Aihe: Return To Forever tjsp.
1
aon
24.02.2003 22:01:10
Elikkä siis se Chick Corean bändi. Suositelkaas jotain levyjä, niin tiedän hakea kirjastosta/kaupasta.
Niille, jotka pitävät tällaisesta - tämä on sellaista.
funkypick
25.02.2003 10:56:46
Elikkä siis se Chick Corean bändi. Suositelkaas jotain levyjä, niin tiedän hakea kirjastosta/kaupasta.

Hymn of The Seventh Galaxy, myös häijyä ja häröä menoa :)
You can play anything on any chord as long as you phr^H^H^H play it fast enough.
Jabbe
25.02.2003 11:53:25
Romantic Warrior tai Light As A Feather. Siinä parhaimmat mitä kuullut olen.
"Eiku..."
banustus
25.02.2003 14:03:21

Elikkä siis se Chick Corean bändi.

-Itse pidän parhaana Corean jazz levynä Chick Corea Akoustic band levyä! Ei ole Romantic Warrior progeilua, enemmänkin perinteikästä. Löytyy mm. helmi Spain. dr. D.Weckl b.Patitucci

-Joskus olen kuullut kaverilla Chick Corea "The Mad Hatter" levyn. Olen yrittänyt metsästää sitä sieltä sun täältä, löytämättä. Aivan tosi kova levy.. siitä jöytyy sitä fuusio progea!! Saa sukat pyörimään!!

Onko jollain tietoa mistä saattas hankkia tän levyn??
In gjoorc dabl yuu bush we trust!!!
mow skwoz
25.02.2003 16:40:51
ne klassisimmathan on tää eka return to forever sekä light as a feather (jolla tää mainittu spain on ekan kerran)
J.Ahonen
11.08.2003 19:44:07
Light as a feather, sitä tuli kuunneltua överit, Kuulin tuttavien treenikämpällä jotain return to foreveriä, ja täytyy sanoa, että se kuulosti miltein paremmalta, siinäkin oli spain. Ja kitara. Ei laulua.
Kari S
11.08.2003 21:14:28 (muokattu 11.08.2003 21:16:21)
Niin siis jos haluat sen nimenomaan sen RTF-nimisen fuusio-/proge-bändin kamaa, niin sitten kai nuo "Hymn Of The Seventh Galaxy" ja "Romantic Warrior" ovat sen osaston parhaat.

Jos taas kaipailet sitä "alkuperäistä" jazz-bändi-Return To Foreveria - jolla ei ole (lukuun ottamatta Coreaa ja Stanley Clarkea) mitään tekemistä tuon myöhemmän proge-meiningin kanssa - niin sitten valintasi on luonnollisesti 70-luvun alun klassikot "Return To Forever" ja "Light As A Feather", joista jälkimmäinen on yksi niistä must -jazz-levyistä.
Jucciz
11.08.2003 23:12:12
Light as a feather, sitä tuli kuunneltua överit, Kuulin tuttavien treenikämpällä jotain return to foreveriä, ja täytyy sanoa, että se kuulosti miltein paremmalta, siinäkin oli spain. Ja kitara. Ei laulua.

Eikös se ole juuri se levy, jossa Spainista on tämä rhodes&huiluversio? Mikäli puhumme samasta levystä, se on yksi Corean parhaita kyllä. Äärettömän hieno pläjäys.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
18is9
12.08.2003 08:06:28

Light as a Feather on ainakin hyvä, ja kyllä, siinä on se Spainin rhodes&huiluversio.

Vaan ostin kaupasta kerran Return to Foreverin Musicmagic -levyn kuvitellen saavani samanlaatuista tavaraa, mutta tyyli oli muuttunut totaalisesti enkä pitänyt levystä yhtään.
I'd hate to die twice. It's so boring. -Richard Feynman's last words.
Kari S
12.08.2003 09:46:22
Vaan ostin kaupasta kerran Return to Foreverin Musicmagic -levyn kuvitellen saavani samanlaatuista tavaraa, mutta tyyli oli muuttunut totaalisesti enkä pitänyt levystä yhtään.

Joo, kuten mäkin tossa vähän ylempänä mainitsin, sitä latin-jazz/rhodes-tavaraa on vain ne kaksi 70-luvun alun levyä. Bändillä EI itse asiassa ollut vielä sitä RTF-nimeäkään. Se sen niminen bändi perustettiin joitakin vuosia "Light As A Featherin" jälkeen, ja se on sitten aivan eri kamaa.

70-luvulla Corea teki paljon myös näitä läpisävellettyjä espanjalaisvaikutteisia "fuusio-konserttoja" soolo-levyjensä muodossa, ja voi olla, että niistä joko pitää tai sitten ei. Esimerkiksi tuo ylempänä mainittu "Mad Hatter" tai "My Spanish Heart" ovat tällaisia.
J.Ahonen
12.08.2003 17:56:37
Eikös se ole juuri se levy, jossa Spainista on tämä rhodes&huiluversio? Mikäli puhumme samasta levystä, se on yksi Corean parhaita kyllä. Äärettömän hieno pläjäys Kyllä hieno pläjäys on, mutta kuuntelin sitä töissä Mdllä noin 5 kertaa peräkkäin joka päivä, joten ei jaksa ainakaan pariin viikkoon kuunnella, Kyllä siinä Rhodes/huilu/laulu versio, hitaampi tempo kuin siinä toisessa, Levy oli Light as a feather.
Rael
15.08.2003 19:43:36
Light As A Feather on mainio, ja etten enempää sanoisi, loistokas. Ei Corean Return To Foreverin levy Return To Forever yllä aivan samalle tasolle, mutta erinomainen levy on sekin.

Romantic Warrior onkin jo niin toisenlaista menoa että vertailu ja paremmuusjärjestykseen asettaminen ei onnistu, mutta loistava on sekin.
Sgt. Baker
19.08.2003 21:22:32 (muokattu 21.08.2003 14:55:41)
Jonkun kokoelmalevyn olen yhtyeeltä kuullut. Hyviä biisejä ja Stanley Clarke on tietysti aivan mahtava.
Halutaan ostaa rumpali. Miel. hyväkunt. ja sisäsiisti.
J.Ahonen
22.08.2003 08:45:31
Minä kuulin yhtä rtfän kokoelmaa, siinä taisi olla livejä vuodelta 71, en ole varma livejä, mutta vanhaa tavaraa. Olen kovin kiitollinen sille, joka voisi kertoa levyn nimen. Romantic warriorin ostin.........
Kari S
22.08.2003 13:01:59
Minä kuulin yhtä rtfän kokoelmaa, siinä taisi olla livejä vuodelta 71, en ole varma livejä, mutta vanhaa tavaraa. Olen kovin kiitollinen sille, joka voisi kertoa levyn nimen. Romantic warriorin ostin.........

Jos se oli yksi levy, niin sitten kyseessä oli todennäköisesti 80-luvulla julkaistu "Best Of", missä on myös live-versioita. Niin ja tämähän on nimenomaan se proge-rock -bändi.

Jos kokis oli tupla-cd, niin sitten se tod. näk. oli "Return To The Seventh Galaxy: The Anthology", mihin on kerätty biisejä sekä siltä 70-luvun alun latinjazz-bändiltä, että siltä myöhemmän ajan rock-bändiltä. Siinäkin on (muistaakseni Corean omista arkistoista kaivettuja) live-biisejä, ainakin Spain.

Ja jos nimenomaan toi rock-kama tarttuu, niin suosittelen levyä "Where Have I Known You Before" (punainen kansi). Tuli ennen Romantic Warrioria.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)