silhouette 20.03.2003 14:21:27 (muokattu 20.03.2003 14:24:09) | |
---|
Jep. Elikkä kysyisin teiltä asiaatuntevat miten määritellään fuusiojazz. En ole itse aivan varma joten on pakko kysyä. Kiitos! Elämä on parasta huumetta!!! |
J Bro 20.03.2003 14:42:49 | |
---|
Jep. Elikkä kysyisin teiltä asiaatuntevat miten määritellään fuusiojazz. En ole itse aivan varma joten on pakko kysyä. Kiitos! Jens Juhanson : Fission Siinä levyllinen määritystä. =) Kaikki on reenistä kiinni. |
JC 20.03.2003 15:59:10 | |
---|
Elikkä kysyisin teiltä asiaatuntevat miten määritellään fuusiojazz. Asiantuntijoiden puutteessa... Fuusio-sana taitaa olla aika moninaisessa käytössä nykyään, mutta alunperin 70-luvun alkupuolella sillä tarkoitettiin lähinnä jazzin ja rockin yhteensulautumista (fuusiota). Mahavishnu Orchestran levyt "The Inner Mounting Flame" ja "Birds of Fire" ovat hyviä ja selkeitä esimerkkejä tälläisestä musiikista, jossa jazzista tutut improvisaatiot sulautuvat rockin rytmeihin ja energiaan. |
methäläene 20.03.2003 16:58:26 | |
---|
Jep. Elikkä kysyisin teiltä asiaatuntevat miten määritellään fuusiojazz. En ole itse aivan varma joten on pakko kysyä. Kiitos! No eikös se Miles Davisin Bitches Brew(1969) ollut uraa uurtava tällä musiikin saralla jota fuusiojazziksi kutsutaan. Kannattaa hommata toi levy jostain. ..."iki-läikkä"-kiljua.. se oli aina kosteena yhestä kohtaa... |
Blue Moon 20.03.2003 17:04:22 | |
---|
alunperin 70-luvun alkupuolella sillä tarkoitettiin lähinnä jazzin ja rockin yhteensulautumista (fuusiota). Ja käsittääkseni vielä niin, että kun jazz-porukat ottivat vaikutteita rockin puolelta = fuusiojazz. Rock-miesten jazz-hommeleita taas kutsuttiin "jazz-rockiksi" tai "rock-jazziksi". Korjatkaa jos olen väärässä. |
JC 20.03.2003 18:15:43 | |
---|
fuusiojazz jazz-rock rock-jazziksi Itse yhdistän nuo kaikki fuusio-sanan alle, sillä turhan tarkka lokeroiminen aiheuttaa sen, että ns. väliinputoajien määrä alkaa kasvamaan liian suureksi. |
lxi 20.03.2003 18:26:11 (muokattu 20.03.2003 18:26:36) | |
---|
Fuusio-sana taitaa olla aika moninaisessa käytössä nykyään, mutta alunperin 70-luvun alkupuolella sillä tarkoitettiin lähinnä jazzin ja rockin yhteensulautumista (fuusiota). Mahavishnu Orchestran levyt "The Inner Mounting Flame" ja "Birds of Fire" ovat hyviä ja selkeitä esimerkkejä tälläisestä musiikista, jossa jazzista tutut improvisaatiot sulautuvat rockin rytmeihin ja energiaan. Näin. Ja lähti oikeastaan liikkelle juuri mainitusta Bitches Brew -levystä, kun Davis vaihtoi muusikoidensa akustiset soittimet sähköisiin. Ja tietenkään fuusio on, kuten kaikki muukin musiikki, muuttanut määritelmäänsä kuluneiden 30 vuoden aikana. Vaikutteita on otettu muista musiikinlajeista kuten funkista. (Minulle varsinkin 80-luvun fuusio on sitä musaa jossa soitetaan puoliolemattomia biisejä käsittämättömällä tekniikalla ja karmeilla soundeilla. Joku Mahavishnu Orchestra esimerkiksi on ihan eri planeetalta. Mutta se niistä mielipiteistä sitten.) |
Dr. Funkenstein 20.03.2003 19:37:03 (muokattu 20.03.2003 19:37:33) | |
---|
(Minulle varsinkin 80-luvun fuusio on sitä musaa jossa soitetaan puoliolemattomia biisejä käsittämättömällä tekniikalla ja karmeilla soundeilla. Joku Mahavishnu Orchestra esimerkiksi on ihan eri planeetalta. Mutta se niistä mielipiteistä sitten.) Hienoa lukea viisauden sanoja. Kasarifuusio, tuo helvetillinen musiikin alajae. Kikka Koree & toverit... huhhuh. |