Aihe: Dave Weckl Band 1 2 | |
---|---|
![]() 17.12.2003 14:19:59 (muokattu 17.12.2003 18:06:29) | |
Mielipiteitä kiitos Elämä on Laiffii | |
![]() 17.12.2003 18:11:18 | |
Tästä tulee nähtävästi yksin keskustelu Minäkö hullu, eheii | |
![]() 18.12.2003 02:25:33 | |
monologi suomeksi siis :D jos 4h ei oo ehtiny tulla vastausta niin ehkä se nyt ei vielä ihan kuollutta tarkota. voisin kehuu tätä mut sit saan niskaani kaikki maailman nettipellet jotka sit rupee väitteleen oikeen olan takaa, että olis tekemistä koko joululomaks. noh otetaan tietoinen riski. muistuttakaa että varastan intistä rynkyn ja ammun sarjatulella(!) kaikki jotka kohta tulee ja haukkuu poppoon lyttyyn ilman kunnon perusteluja... hehehe... ja vielä niille poliiseille vinkiksi että kyseessä oli vitsi. joskus tuntuu ettei niitäkään täällä tajuta vaikka vääntäis kuinka rautalangasta. rumpalina pidän melkosesti. weckl on muuteki ollu mulle aina yks niistä tietyistä, joiden kuuntelu palauttaa niinsanotusti aloitusruutuun kulkematta lähtöruudun kautta.. ei oo ihan läpikahlausmatskua varmaan muillekaan soittimille..? osa musasta nyt ei oo ihan helpointa mut harvemmin fuusio-osastolla muutenkaan. paljon tavaraa, todella paljon tavaraa. vanhemmista levyistä masterplan on mun suosikki. synergy on hyvä modernien soundien veto. noi uudet missä on kaiken maailman djembe-juttuja alkaa olla jo play-along -mielessä...lievästi sanottuna pahoja. tyyppi vetää kyllä käsittämättömän tarkasti ja nätisti. huh mikä time. jos pyytäis jotain joululahjaksi niin wecklin time olis aika *piip* jees.. joistaki biiseistä tykkään yli kaiken, jotku taas ei hirveesti kosketa. jos joku ei oo vielä kuullu niin hommais vaikka nää biisit alkuun: master plan: tower of inspiration synergy: tower '99 ja panda's dream. hard-wired: tribute jeps. ja ei kun oottelemaan wecklin dissaajien puheenvuoroa aiheesta less is more. | |
![]() 18.12.2003 09:56:46 | |
jeps. ja ei kun oottelemaan wecklin dissaajien puheenvuoroa aiheesta less is more. Wecklin soitosta ei ole mitään pahaa sanottavaa. Ainoa joka ei kolahda, kuten tuolla jossain on tullut mainittua että se musiikki mitä ne on saanut välillä sävellettyä on jotenkin "hengetöntä". Olisiko tämä juuri sitä "play along"-huttua, vai mitä tarkoitit? Eli on soitettu ihan näpsäköitä juttuja mutta semmonen tietty rosoisuus ja omaleimaisuus puuttuu..(ei siis kaikissa Wecklin levyissä todellakaan.) Mutta groove ja taimi hällä on kyllä aika pirullinen. | |
![]() 18.12.2003 11:59:12 | |
Minä voin yhtyä kehumaan yhtyettä. Dave Weckl Band on kaikissa kokoonpanoissaan ollut juuri sitä svengaavaa fuusiota, mistä minä pidän. Tosin tällä (vissiin)uusimmalla levyllä(siniset kannet ja jotain...) on joitain biisejä, mitkä sisältävät aika munattomia sooloja. Master Plan on mielestäni silkkaa askaa, vaikka saundimaailma onkin hieman vanhempi. Synergy on rautaa ja Hard-Wired kolahtaa myös omalla tavallaan. Tässä niinkuin esimerkiksi minun mielipiteitä. Sarvesta El Tiempoa, pullosta Makkista. | |
![]() 22.12.2003 16:30:15 | |
Ei pahaa sanomista, Synergy kolisee täälläkin... "Kendo wa ken no riho no shuren ni yoru ningen keisei no michi de aru" | |
![]() 24.12.2003 19:34:40 | |
Tälläkin hetkellä Master Plan soi, eli kyllä tykkään. Mielestäni (Siis Minun mielestäni!) yksi parhaista fuusiopoppoista. Ei turhaa soittotaidolla pätemistä ajoittaisia ylipitkiä rumpusooloja lukuunottamatta. Lahjattomat Treenaa | |
![]() 25.12.2003 15:42:56 | |
Jutuissani voisin yhtyä J.Cooliin ja muihin, eli itsekkin pidän tavattomasti Wekkelin puuhista.. Tosin nämä uusimmat ei oikein iske niin paljon, vanhempia on todellakin mukava soitella päälle, mutta näissä parissa uudessa on vähä semmonen tunne, että kuuntelu sujuu paremmin, kun päälle soittaminen..=I Ei sillä että se huonosti soittaisi, ehkä päin vastoin.. Ja siksikin toiseksi uusin(?) levy, missä on myös DVD mukana, on kyllä aivan ja totaalisesti rahastusta..=/ Audio-CD:llä on ns. parhaat biisit koottuna vanhoilta levyiltä.. (oletin että ne on uudet versiot, uudelleen soitettuna) ja DVD-levyllä taas.. noh, pari hassua minuuttia pienissä pätkissä sooloja, ja sitten jotain muuta höpötystä, jota en jaksanut edes kuunnella kokonaan, mut kai se jotain opetus videotaan esitteli.. (onks siltä tullu uus semmonen??) Mutta siihen olen totaalisen pettynyt, vajaat 30€ meni täysin hukkaan..=( Noh, aina ei voi voittaa, mutta tykkään kyseisestä herrasta, ja bändistä muuten todella paljon, kaikki levyt ahkerassa kuuntelussa koko ajan..=) "All I think about is time and groove" J. Porcaro | |
![]() 25.12.2003 17:12:25 | |
Ilmeisesti ko. orkesterista vähemmän pitävät eivät viitsi edes lukea tätä keskustelua kun ei ole yhtään negatiivista palautetta tullut. Usein kun DWB:stä on juttua niin ainankin puolet tuomitsee sen alimpaan helvettiin. Lahjattomat Treenaa | |
![]() 25.12.2003 17:48:33 | |
Dave Weckl on kyllä aivan loistava rumpali, mutta mielestäni Weckl Bandin musiikki ei ole mistään kotoisin. Kirjastosta on tullut aina lainattua Wecklin levyjä, mikäli niitä on löytynyt, ja aina on joutunut pettymään. Hyvästä jazzista ja fuusiosta tykkään kyllä, mutta todella turhanpäivästä musiikkia tuntuu tuo Weckl tekevän/soittavan. Ehkä ne parhaat biisit ovat lipsahtaneet välistä, tai sitten se ei vaan iske. | |
![]() 25.12.2003 17:56:32 | |
Wecklin Perpetual motion on kyllä ainut Daven levy josta en pidä. Siinä ei ole yhtään semmosta tosi hyvää sooloa ja muutenkin se on aika hengetön. Daven pändin taso on kyllä laskenut kun siitä lähti se kitaristi (Mikä sen nimi nyt olikaan?) mutta Tom Kennedy on kyllä yks parhaista jazz basisteista joita mä tiiän. "Hot can be cool and cool can be hot and each can be both but hot or cool, man, jazz is jazz."
-Louis Armstrong- | |
![]() 25.12.2003 17:57:57 | |
Ilmeisesti ko. orkesterista vähemmän pitävät eivät viitsi edes lukea tätä keskustelua kun ei ole yhtään negatiivista palautetta tullut. Usein kun DWB:stä on juttua niin ainankin puolet tuomitsee sen alimpaan helvettiin. Siteeraan the Association of Righteous Drummers Worldwide:n netti sivuilta löytyvää rangaistusta kahden haitsun käytöstä: Anyone using any such item will be tortured to death by making him/her listen Dave Weckl's solo material for one 24 hours. | |
![]() 25.12.2003 18:24:42 (muokattu 25.12.2003 18:28:00) | |
Tom Kennedy on kyllä yks parhaista jazz basisteista joita mä tiiän. Asiasta viidenteen.. Itselleni oli aika yllätys, että Tom soittaa myös heviä, Derek Sherinianin ainakin sillä ensimmäisellä soololevyllä, Inertialla yhdessä Simon Phillipsin kanssa..=I Mutta oletkos DrmBug kuunnellut Wekkeliä muuten, esim. Chick Corean kanssa..? Tai GRP All Star Big Band -levyä, jossa Wekkeli vetää tosi hienosti.. EDIT: Soittaapa Kennedy muuten Planet X - Moonbabes levylläkin.. "All I think about is time and groove" J. Porcaro | |
![]() 25.12.2003 18:54:36 | |
Daven pändin taso on kyllä laskenut kun siitä lähti se kitaristi (Mikä sen nimi nyt olikaan?) mutta Tom Kennedy on kyllä yks parhaista jazz basisteista joita mä tiiän. Buzzy Feiten taisi vingutella parilla levyllä. Itse pidän enemmän kitarattomasta Dave Weckl Bandista. Transition on suosikkini, eikä Tom Kennedyä voi liikaa kehua. Kennedyä voi kuulla lisää mm. Bill Connorsin kolmella 80-luvun Holdsworth-vaikutteisella fuusiolevyllä (Step It!, Double Up ja Assembler), joista ensimmäisellä soittaa rumpuja Dave Weckl. | |
![]() 26.12.2003 17:03:50 | |
Asiasta viidenteen.. Itselleni oli aika yllätys, että Tom soittaa myös heviä, Derek Sherinianin ainakin sillä ensimmäisellä soololevyllä, Inertialla yhdessä Simon Phillipsin kanssa..=I Tämä Inertia kuulostaa kiintoisalta, kun sattuu olemaan suorastaan Simon Phillips-fani. Voisitko kuvailla sen musaa jotenkin ja pidätkös itse? Lahjattomat Treenaa | |
![]() 26.12.2003 18:39:53 | |
Perpetual Motion on hyvä levy verrattuna aikaisempiin. Mutta jos haluatte oikeasti mielenkiintoista rumpalin liidaamaa matskua, niin Virgil Donatin Stretch. Siinä on kötinää. Mielummin paska kuin keskinkertainen | |
![]() 27.12.2003 18:24:19 | |
Mutta jos haluatte oikeasti mielenkiintoista rumpalin liidaamaa matskua, niin Virgil Donatin Stretch. Siinä on kötinää. Toivottavasti ei siis muistuta Planet X:ää millään tavalla.?? Lahjattomat Treenaa | |
![]() 27.12.2003 20:35:01 | |
Tästä tulee nähtävästi yksin keskustelu Duoda.. Suomen kamaralla ikävä kyllä kaikki spirituaalisimmat , taiteellisimmat ja taitavimmat artistit manataan yleensä alimpaan ...vettiin. Mut et sä ihan yksin täällä taida kumminkaan olla. Vaikka mä soitankin kitaraa, tykkään kuunnella Weckliä paljon. Sen rummutus vaan kolahtaa muhun täysillä. Mikä parasta siinä äijässä on nii se todellakin soittaa sielusta. Kaikki sen painotukset ja taimit ...on se vaan kunkku. Eikä sen musiikkia ymmärrä kunnolla jos ei osaa kunnolla teoriaa. Yleensä kaikki penskat hehkuttaa että Portnoy (Dream Theater) on kunkku. Ei sekään huono ole.. mut ei sill ole mitään jakoja Wecklille. Kaikista vaikeinta on aina löytää sellainen artisti jolla on hallussa teoria, touchi, tekniikka, soundi ja inspiraatio ilman että joku noista taidoista ylikorostuisi. Mun mielestä Weckl kuuluu näihin harvoihin. Sitä joko ymmärtää tai sitten ei... Alottelijoiden kanssa on yleensä ihan turha puhua syvällisempiä..yleensä niille vain nopeus ratkaisee. Uskon että suomessa on niitäkin jotka ymmärtää ihan oikeasti musiikista ja elämästä, mut yleensä ne "vanhat pierut" on ihan hissukseen. Sääli!! Mut anyway, hyvää musiikkia ja taitava rumpali!! | |
![]() 28.12.2003 19:31:06 | |
Duoda.. Suomen kamaralla ikävä kyllä kaikki spirituaalisimmat , taiteellisimmat ja taitavimmat artistit manataan yleensä alimpaan ...vettiin. Mut et sä ihan yksin täällä taida kumminkaan olla. Vaikka mä soitankin kitaraa, tykkään kuunnella Weckliä paljon. Sen rummutus vaan kolahtaa muhun täysillä. Mikä parasta siinä äijässä on nii se todellakin soittaa sielusta. Kaikki sen painotukset ja taimit ...on se vaan kunkku. Eikä sen musiikkia ymmärrä kunnolla jos ei osaa kunnolla teoriaa. Yleensä kaikki penskat hehkuttaa että Portnoy (Dream Theater) on kunkku. Ei sekään huono ole.. mut ei sill ole mitään jakoja Wecklille. Kaikista vaikeinta on aina löytää sellainen artisti jolla on hallussa teoria, touchi, tekniikka, soundi ja inspiraatio ilman että joku noista taidoista ylikorostuisi. Mun mielestä Weckl kuuluu näihin harvoihin. Sitä joko ymmärtää tai sitten ei... Alottelijoiden kanssa on yleensä ihan turha puhua syvällisempiä..yleensä niille vain nopeus ratkaisee. Uskon että suomessa on niitäkin jotka ymmärtää ihan oikeasti musiikista ja elämästä, mut yleensä ne "vanhat pierut" on ihan hissukseen. Sääli!! Mut anyway, hyvää musiikkia ja taitava rumpali!! Asiaa. Portnoy itse totesi että ei hän ole mitään esim. Donatin, Minnemanin tahi Manginin rinnalla, joten kyllä se Dave-sedänkin varmaan paremmakseen tunnustaa. Vaikka eipä tuolla nyt niin väliäkään. Eihän musiikki kuitenkaan ole kilpailua. Lahjattomat Treenaa | |
![]() 29.12.2003 13:41:15 | |
Tämä Inertia kuulostaa kiintoisalta, kun sattuu olemaan suorastaan Simon Phillips-fani. Voisitko kuvailla sen musaa jotenkin ja pidätkös itse? Jep, kyllähän mä itse pidän myös.. Phillipstä ja noista Sherinianin soololevyistä.. Inertia on ehkä vähä enemmän "pehmeämpää" hevi/proge juttua kun uudempi Black utopia, mikä on sitten jo aika paljon rankempaa, eikä ehkä ihan niin paljon kikkailua.. Molemmissa siis soittaa Phillipsi.. Uudemmassa on myös Ynkkä kitaraa soittamassa, että tilua kyllä tulee.. Ja Wilde sekä Lukather ja Al DiMeola loistaa myös mukana uudemmalla.. Mutta molemmat levyt on hyviä, pahemmin en osaa kertoa, mutta suosittelen hankkimaan molemmat.. Hyvää tykitystä huippu muusikoilta..=) "All I think about is time and groove" J. Porcaro | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)