemiseen:^)
Dirk
17.12.2002 11:24:13
Vaikka minulla muutama Rhapsodyn levy onkin (salainen pahe, nääs), niin olen kyllä sitä mieltä, että niiden äijien tyylitaju ei riitä edes Aku Ankasta kertovan levyn tekemiseen:^)

No joo, eihän tässä tosena liikenteessä olla. Siinä vaiheessa ku videot on jotain turnajaisia linnan pihassa ja levyistä löytyy keskimaan karttoja (joojoo, on tullut huumorilla lainattua), niin homma on aika hyvin hallussa. Sitte ne upeat miditrumpetit kaikki sälä...jos Sormusten herrasta tulis tollanen levy niin ainaki mun ois se pakko lainata.
Fortune
17.12.2002 13:23:57

No joo, eihän tässä tosena liikenteessä olla. Siinä vaiheessa ku videot on jotain turnajaisia linnan pihassa ja levyistä löytyy keskimaan karttoja (joojoo, on tullut huumorilla lainattua), niin homma on aika hyvin hallussa. Sitte ne upeat miditrumpetit kaikki sälä...jos Sormusten herrasta tulis tollanen levy niin ainaki mun ois se pakko lainata.

No kyllähän joku Blind Guardianin "Nightfall in Middle Earth" voisi pikku "perversiosi" tyydyttää...
En tiennyt tätäkään.
Kläp.
Rumpalisti
17.12.2002 15:02:51
Nyt kun Taru sormusten herrasta on taas niin ajankohtainen, niin muistaakos kukaan Bo Hanssonin mainiota Sagan om ringen –levyä? Todella mainio progepläjäys, joka tulee monesti laitettua soimaan silloin kun rokinrenkutus kyllästyttää. Rauhoittavaa musiikkia, sanan parhaassa merkityksessä.

Yleensä kaikenlainen hobittiproge ja haltiahevi tuppaa olemaan aika kornia meininkiä, mutta tämä Bo Hanssonin levy on todellakin erinomaisen tunnelmallinen ja muutenkin aivan valtavan hieno levy. Hansson on kuitenkin Tolkien-siteerausten pioneeri musiikin saralla.

Hanssonilla on muitakin hienoja levyjä, kuten Attic Thoughts, sekä erityisesti urku-rumpaliduopläjäys Hansson och Karlsson.
Mika Antero
18.12.2002 12:51:53
Hanssonilla on muitakin hienoja levyjä, kuten Attic Thoughts, sekä erityisesti urku-rumpaliduopläjäys Hansson och Karlsson.

Noita en ole valitettavasti kuullut. Tuo Sagan om ringen on sellainen levy, että se kyllä toimii ihan pelkkänä musiikkinakin, ilman sitä Sormusten herra -yhteyttäkin. Se nimenomaan luo sitä tunnelmaa, ei se ole sellaista "hobittipoukkoilua"...
Veikko
19.12.2002 10:42:27
Mietin että miten on niin tutun kuuloinen levynnimi ja sitten muistin että näkypä olevan levykauppa Äxässä just tuo levy,pitää pistää näköjään toivomukseksi pukinkonttiin ;) Muutenkin olen jotain "tolkien" musaa halunnutkin...Ei oikeen nuo blind guardianit ja summoningit kolahda.
Anri8000
21.01.2003 11:48:52

No kappas,enpäs olekaan ainoa joka tuosta tykkää.Niin briljantti älppy,että sitten KUN pääsen Soundin OmaLista-osioon valitsemaan lemppareitani,niin siellähän se sitten.Myöskin tuo ehkä hieman pilipalihtava Attic
Thoughts on mahtava.harmittaapi vaan sangen suuresti kun joku aiempi omistaja on vinyyliä hieman huonosti käsitellyt.muuten mainiosta torkku-levystä menee funktio pilalle,kun joutuu käydä siirtämässä neulaa koko ajan...eikös herr Hansson säveltänyt Hendrixin Jimpalle TaxFree nimisen tsibaleen?Jimmyhän taisi muutenkin tykästyä kovasti Hansson&Karlssoniin kun duo lämppäs Jimmyä ruotsi keikalla.yleisö ei kuulemma niinkään..
Elämä on vain osa jalkapalloa.
Mika Antero
21.01.2003 12:39:48 (muokattu 21.01.2003 12:40:42)
eikös herr Hansson säveltänyt Hendrixin Jimpalle TaxFree nimisen tsibaleen?Jimmyhän taisi muutenkin tykästyä kovasti Hansson&Karlssoniin kun duo lämppäs Jimmyä ruotsi keikalla.yleisö ei kuulemma niinkään..

Jep, Tax Free on Hanssonin ja Jan Carlssonin sävellys. Tuosta lämmittelystä en nyt muista, pitäisi tarkistaa, mutta en jaksa. Uskon että olet oikeassa.

EDIT: Carlsson vai Karlsson?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)