Aihe: Suositelkaa bändejä tyyliin Gryphon?
1 2
Nazareth
11.02.2006 22:34:39 (muokattu 11.02.2006 22:35:17)
Jep. Mielenkiinto heräsi tosta Gryphon-bändin tyylistä. Ekan levyn kuuntelin ja oli tosi mukavaa tavaraa. Kertokaas "kokeneemmat" onko muita vastaavia akustisia tontyylisiä levyjä? Ei tarvi olla välttämättä ees akustisia, Gryphonin ekan levyn tyylisiä. Kertokaa?
Mulla on valokuvamuisti. Se kait vaikuttaa ehkä ku mä unohdin linssinsuojuksen päälle.IMIK #27 AKKK#6
Aerodactev
11.02.2006 22:53:18
Hmm, en oo kuullut Gryphonia kuin Red Queen to Gryphon Three -levyä, mutta tuollaista hyvää folk/keskiaikamenoa tarjoilevat seuraavat yhtyeet ja artistit:

Amazing Blondel (UK)
Pierre Bensusan (Ranska)
Folque (Norja)
Malicorne (Ranska)
Tri Yann (Ranska)

Kahden viimeksimainitun levyt ovat aika kiven alla, Digeliuksesta saattaisi hyvässä lykyssä löytyä. Ruotsalaista Kebnekaisea kehutaan myös, mutten ole päässyt kuulemaan.
Long = progressive = good
Kissapuhelinta ennakkotilauksessa! Tsekkaa inffot jäsenkuvauksesta.
Nazareth
11.02.2006 23:01:09
Hmm, en oo kuullut Gryphonia kuin Red Queen to Gryphon Three -levyä, mutta tuollaista hyvää folk/keskiaikamenoa tarjoilevat seuraavat yhtyeet ja artistit:

Amazing Blondel (UK)
Pierre Bensusan (Ranska)
Folque (Norja)
Malicorne (Ranska)
Tri Yann (Ranska)

Kahden viimeksimainitun levyt ovat aika kiven alla, Digeliuksesta saattaisi hyvässä lykyssä löytyä. Ruotsalaista Kebnekaisea kehutaan myös, mutten ole päässyt kuulemaan.

Kiitos kovasti vinkeistä! Lisää vain kaikki ketkä kynnelle kykenee!
Mulla on valokuvamuisti. Se kait vaikuttaa ehkä ku mä unohdin linssinsuojuksen päälle.IMIK #27 AKKK#6
JC
11.02.2006 23:11:16
Ex-Genesis-kitaristi Anthony Phillipsin musiikista (esim. levy The Geese and the Ghost) löytyy joitain yhteneväisyyksiä Gryphoniin.
Heartwood
11.02.2006 23:26:40 (muokattu 11.02.2006 23:32:27)
Red Queen to Gryphon Three on kyllä pirun kova levy.

Eräs yhtye, joka tuon jäsenkuvauksesi perusteella voisi toimia, on brittiläinen Comus. Akustista folkkia, joskaan ei ihan Gryphonin tapaista. Comus kuulostaa enemmänkin kiertelevältä trubaduurilaumalta, joka on syönyt aivan liikaa sieniä. Ei sitä seesteisintä mahdollista materiaalia. Viime vuonna ilmestyi koko bändin lyhyen uran kattava Song to Comus -kokoelma, jota suosittelen lämpimästi. Luulisin levyä myytävän ihan yleisesti, omani tilasin CDONista.

Jaa niin, onko Trees tuttu? Omasta mielestäni hyvää, pääosin akustista folk-progea, jota jotkut tosin ovat syyttäneet Fairport Conventionin liiallisesta kopioinnista. Yhtyeeltä on ilmestynyt kaksi levyä (The Garden of Jane Delawney ja On the Shore), ja molemmat ovat mielestäni varsin hienoja teoksia. Ainakin ruotsalainen CDON myy Treesiä ja Arimanista saa myös tilattua.

E: ProgArchives on ystävä tässäkin asiassa. Paljon mielenkiintoisia bändejä ja useimpien kohdalla myös mahdollisuus kuunnella biisejä. Kannattaa tutustua, mikäli ei ole ennestään tuttu.
http://www.progarchives.com/
"From far beyond the galaxies / I've journeyed to this place / to study the behavior patterns / of the human race / And I find them highly illogical" - Leonard Nimoy" Romantikkoitkijät #42
Nazareth
13.02.2006 21:08:10
Joo tuo Comus kuulosti kyllä mielenkiintoiselta. Pitääpä metsästellä. :)
The Duke
13.02.2006 23:42:16
Joo tuo Comus kuulosti kyllä mielenkiintoiselta. Pitääpä metsästellä. :)

Hommaa vaan "First Utterance". Toka ja samalla viimeinen levy "To Keep From Crying" on erittäin heikko levy tuhon "First Utteranceen" verrattuna.
It's not another state of mind..It's another mind of state...
Nazareth
14.02.2006 01:43:32 (muokattu 14.02.2006 01:46:48)
Hommaa vaan "First Utterance". Toka ja samalla viimeinen levy "To Keep From Crying" on erittäin heikko levy tuhon "First Utteranceen" verrattuna.

Joo pitää kattoa. Kiitän koko porukkaa avusta :) Ei tarvi laittaa tätä lukkoon vielä, silmälläpitäen jos jollakin on vielä lisättävää.

EDIT: tässä tuli sen verran mulle iha uusia bändejä että o tekemistä pitkäksi aikaa, heh.
Penasol
15.02.2006 11:03:13 (muokattu 15.02.2006 11:05:31)

Kiitos kovasti vinkeistä! Lisää vain kaikki ketkä kynnelle kykenee!

Kun neuvot näköjään yhä enemmän folkiin päin lähtivät kallistumaan, niin pakko suosittaa Pentanglea. The Pentangle ja etenkin Basket of light -levyt ovat ehdottomasti tutustumisen arvoisia.

Oletko kuullut Gryphonin Midnight Mushrumpsia? Kannattaisi, jos et.

Kokeiles myös tätä vekotinta: www.pandora.com
Tuolta on löytynyt joitain oikein mukavia artisteja.

Äh... Ei näköjään Gryphonia pandora löytänyt. Harmistus.
"Tekotaide lol pitää tapella hardwaresta ku tekisivät esim kitaravahvariin softaa joka tekis valmiita biisejä" Hörörh, örh. AKKK#9
Techno-Allah
15.02.2006 12:55:56
Comus...first utterance. Tämä levy ehdottomasti...mukavan häröä menoa.
Onkos kukaan kuullut Strawbs:n From the witchwoodia. Mahdottaman kaunis akustinen levy.
Experto credite, sole et sale nihil utilius!
Nazareth
15.02.2006 14:39:30
Kun neuvot näköjään yhä enemmän folkiin päin lähtivät kallistumaan, niin pakko suosittaa Pentanglea. The Pentangle ja etenkin Basket of light -levyt ovat ehdottomasti tutustumisen arvoisia.

Oletko kuullut Gryphonin Midnight Mushrumpsia? Kannattaisi, jos et.

Kokeiles myös tätä vekotinta: www.pandora.com
Tuolta on löytynyt joitain oikein mukavia artisteja.

Äh... Ei näköjään Gryphonia pandora löytänyt. Harmistus.

Last.fm-radiolla löytyy Gryphonia ainakin.
rihmala
27.02.2006 08:43:59

Kokeilepas sellaista kuin Spondo. Malicornen Hughes de Courson vaikuttaa siinä - etnisempää. Ja sitten ihan Gabriel Yacoubin soolot.
We will folkrock you.
Nazareth
04.04.2006 02:17:42
Kokeilepas sellaista kuin Spondo. Malicornen Hughes de Courson vaikuttaa siinä - etnisempää. Ja sitten ihan Gabriel Yacoubin soolot.

Nostan. Kiitos! Tuota Spondoa löyty tuurilla enoltani, mukavan kuuloista tavaraa on :) Sinunkin yhtyeesi vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta vaikka en ole kuullut musiikkianne..
On se muuten ilmoja pidelly. IMIK #27 AKKK#6
Nazareth
23.08.2006 23:01:49
Mä nostan tän keskustelun... ihan vaan sen takia että kehun Gryphon-bändiä. Kerrassaan loistavaa musiikkia! Varsinkin eka levy, akustisella meiningillä "kansanmusiikin" tapaista soittoa.
Se o hirveetä kattoo. IMIK #27 AKKK#6
Thomas Bleu
24.08.2006 21:09:23
Gryphon on kyllä mahtava bändi. Etenkin Red Queen To Gryphon Three-levy on todella hyvä, muttei esim. Midnight Mushrumps sille paljoa häviä. Tosin levyn nimikkobiisi on ehkä hitusen liian pitkä toimiakseen. (Jotain 19 min pitkä.)
Nazareth
19.09.2006 02:33:39 (muokattu 19.09.2006 02:37:15)
Pakko on vielä nostaa tää.. ajattelin että jos sais keskustelua aikaseks tästä?

EDIT: meinasin vaan, kun en haulla tästä aihepiiristä pahemmin keskustelua löytäny
"My half-serp spear that frankly would have fed, pleased with this dainty bait, thus goes to bed!" IMIK #27 AKKK#6
LL
19.09.2006 08:23:00
Yks jota vois suositella on Carmen

http://www.youtube.com/watch?v=s8Fr0D-pSmw

Flamencosta ottaneet vaikutteita eikä pelkästään musiikillisesti.
2541
19.09.2006 11:25:50

Tuossa vielä Carmenin nettisivut:
http://www.fandangosinspace.com/index.shtml

Angel Air julkaisee bändin kaksi ensimmäistä levyä uudestaan lokakuun alussa.
Nazareth
19.09.2006 20:39:01
Mukavantuntusta menoa tuo Carmen kyl.
"My half-serp spear that frankly would have fed, pleased with this dainty bait, thus goes to bed!" IMIK #27 AKKK#6
Nazareth
21.09.2006 04:30:44 (muokattu 21.09.2006 04:35:05)
LL:lle ja 2541:lle kovat kiitokset. Ihan uskomatonta tavaraa tää Carmen. Jos tulee vastaavia pumppuja mieleen ni lisää vaa. Mä rupeen olee aika koukussa :D

EDIT: ja tuo nainen joka tos LL:n antamassa videopätkässä on, ei oo pahannäkönen ollenkaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)