Aihe: Mitäs mieltä yhtyeestä Pain Of Salvation?
1 2
kingdom
03.03.2003 19:35:29
Itse ainakin tykkäsin paljon, hankin uusimman, Remedy Lanen. Kaverilta lainasin Entropian. Nämä kuunneltuani voin sanoa että kerrassaan mainio yhtye. Laulukin on todella loistava, samoin sanoitukset. Pojat ovat selvästi ottaneet vaikutteita jazzista. Progeyhtyeeksi taitaa mennä?
Heillä on enemmän lahjoja kuin joulupukilla: Imagined Kingdom
Dr. Funkenstein
03.03.2003 20:08:27
Onhan tuo, progemetallia. Monille ei kyllä sovellu, mutta itse pidän. Välillä vaan menee vähän liian vakavamieliseksi se touhu, etenkin sanoitusten osalta... eipä taida hyymörille vaan löytyä sijaa bändin musiikista.

Gildenlow:n ääniarsenaali on kyllä varsin hulppea... lähtee hevi-ininät sekä death-karjunnat. Rispekt!
Veke
06.03.2003 02:26:11
Se vähä mitä bändiä olen kuullut niin pidin todella paljon,YEAH!!!
PekKampela
06.03.2003 19:57:45

Olen kuullut joka levyltä joitain biisejä, ja ihan kivalta kuulostanut, Remedyn biisit ehkä parhaimmilta...taitavat olla vähän selkeämpiä ja melodisempia.

Satuin löytämään Entropian todella hyväkuntoisena paikallisesta levykaupasta tänään.Otin mukaan kymmenen euron hintaan. Puolet kerkesin jo kuunnella. Varsinkin People passing by iski suoraan munuaisiin!
Juna sanoo "Tsuku zu xu"
W4R
07.03.2003 23:50:08
Olen kuullut joka levyltä joitain biisejä, ja ihan kivalta kuulostanut, Remedyn biisit ehkä parhaimmilta...taitavat olla vähän selkeämpiä ja melodisempia.

Satuin löytämään Entropian todella hyväkuntoisena paikallisesta levykaupasta tänään.Otin mukaan kymmenen euron hintaan. Puolet kerkesin jo kuunnella. Varsinkin People passing by iski suoraan munuaisiin!

Se on kyllä saakelin hyvä piisi!
PekKampela
08.03.2003 15:03:18

Levy tuli kuunneltua kokonaan. Ehkä vähän liian raakaa ja raisua välillä mun makuun. Ehkä siihenkin rupeaa tottumaan muutaman kuuntelukerran jälkeen.

Kertokaas vähän noista muista levyistä. Minkä tyylistä ja tunnelmallista niiltä löytyy?
Juna sanoo "Tsuku zu xu"
Ali
08.03.2003 23:25:12

Yksi maailman mahtavimpia bändejä! Gildenlöw on nero ja paras laulaja ikinä! Perfect Element pt.1 ehkäpä paras levy. One Hour By The Concrete Lake ja Remedy Lane ovat myös aivan mahtavia. Entropialla on todella hyviä biisejä, mutta kokonaisuutena ei aivan yhtä vahva kuin muut. Jos haluatte biisejä imutella, niin voin suositella tästä äkkiseltään ainakin seuraavia:
-Reconciliation
-Water
-Morning On Earth
-!(Foreword)
-People Passing By
-Perfect Element pt.1
-Trace of Blood
ja miljoona muuta!
Dr. Funkenstein
09.03.2003 15:46:20
Perfect element pt.1 on kyllä mielestäni selkeästi vahvin levy kokonaisuutena. Remedy lane hyvänä kakkosena...
King of Loss
10.03.2003 21:26:22
Tällä hetkellä ehdoton suosikkibändini. Jokaisessa levyssä on aivan oma tunnelmansa ja ne kolahtaa omalla tavallansa jokainen. Itselleni uppoaa parhaiten Perfect Elements pt 1 ja Remedy Lane. One Hour...-levy on myös todella loistava. Entropia levyyn olen valitettavan vähän ehtinyt tutustua, mutta varsin mukiin menevä sekin on. Yleensä kestää hieman ennen kuin pääsee levyihin sisälle, mutta sitten se on menoa kun musiikki aukeaa ja kappaleista löytää joka kuuntelukerralla uusia elementtejä.

Oikeastaan se missä bändi on valovuoden muita edellä, on juuri sanoitukset. Sanoitukset tukevat paremmin kuin hyvin musiikkia ja ne toimivat myös itsenäisestikin.

Joku mainitsikin Gildenlöwin ilmiömäisen laulun, mutta mies on myös velho säveltämään biisejä. Kappaleissa hyödynnetään todella hyvin kahden kitaran tuomia mahdollisuuksia ja siihen kun lisätään vielä Fredrik Hermanssonin koskettimien soitto, niin musiikki hipoo jo täydellisyyttä.

Olisi saanut bändi tulla taannoin Dream Theaterin kanssa suomeenkin. Ehdottomasti bändi, joka täytyy livenä nähdä.

Loppukaneettina täytyy vielä lisätä, että bändi on tehnyt yhden parhaista instrumentaalibiiseistä mitä olen kuullut, Dryad of the Woodsin.
-= From this distant, I can see it all =-
goashem
11.03.2003 13:55:28

Perfect Element Pt. 1 on se levy jolle antaisin ääneni, jos parasta valittaisiin...

Minä myös. Tosin paras biisi, "! (Foreword)" löytyy Entropialta ja paras tuotanto puolestaan Remedy Lanelta.
lkx
13.03.2003 12:23:29

En o kuullu POSilta kuin muutaman biisin, mitä netistä imutin, mutta täytyy todeta, ettei o ollenkaan huono poppoo. Just sopivasti kikkailua ja heavyä, sit taas toisaalta siistejä moodeja ja muuta kivaa. Oli mulle positiivinen yllätys. En muista mitä kautta bändin "löysin"...
There is no spoon...
kingdom
14.03.2003 15:59:09
Nyt sain kaverilta lainaan Perfect Element Pt. 1. PERHANAN KOVA LEVY! Used on kuunneltu nyt vasta noin tuhat kertaa. Huhhuh, olin todella myyty!
DrmBug
15.03.2003 23:22:41
Loistava bändi kaikin puolin. Omistan Remedy Lanen ja One hour by the concrete laken. Kummatkin todella hyviä, mutta jälkimmäisestä tykkään enemmän. Suomeen saisivat kyllä tulla, olis unelmien täyttymys :) En oo vielä yhtään huonoa kappaletta bändiltä kuullu, aina kuulostaa hyvältä. Seuraava levy minkä hommaan on varmaanki joku PoS:n vanhempi sitten.
DrmBug
15.03.2003 23:25:08
Niin, ja paras biisi ko. bändiltä on mielestäni Inside
Dr. Funkenstein
16.03.2003 00:14:53
Waking every God taitaa tällä hetkellä olla oma suosikkini. Ikäänkuin se ketään kiinnostaisi, mutta sanonpas kuitenkin.

Isot propsit myös Trace of bloodille.
Corpsegrinder
17.03.2003 17:43:32
Onkohan Perfect element pt2:sta tulossa ikinä?
Sovereignty
Ali
17.03.2003 18:22:38

Onkohan Perfect element pt2:sta tulossa ikinä?

Huhujen mukaan vasta 2004. Kestää nuin kauan, koska levylle hankitaan kait sinfoniaorkesteri mukaan... Oon kuullut huhua, että tänä vuonna saattas tulla joku uus lätty ennen PE2:sta. Tsekkaa ezboard.comin PoS-foorumi, jos haluat enemmän nuita huhuja lukea.
kippe-gerbiili
18.03.2003 20:21:06
Nyt ku täälä on kerran PoS kysymys niin. Mun on pakko täs vaihees kysyä minkä tyylistä muziikkia se mahtaa olla noin saundi puoleltaan. Progressiivistähän se on mutta mä saisin sellasen kuvan (ainaki bändin nimestä) että se olis metalli painotteista...
En oo kuullu bändiä kertaakaan mutta ku kotona kulkee pari insideout musicin esitettä niin on vähä pakostakin ruvennu kiinnostaan...
Kukaan ei ole täydellinen samalla tavalla kuin minä...
kingdom
18.03.2003 21:14:48
En oo kuullu bändiä kertaakaan mutta ku kotona kulkee pari insideout musicin esitettä niin on vähä pakostakin ruvennu kiinnostaan...

Minä aina kuolaan samaan aikaan kun katon sitä esitettä :D
MeatPie
18.03.2003 21:24:33
Nyt ku täälä on kerran PoS kysymys niin. Mun on pakko täs vaihees kysyä minkä tyylistä muziikkia se mahtaa olla noin saundi puoleltaan. Progressiivistähän se on mutta mä saisin sellasen kuvan (ainaki bändin nimestä) että se olis metalli painotteista...

Juu metalliahan tuo on, ei kuitenkaan mitään hirveän painostavaa mielestäni. Paikoitellen lähes "poppia", välillä sitten aika raskastakin. Vähän Dream Theaterin tyylistä, hieman jazzahtavampaa. Laulajan ääni on todella monipuolinen ja miellyttävä. Kannattaa tutustua!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)