Aihe: Ska ehdotuksia?
1
weelie
26.02.2003 09:10:32 (muokattu 26.02.2003 12:32:16)
Soittimessani soivat melko usein:
Madness kokoelma ja comeback-levy
Selected Selecter Selections (eli Selecter-bändin kokoelma)
Desmond Dekker kokoelma
200% Dynamite
Toots & Maytals kokoelma
..
Onko muita huippu-ska/ska revival-levyjä tiedossa?
..

Joitain 60-luvun Drummond, Skatalites tms. levyjä olen joskus lainannut, mutta ei ole aivan parasta ilmeisesti löytynyt kun ei ole kolahtanut. Monesti soundit on myös aikas tunkkaset. Specials-kokoelmaa myös joskus pyöritin, mutta se oli liian punkkia. Onko näistä eri 2-3 CD:n jamaica-boxkokoelmista mihinkään (Trojan)?

Tilasin Untouchables: Wild Child-levyn (USA 1985).. kiinnostuksella odotan minkälaista menoa tuo on..

Ehdotuksia?
Blue Moon
26.02.2003 10:58:18

Jotain keskustelua skasta oli tässä taannoin:

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … mp;t=14446&o=0&x=f0c695b99a
weelie
26.02.2003 12:13:53 (muokattu 26.02.2003 12:31:35)
Huomasin joo äsken... mutta lisää maailmanluokan Ska-levyjä vois joku tietäjä listata...
Blue Moon
26.02.2003 14:39:53

Onko näistä eri 2-3 CD:n jamaica-boxkokoelmista mihinkään (Trojan)?

Joku Trojan-kokoelma on hyllyssä mutten nyt muista mikä. Onhan sitä silloin tällöin tullut pyöriteltyä mutta eipä ole tullut kiinnitettyä huomiota kuinka suuri osa kappaleista oli nimenomaa skata ja kuinka suuri osa rockstedya, bluebeattia jne.

Westside julkaisi ison läjän jamaicalaisen Top Deck-merkin materiaalia. Pari CD:tä poimin taannoin Anttilasta halvalla ja ainakin minä tykkään.
weelie
26.02.2003 15:09:52

Joku Trojan-kokoelma on hyllyssä mutten nyt muista mikä. Onhan sitä silloin tällöin tullut pyöriteltyä mutta eipä ole tullut kiinnitettyä huomiota kuinka suuri osa kappaleista oli nimenomaa skata ja kuinka suuri osa rockstedya, bluebeattia jne.

Westside julkaisi ison läjän jamaicalaisen Top Deck-merkin materiaalia. Pari CD:tä poimin taannoin Anttilasta halvalla ja ainakin minä tykkään.

Ne mitä tarkoitin on nimeltään jotain "Jamaica super stars" "Jamaica Ska hits" tms tms. Ja ne on sellaisissa pahviboxeissa, ikäänkuin usean vinyylin boxikoteloissa jotka vaan on CD-kokoa.

Kyllä olen joskus jotain 3:n CD:n vanhempaa Trojan kokoelmaa kuunnellut (muistaakseni valkoiset kannet ja punainen teksti), erinomaista matskua, mutta todella ailahteleva äänenlaatu. Taisi olla jotain ensimmäisiä Trojan CD-kokoelmia.

En pane pahakseni Raggaeta (Marleyt on hyllyssä ja jotain muita kokoelmina, jne) ja muita alalajejakaan, ...vaikka Dancehall, vai mikä Dub se sämplepohjainen nykyversio nyt onkaan, ei oikein uppoa.
weelie
26.02.2003 15:11:20
Blue Moon
26.02.2003 15:13:25 (muokattu 26.02.2003 15:17:33)

Ne mitä tarkoitin on nimeltään jotain "Jamaica super stars" "Jamaica Ska hits" tms tms. Ja ne on sellaisissa pahviboxeissa, ikäänkuin usean vinyylin boxikoteloissa jotka vaan on CD-kokoa.

Nuo eivät ole mulle tuttuja levyjä. Missähän kaupassa ne bongasit?

Kyllä olen joskus jotain 3:n CD:n vanhempaa Trojan kokoelmaa kuunnellut (muistaakseni valkoiset kannet ja punainen teksti), erinomaista matskua, mutta todella ailahteleva äänenlaatu. Taisi olla jotain ensimmäisiä Trojan CD-kokoelmia.

Mulla taitaa olla juuri tuo sama kokoelma.

EDIT: Skahan paremin perehtynyt kaverini kehui tätä kokoelmaa: VA - Deep Ska, 80 Original Ska Classics (4CD). Itse en ole levyä vielä kuullut mutta kappaleluettelo näyttää hyvältä. Löytyy allmusic.com rasti "albums-kohtaan" ja "deep ska" hakusanaksi.
weelie
26.02.2003 15:20:57
Noista boxeista:
yhtä olen kuunnellut, ja hyvähän se oli. Äänenlaatu ei aivan mitä toivoisi, mutta eipä se taida olla millään näillä Trojan reissuelevyillä. Ja kun 3 CD:tä maksaa ton €19, niin jotenkin kutkuttaisi kokeilla hankkia vaikka tuo Ska-kokoelma (tais sen jatko-osa vol. 2), vaikka se ilmeisesti ei aivan 100% ska olekaan.

Edellisen linkin löysin muuten tätä kautta:
http://www.trojanrecords.net/content.php
Blue Moon
26.02.2003 15:25:04 (muokattu 26.02.2003 15:26:59)

Löytyi linkki yhteen niistä boxeista:
http://www.recordstore.co.uk/trojan … tails.jsp?Product=RS61272:1:24AD7U8

Okei, kiitti. Erittäin mielenkiintoiseltahan tuo näyttää mutta mun asiantuntemus ei riitä sanomaan, kuinka hyvä tuo loota on. Hyvä se takuulla on ja hintakaan ei päätä huimaa. Varmaan hyvä hankinta, uskoisin.
kimmo
27.02.2003 21:59:58
Jotain keskustelua skasta oli tässä taannoin:

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … mp;t=14446&o=0&x=f0c695b99a

Oho. Käväisin lukemassa mitä olin aiemmin tonne kirjoitellut. Hauska virhe, Mighty Mighty ei tietenkään ollut Diamonds vaan Bosstones. Mighty Diamonds on kunnostautunut reggaen puolella aikanaan.

Öö. Noista Trojanin triplaboxeista. Mulla on niitä kaikkiaan yli 20 erilaista ja pidän niitä varsin onnistuneina. Se tietysti niissä on vikana, että informaatiota niissä ei ole nimeksikään. Vanhoissa ska-äänityksissä äänenlaatu on usein kehno ja se johtuu kyllä silloisesta jamaikalaisesta äänitystekniikasta. 60-luvulla usein koko bändi vedettiin yhdellä mikillä purkkiin. Sieluahan niissä piisaa senkin edestä. Proper (muistaakseni???) on julkaissut erittäin hyvän neljän kiekon kokoelman ja sitä saa kai johonkin reilun 20 euron hintaan. Siitä on hyvä lähteä alkuun. Siitä boksista taisi joku tuossa hieman aiemmin jo kirjoitellakin.
weelie
28.02.2003 12:58:47
Dänk Jou!

Onko niitä todellakin 20+ noita kokoelmia... noi ei ihme että niitä aina näkyy joka paikassa...

Deep Ska voisi tosiaan olla hyvä, 4CD ja vain reilu €20...

Sivuseikka:
http://www.moonskaeurope.com/ lienee mielenkiintoinen Ska-label...
kimmo
02.03.2003 12:18:43
Dänk Jou!

Onko niitä todellakin 20+ noita kokoelmia... noi ei ihme että niitä aina näkyy joka paikassa...

On niitä bokseja aivan tolkuttomasti. Olen ostanut kaikki mitkä vähääkään kiinnostaa, mutta paljon olen jättänyt hankkimattakin. Selvennykseksi nyt vielä se, että niissä laatikoissa ei kaikki ole skaata, ei läheskään. Siellä on reggaeta, dubia, calypsoa, rocksteadya, loversia,... Yhtä kaikki, hienoa musaa.
Supernaut
02.03.2003 21:22:08
Nyt kun on kyseinen musiikkityyli tullut puheeksi, niin voisin esittää erään mieltäni askarruttaneen kysymykseen...
Eli siis minkä kappaleen (ja kenen esittämänä) kertosäkeessä lauletaan "I'd like to have sex with your girlfriend ..." Onko kyseessä joku oikea kappale, vai pienen piirin ulkopuolella tuntemattoman esiintyjän oma sävellys?
Funk you!
weelie
04.04.2003 09:02:42 (muokattu 04.04.2003 09:03:02)
Kimmo ja BlueMoon(sans Kentucky):
Tilasin SecondSpinistä tuon Properin 4 CDn boxin Deep Ska, jonka kummatkin mainitsitte. ~19 taalaa posteineen. Kiitos ehdotuksesta.

Emusicista poimin Slackersin ja Hepcatsin emusicin suositelemat levyt, ihan hauskoja "third wave" skalevyjä.

Tuo aiemmin tilaamani Untouchables: Wild Child on hivenen liian poppista, mutta silti ihan hyvä ostos.
Anarkiapurilainen
04.04.2003 10:10:56

Nyt kun on kyseinen musiikkityyli tullut puheeksi, niin voisin esittää erään mieltäni askarruttaneen kysymykseen...
Eli siis minkä kappaleen (ja kenen esittämänä) kertosäkeessä lauletaan "I'd like to have sex with your girlfriend ..." Onko kyseessä joku oikea kappale, vai pienen piirin ulkopuolella tuntemattoman esiintyjän oma sävellys?

Ei ihan, mutta olisko Reel BIg Fishin "I Want Your Girlfriend To Be My Girlfriend" tässä haettu biisi?

There's a little girl I know,
you might know her too,
she looks so good, she looks so cute,
standin next to you.
And I don't know what to do...
I want your girlfriend to be my, I want your girlfriend to be my girlfriend.
She's so fuckin' cute, I wish that she was mine.
She's so fuckin' cute Im gonna lose my mind.
I don't know what to do, I don't know what to do
...maybe I could kill you... I want your
girlfriend to be my girlfriend... cause she's so cute
I don't know what to do, maybe she could
love me to, I want your girlfriend to be my girlfriend.
"Free your mind and your ass will follow"
weelie
16.04.2003 09:36:23

Skahan paremin perehtynyt kaverini kehui tätä kokoelmaa: VA - Deep Ska, 80 Original Ska Classics (4CD)

Kopsahti luukusta eilen (Second Spinille thumbs up). Hyvää OG Jamaica Ska matskua, sopivasti jotain tuttua ja jotain tuntematonta! En tosin ehtinyt kuunnella kuin yksi ja puol levyä kun ilta vierähti bilissalilla...
Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition'
RB Make
17.04.2003 20:08:14
Moi weelie,onko Erosen levykauppa Helsingissä tuttu jo?itse oon löytänyt hyvää skinhead reggaeta,rootsreggaeta,skata,dubia ym. tuolta...
http://www.dubjazzsalsa.com/Kehykset/EronenTop.htm
weelie
22.04.2003 10:47:21
Moi weelie,onko Erosen levykauppa Helsingissä tuttu jo?itse oon löytänyt hyvää skinhead reggaeta,rootsreggaeta,skata,dubia ym. tuolta...
http://www.dubjazzsalsa.com/Kehykset/EronenTop.htm

Enpä tuntenut tuota mestaa, pitääpä käydä!

- Weelie från Västra Böle -
Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition'
rattle
23.04.2003 21:57:23
Kukaan koskaan kuullut bändistä nimeltä Sublime? Ovat kuulemma ainakin joskus olleet suht suuri juttu tuolla jenkeissä, mutta itsekään en ollut kuullut koko bändistä ennen kuin kaverini siitä mainitsi. Kumminkin ajattelin tuon nimen tänne tyrkätä, kun tuo allmusic.com väitti tyylilajeiksi esim. ska-revival.

Muuten sanoisin onko se ska:ta vai ei, mutta ongelma on vaan se, etten tiedä minkälaista ska on... No sen verran osaan sanoa, että kyllä siitä usein reggae tulee mieleen.
I always press the wrong button...
Anarkiapurilainen
10.05.2003 19:20:49

Sublime oli mainio skareggaepunkhiphop-sekamelskaa soittanut bändi, josta enemmän tässä threadissa: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=3&t=18524

Tykkään kovasti.
"Free your mind and your ass will follow"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)