Aihe: Derek Sherinian
1 2
Sleeper
24.04.2003 21:01:23
Mitä mieltä olette äijästä, sen Dream Theater kontribuutioista ja soolomateriaalista?

Omasta mielestäni Sherinianin synasaundit (DT:ssä) päihittää Rudessin vastaavat. Lines in the Sandissä Derek loistaa! Livenä tosin ei meinannut pysyä muun bändin mukana.. Ja kyllä Derek säveltäjänä jää mielestäni KevMon ja Rudessin taakse.

The stage is free.
[levyt] Elämä on appelsiini. Ensin on kova kuori ja sitten makea sisus, makea... mmm..... drool... -Homer Simpson
W4R
24.04.2003 22:45:41
Samoilla linjoilla....
Onhan sen syna-soundit vähän munakkaammat (en tarkoita ruokaa =) ) kuin Rudessilla, mutta kyllä varmaan Rudess sopii DT:iin paremmin. Tais olla Derek vähän turhan rokkistara....Lines in the sand on kyllä hieno. Ja Trail of tears. Soololevyt ihan ok. Black Utopiaa juuri kuuntelen. Ihan hyvä tää.
Planet X:n mieshän perusti sen jälkeen kun oli saanut "kenkää" Dt:stä. Itse sanoi juuri haastattelussa että halusi perustaa vähän niinkuin kostoksi bändin jossa oli teknisesti parempia soittajia kun Portnoy ja Petrucci (Donati ja Macalpine). Planet x:sää jaksaa kunnella tiettyyn pisteeseen asti ihmetellen mahdottomia tahtilajeja ja polyrytmejä.
lukeman
24.04.2003 23:50:28 (muokattu 24.04.2003 23:52:11)
Mitä mieltä olette äijästä, sen Dream Theater kontribuutioista ja soolomateriaalista? The stage is free.

Kyllä tuo Inertia meikäläisen mielestä on suht ok, (Lukatherilla tietty vaikutus asiaan) :), Black Utopiaa tässä odottelen. Sherinianin soundi on mahtavan jyräävä, minä diggaan.
Hermanni
25.04.2003 02:05:19
se et Rudes sopii DT:n paremmin kun Sherinian kertoo DT:sta jotain=P

Sherinian paljon tyylitajusempi ja rokuskottavampi kaveri kyl. Varsinkin kun asnioluetteloa katselee. Planet X aivan mahtava pändi, pitkälti Donatin ansiota myös. Kun vertaa Rudessin ja Sherinianin soolotuotantoa niin Sherinian siinä varsinkin hakkaa 100 - 0. Rudessin soolot on aivan käsittämättömän kökköö pilipalilottoprogee, kun taas sherinian ei innostu niin paljoo siihen tekniikan esittelyyn. varsinkin Lukather - Phillips - wylde akselin kanssa toimi hyvin. taisiko olla vielä Tom Kennedy bassossa en ole varma...
Speedy
25.04.2003 08:57:13

taisiko olla vielä Tom Kennedy bassossa en ole varma...

On Inertia levyllä.. Yllätyin, kun olen kuullut hään soittavan vaan jazzia/fuusio...
"All I think abaut is time and groove" J. Porcaro
Veke
25.04.2003 09:20:15 (muokattu 25.04.2003 09:20:38)
No menkää itse vetämään samanlaisia sooloja ku Rudess. Ei siinä, kyllähän se Sherinan osaa ja kaikkea, mutta vitutttaa nämä tyypit jotka vaan haukkuu kaikkien soittotaitoa ku tuskin itse koskaan yltää samaan.

Vittu nii!

EDIT:

p.s. Planet X on hyvä.
lxi
25.04.2003 10:42:12
No menkää itse vetämään samanlaisia sooloja ku Rudess. Ei siinä, kyllähän se Sherinan osaa ja kaikkea, mutta vitutttaa nämä tyypit jotka vaan haukkuu kaikkien soittotaitoa ku tuskin itse koskaan yltää samaan.

Ai että pitää olla itse parempi ennen kuin saa arvostella?

*tähän iso keskisormen kuva*
Vastaus kysymykseesi löytyy osoitteesta http://www.google.com.
Veke
25.04.2003 11:13:17

Ai että pitää olla itse parempi ennen kuin saa arvostella?

*tähän iso keskisormen kuva*

Nii vittu.

....................../´¯/)
....................,/¯../
.................../..../
............./´¯/'...'/´¯¯`•¸
........../'/.../..../......./¨¯
........('(...´...´.... ¯~/'...'.)
..........................'...../
.......................... _.•´
..........................(
..............................
King of Loss
25.04.2003 16:31:29
Mainioita ovat Sherinianin soololevyt. Lukatherin ja Phillipsin mukanaolo tekee niistä vieläkin mielenkiintoisempia;) Varsinkin Black Utopialla Sweet Lament uppoaa tällä hetkellä. Muutenkin todella kuunneltava levy.
-= From this distance, I can see it all =-
Speedy
25.04.2003 16:49:04

Mainioita ovat Sherinianin soololevyt. Lukatherin ja Phillipsin mukanaolo tekee niistä vieläkin mielenkiintoisempia;) Varsinkin Black Utopialla Sweet Lament uppoaa tällä hetkellä. Muutenkin todella kuunneltava levy.

Onks Phillipsi tolla uudellakin... kaupaan heti...=/
"All I think abaut is time and groove" J. Porcaro
hörhö
25.04.2003 17:35:18

Syyksi Sherianin potkimiseen bändistä pojat kutakuinkin sanoivat, että Derekkiä kiinnosti kuuraketit ja laavalamput enemmän, kuin itse bändi.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E Rautavaara
Tuuke
25.04.2003 18:01:07

Kyllähän Derekin soolotuotanto on paikoitellen hyvää, mutta kyllä välillä sorrutaan ihan turhaan kikkailuun. Toisaalta tarviihan jonkun nekin tehdä :) Uudempi materiaali kyllä on jo vähän parempaa, tosin utopialla kitaristit tiluttaa.
Rudessin soolot on mielestäni parempi. Voi johtua siitäkin, että ne on vähän kevyempiä. Saundeiltaan Derek on kyllä huippu, parempi kuin Rudess.
Mielestäni DT:n FII on huippu levy, vaikka sitä paljon mollataankin. Se voi johtua siitä, että levy on saundeiltaan erilainen ja muutenkin tunnelmallisempi, eikä taidonnäytöt ole koko ajan etusijalla (mikä tässä tapauksessa yleisesti lasketaan negatiiviseksi). Kevin Moore olisi kuitenkin ollut paras, mutta ei poikaa kiinnostanut. Olisivat saaneet Derekin jättää DT:iin, niin olis tullut viele LTE-levyjä, mutta hyvä näinkin.
Sleeper
25.04.2003 18:07:31
Olisivat saaneet Derekin jättää DT:iin, niin olis tullut viele LTE-levyjä, mutta hyvä näinkin.

Ei LTE olis LTE ilman Rudessia. AIVAN erilaista materiaalia olisi tullut Sherinianin kanssa.
[levyt] Elämä on appelsiini. Ensin on kova kuori ja sitten makea sisus, makea... mmm..... drool... -Homer Simpson
Sleeper
25.04.2003 18:12:06
Ja Trail of tears.

Aivan. Unohdin.

Planet X:n mieshän perusti sen jälkeen kun oli saanut "kenkää" Dt:stä. Itse sanoi juuri haastattelussa että halusi perustaa vähän niinkuin kostoksi bändin jossa oli teknisesti parempia soittajia kun Portnoy ja Petrucci (Donati ja Macalpine). Planet x:sää jaksaa kunnella tiettyyn pisteeseen asti ihmetellen mahdottomia tahtilajeja ja polyrytmejä.

Hmm, pitää näköjään tutustua.
Majesty
26.04.2003 13:57:33 (muokattu 26.04.2003 14:04:38)
Kyllähän DT:n musiikillisesti parasta aikaa oli tämä Moore aika, mutta itte oon digannu Derekistä aina eniten urkurina kolmikosta. Inertia on helvetin kova, mutta Universe ei oikein jostain kumman syystä vaan kolahda ???
Eli tykkään kyllä, mutta ei vaan silti iske kunnolla...

Derek on hauska tyyppi. Rockimpi muista, paras piano soundi.
Moore on sielukkain, Rudess taas taidokkain, mutta liian virtuoosi-piluttelija. Ja nämähän ovat vain minun mielipiteitä.
Edit: lisäanalyysiä:
Kolmikkoa vertaillessa täytyy sanoa, että Mooren ja Derekin soolot oli "tyylikkäitä ja rauhallisia", mutta Jordanilla tuntuu olevan kauhea kiire vetää synasta kaikki irti kauhealla vauhdilla. Toisaalta koko bändi on temmoltaan tavallaan "nopeutunut". Toki Jordankin osaa soittaa rauhallisesti.
The one that I get the most these days is, "Hey dude, did anyone ever tell you that you look like Tommy Lee." For which my stock response is, "Yeah, but I have better taste in women and a bigger penis." - Steve Vai -
Majesty
26.04.2003 14:10:47
Sherinianhan soittaa kitaraa myös.
Hänhän oli juuri vaihtamassa pääinstrumenttiaan kitaraksi, mutta Dream Theaterin pestin takia jatkoi uruilla. Eli voi olla kovakin kitaristi.
The one that I get the most these days is, "Hey dude, did anyone ever tell you that you look like Tommy Lee." For which my stock response is, "Yeah, but I have better taste in women and a bigger penis." - Steve Vai -
jigsore
26.04.2003 14:55:42

Sherinianhan soittaa kitaraa myös.
Hänhän oli juuri vaihtamassa pääinstrumenttiaan kitaraksi, mutta Dream Theaterin pestin takia jatkoi uruilla. Eli voi olla kovakin kitaristi.

Kyllä, Derekhän soittaa kovin kitaramaisesti synaansa.
Derekin soolotuotannosta tykkään ehkä eniten tällä hetkellä siitä uusimmasta. Mielenkiintoisia, monipuolisia biisejä ja soittajia.
Universe-levy oli taas sellaista polyrytmi-kikkailua ja Derek perustikin sitä varten oman bändin, Planet X:n, jossa on samat soittajat. Kannaattaa tutustua! Sen jälkeen voisi hankkia myös On The Virgin levyn Serious Young Insects, jolla Virgil Donati soittaa rumpuja. On nimittäin hurjempaa kamaa kuin Planet X! Sitä vaan saa etsiä..
Inertia-levyllähän tyyli muuttui aika radikaalisti rokkipohjaisemmaksi ja sitä on jatketu tällä uudella levylläkin. Tykkään kyllä kaikista kuulemistani Derek-levyistä. Ja mitä Dream Theateriin tulee, pidän eniten Mooren soundeista.
Äkkiä ennen kuin ehdit!
Jabbe
27.04.2003 18:43:03
Kyllä Sherinian on ainakin mielestäni kova soittaja ja soittaa vieläpä tyylikkäästi. Once In A Livetime on tosi hyvä, en ole DT:n studiolevyistä kuullut kuin joitain vanhoja, missä oli vielä Moore. Enemmän diggaan kyllä Sherinianin soundista, varsinkin kun en DT:stä tiennytkään vielä Mooren aikoihin. Sherinianin soolotuotanto on aika ihme kikkailua, päätellen PlanetX:n sivuilta ladatuista promopätkistä. En menisi ostamaan, mielummin DT:tä. Ja taas vain yksi mielipide. Rudessista en mene sanomaan kun en ole tarpeeksi kuullut.
Mikä on Hoho. ? - Murentuneet perhearvot.
Sleeper
28.04.2003 18:07:49
Once In A Livetime on tosi hyvä, en ole DT:n studiolevyistä kuullut kuin joitain vanhoja, missä oli vielä Moore.

Derekhän kämmii minkä ehtii sillä levyllä. Ja soolokin on niiin rupinen, että. Toistan itseäni: ei se livenä pysyny muiden mukana.

Kuuntele Live Scenes from New York. Siinä on briljanssia. Ja se DVD on kuulemma puhdasta kultaa myös, pitäis nähdä.
SpaceMartini
29.04.2003 00:29:35

Derekhän kämmii minkä ehtii sillä levyllä. Ja soolokin on niiin rupinen, että. Toistan itseäni: ei se livenä pysyny muiden mukana.

Missäs kohissa Derek muka kämmii? Ainoa minkä olen huomannu on metropolis. Muuten on mun mielestä Derekin soitto kohillaan sillä levyllä...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)