Aihe: Miles Davis
1 2
Risto Mustalisä
28.11.2002 13:34:19
Ajattelinpa kirjoittaa otsikon herrasta. Ostin taannoin kirjastokuuntelun innoittamana levyn "Sketches os Spain" joka kuulostaa varsin mainiolta.Onko mitään muita suosituksia?
Born to be wild! - paitsi kotona..
Neljä Ruuvia
28.11.2002 13:36:07
Ajattelinpa kirjoittaa otsikon herrasta. Ostin taannoin kirjastokuuntelun innoittamana levyn "Sketches os Spain" joka kuulostaa varsin mainiolta.Onko mitään muita suosituksia?

KIND OF BLUE -levy
Mika Antero
28.11.2002 13:37:56
Sketches of Spain on todellakin hieno levy. Itse olen amatööri Davis-tuntemuksessa, mutta ykkössuosikkini on In a silent way -levy. Kind of blue on tietenkin loistava, ja Bitches Brew myös, kunhan siihen jaksaa paneutua kunnolla.

Anttilasta saa kahdeksalla erkillä hyvän kolmen cd:n boxin Milesin radio-/livenauhoituksia, suosittelen.
Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe.
Blue Moon
28.11.2002 15:30:47

KIND OF BLUE -levy

"Kind of Blue" on myös minun suosikkini, yksi kaikkien aikojen hienoimmista albumeista mielestäni.

"Tutu" ja muut miehen uudemmat levytykset ovat ehkä jääneet liian vähälle huomiolle. Hyviä levyjä.
Weird Little Boy
28.11.2002 17:22:17
Miles on kone!
Peki
28.11.2002 17:26:57

"Kind of Blue" on myös minun suosikkini, yksi kaikkien aikojen hienoimmista albumeista mielestäni.

"Tutu" ja muut miehen uudemmat levytykset ovat ehkä jääneet liian vähälle huomiolle. Hyviä levyjä

joo on.. tuo Tutu muuten on oikein mainio kanssa..
Jaa minä apea? http://napakettu.cjb.net
Blue Moon
28.11.2002 17:31:25

joo on.. tuo Tutu muuten on oikein mainio kanssa..

Jees. Miles ei pitkäksi aikaa samoihin kuvioihin jämähtänyt.
Mika Antero
28.11.2002 17:34:36
"Tutu" ja muut miehen uudemmat levytykset ovat ehkä jääneet liian vähälle huomiolle. Hyviä levyjä.

Tutu on jotenkin sellainen levy, että sen soundimaailmassa tiivistyy 80-luku aivan täydellisesti. Hyvässä ja pahassa.
Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe.
Dirk
28.11.2002 18:00:13
Jep, ainaki The Complete Concert (1964) ja hmm, se oli joku '58 sessions: Stella By Starlight, joka ainakin Kind Of Bluen ystäville kolahtaa varmasti. Itselläni on kattava paketti, jossa on käsittääkseni kaikki Milesin Columbialle tekemät levyt noin 1955-61 tai jotain, mutta kuitenkin.

Sähköiseen tuotantoon en ole sanottavasti tutustunut, joten sitä en kommentoi.
Viktor Pelevin
28.11.2002 22:26:18

Jees. Miles ei pitkäksi aikaa samoihin kuvioihin jämähtänyt.

Jep. Ite en ihan hirveesti noita 70-l:n levyjä oo kerenny kuunnella (live-evilistä oon toistaseks digannu ehkä eniten), mutta yks kaveri joka on enemmän asiaan paneutunu noista joskus soittaa aina jotain pätkiä ja kas sieltähän löytyy kaikenlaista alkaen funkista aina johonki drum'n'bass-säksätykseen asti.
"Free your mind and your ass will follow" -G.C.-
Mr.oskari
29.11.2002 08:47:55
Milesin poika on vähän kinkkinen mies, kun yksi albumi ei todellakaan paljasta mihin kaikkeen se on nenänsä laittanu...

Tässäpä joitain:

40-luku:
Boplicity -tupla CD
Birth of the Cool

50-luku:
Bag's Groove
Round about Midnight
Walkin',Cookin',Workin',Steamin' ja Relaxin' With Miles Davis
Kind of Blue
Miles Ahead
Sketches of Spain

60-luku:
Someday My Prince Will come
Seven Steps to Heaven
E.S.P
In a silent Way
Miles Smiles
Bitches Brew

Tässäpä jotain herkkuja Milesin tuotannosta, jotka ei varmasti jätä kylmäksi.

Oon karttanu aika kaukaa Milesin uudemman tuotannon, kun mitä siitä oon kuullu on mun mielestä jo aika kaukana jazzista ja jenkkituottajat on vaan dollarin kuvat silmissä väsänny niitä.
Blue Moon
29.11.2002 11:30:43

Oon karttanu aika kaukaa Milesin uudemman tuotannon, kun mitä siitä oon kuullu on mun mielestä jo aika kaukana jazzista ja jenkkituottajat on vaan dollarin kuvat silmissä väsänny niitä.

Mun mielestä taas Miles ei suostunut jämähtämään siihen, mikä puristien mielestä on "oikeaa" jazzia, vaan teki sitä mitä halusi ja pystyi uusiutumaan. Tää nyt on vaan mun mielipide. :)
Viktor Pelevin
29.11.2002 16:46:00

Mun mielestä taas Miles ei suostunut jämähtämään siihen, mikä puristien mielestä on "oikeaa" jazzia, vaan teki sitä mitä halusi ja pystyi uusiutumaan. Tää nyt on vaan mun mielipide. :)

oon kyllä ehdottomasti samaa mieltä. 80-luvusta en sano mitn mutta se 70-l:n tuotanto on ihan kyllä "taiteellisesti perusteltua" kamaa. ja kuten jossain joskus todettiin niin ei kai musiikki voi kovin kaupallista olla jos sen pohjana toimii etno ja buckhausenin teoriat. no, lokerointia tietyssä mielessä tääkin, mutta kyllä niitä fuusio-juttuja kannattaa kuunnella, koska niissä piilee aina joku idea.
kitaristipoika
29.11.2002 18:38:44
Milesin poika on vähän kinkkinen mies, kun yksi albumi ei todellakaan paljasta mihin kaikkeen se on nenänsä laittanu...

Tässäpä joitain:

40-luku:
Boplicity -tupla CD
Birth of the Cool

50-luku:
Bag's Groove
Round about Midnight
Walkin',Cookin',Workin',Steamin' ja Relaxin' With Miles Davis
Kind of Blue
Miles Ahead
Sketches of Spain

60-luku:
Someday My Prince Will come
Seven Steps to Heaven
E.S.P
In a silent Way
Miles Smiles
Bitches Brew

Tässäpä jotain herkkuja Milesin tuotannosta, jotka ei varmasti jätä kylmäksi.

Milestones on myös erittäin hyvä.
draddog
03.12.2002 08:12:12
Jos Milesin fuusio kiinnostaa niin kannattaa myös tsekata Herbie Hancockin tuotantoa, miehen 60-70 lukujen taitteen työt ovat samanhenkisiä... Headhunters on tietysti kaupallisempaa, mutta yhtälailla hyvää matskua. Toinen kiintoisa bändi on tietysti Weather Report. Itse pidän WR:n vanhasta soundista, ennen kuin Jaco tuli kelkkaan ja "pehmensi" soundin.
mts
03.12.2002 10:31:49
Milesilta on saatavissa hyvä kokoelma koko tuotannosta (ainakin 3 cd:tä). En nyt muista nimeä/numeroa. Varmaan levykaupasta löytyy. Sain sellaisen pari vuotta sitten.
Hän teki muuten elokuvamusiikin "Jack Johnson"-nimiseen filmiin, mukana mm. John McLaughlin. Jostain syystä pidän siitä soundtrack levystä, ehkä siksi, että osaan soittaa muutaman riffin...
Viktor Pelevin
04.12.2002 10:35:56
Itse pidän WR:n vanhasta soundista, ennen kuin Jaco tuli kelkkaan ja "pehmensi" soundin.

samaa mieltä. wr:n muutos psykedeelisestä avaruuskolinajazzbändistä siihen pehmofuusioon on aika jännä tapaus. long live avaruuskolina!!!
Veikko
19.12.2002 13:02:21
Jack Johnson biisistä sen verran että ainakin se saatanan moogi-fiiiiiiiiiiiiiii!!!!!Käy ihan helvetin kipeää korviin :/ Muuten tosi leppoisa ja hyvä biisi:)Paljon en ole kuullut Milesia mutta ainakin Electric Shout levy on ihan jees.
Buvez
19.12.2002 19:33:09
No TUTUhan on siis ihan mestariteos.
Sitä pitää ylistää. =)
draddog
20.12.2002 00:55:40
You're under arrest. Jo kansikuvan takia tuo levy on ajaton klassikko jota analysoidaan vielä ensi vuosisadalla
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)