Aihe: paras jazz-rumpali?
1 2 3
crabnebulae
19.11.2003 23:12:02
itse sanoisin Bill Stewart tai Max Roach.
The sea was angry that day. Like an old man trying to send back soup in a deli.
baron
20.11.2003 06:32:33

Gene Krupa
Art Blakey
Ikääntyminen on terveellistä (ainoa tapa pysyä hengissä!).
gandar
20.11.2003 12:21:38
Gene Krupa
Art Blakey , sanon myös minä
"The saxophone is not just something to blow into; it's something to sing through." -Paul Brodie
cfe
20.11.2003 13:11:43

Billy Cobham

Lenny White
J. Cool
20.11.2003 13:22:01

eikö tämä kuuluis rummut-osioon ennemminkin..
itse aiheeseen voisin kiusallani sanoa dave weckl ja katsoa kuinka moni sankari rupeais väitteleen mut jätetään sikseen. vinnie colaiuta on paras.
Henga
20.11.2003 14:04:34 (muokattu 20.11.2003 14:08:11)
Jazz-rumpalina pidän Elvin Jonesia aika korkeassa asemassa. Mr.Roachia myöskin..
Karlsson
20.11.2003 15:28:29
Elvin Jones, Jack DeJohnette, Art Blakey, Max Roach, Buddy Rich ja Chico Hamilton tulevat ensimmäisenä mieleen, mutta kaikista ihanin on mielestäni Idris Mohammed. Hänen soittonsa on silkkaa hunajaa. Varsinkin se groove-osasto on aivan loistavaa.
Enimmäkseen häntä kuulee Blue Noten 60-luvun lopun levyillä, esim. Lou Donaldsonin pehmesti funkkaavilla bogaloo-levyillä.
Jatsinatsi.
osmonen
20.11.2003 21:06:38

Elvin Jones, Beaver Harris ja Billy Cobham ovat hyviä
Epämuusikko
20.11.2003 22:11:48
Sam Otherilla oli aika tyhjentävä lista. Uudemmista siihen päälle Bill Stewart, Jeff Hamilton ja Adam Nussbaum (= ger: panopuu? heheh HOHO), Suomen edustajista Marko Timonen ja Markus Ketola ovat suosikkejani.

Nyt menee vähän ohi aiheesta, mutta:
Tsekatkaapa myös naapurimaamme uljas kannuttaja Janne Robertsson, josta juttua viime Viidakkorummussa. Oddjobin Koyo-levy on kerrassaan loistavaa kuunneltavaa.
Harvemmin tulee kirjastosta säimällä lainattua jotain yhtä hyvää. Pitänee tutustua miehen muihinkin tekemisiin.
Mielummin paska kuin keskinkertainen
Bantuteurastaja
21.11.2003 14:14:21
Tim Morse (is gay)
Niskamies
21.11.2003 18:06:54
Peter Erskine on kyllä tosi jees, mutta kyllä Weckelkin on hyvä.
Hanki presari ja ole tosimies!
juoni
22.11.2003 15:31:47
Missähän dzääs-henkisissä kokoonpanoissa herra Colaiuta on soittanut? Zappaa ei siis nyt lasketa.
Lahjattomat Treenaa
lkx
22.11.2003 15:39:03

Missähän dzääs-henkisissä kokoonpanoissa herra Colaiuta on soittanut? Zappaa ei siis nyt lasketa.

Onks Sting dzäässiä?
There is no spoon...
Viktor Pelevin
23.11.2003 15:06:26
Missähän dzääs-henkisissä kokoonpanoissa herra Colaiuta on soittanut?

eikös se sen soololevy o jo aika jatsia? plus nää kaikki jing chi tyyppiset fuusiojaska-räpellykset.

mutta crabnebulae:

oon tosta bill stewartista kuullut semmosta juttua, että se olis nero. että jokainen biisi olis sen koko biisin pitunen komppi tai jotain tosi hämärää. voitko valaista tyypin kykyjä?

ja paras jats-rumpali on tietysti Ben Dixon. Leon Parker on hyvä kakkonen.
"Free your mind and your ass will follow" -G.C.-
J. Cool
23.11.2003 20:09:25

colaiuta on vetäny mm. quincy jonesin poppoissa.
lkx
23.11.2003 23:24:02

eikös se sen soololevy o jo aika jatsia? plus nää kaikki jing chi tyyppiset fuusiojaska-räpellykset.

Menee mun mielestä johonkin fuusion ja free dzäässin rajamaille. Himmeetä kamaa. :P
There is no spoon...
jms
23.11.2003 23:33:30
No ei jaksa alkaa miettiin että kuka on paras mutta Tony Williamsia kunniotan paljon kuten myös Colaiutaa
Epämuusikko
24.11.2003 17:40:51

oon tosta bill stewartista kuullut semmosta juttua, että se olis nero.
Sen nerouden kuulee jo niiltä levyiltä missä se soittaa. Tuli jossain vaiheessa poimittua yhdeltä levyltä sen tusinan verran stewartin kikkoja (tunnustan!). On hienoja, mitä nyt eivät suostu pysymään paksussa kaalissani. Ja miehellä on vielä (jyrkkä) melkein aina (jyrkkä) melkein täydelliset soundit.

Mutta miehen komppifilosofiaan olisi mielenkiintoista tutustua.

Ja se colaiutan soololevy onkin tosi jazzia. Jing Chi Live-levy (esimerkkinä noista sen ihmeprojekteista) on loistava, verrattuna studiolevyn kliinisyyteen. Mutta ei sekään oo kovin jazzia. Onko joku teistä kuullut sen soittavan ns. normaalia 40-60-luvun big kombo/bigbandjazzia (PL. BR-Memorial Scholarship-häröily)? Kiinnostaisi itseäkin kuulla. Chaka Khanin DVD:tä ei lasketa. Jätkä on loistava fuusio- ja studiohöylä, mutta ne sen projektibändit ottaa mua aivoon.
Mielummin paska kuin keskinkertainen
Treplev
25.11.2003 11:13:02
Tony Williams tai Roy Haynes.
"In this day and age, the only responsible thing a man can do is to kill himself."
J. Cool
25.11.2003 17:52:02

www.vinniecolaiuta.com

äijä on asunu studiolla :)

soololevyt on mitä on mutta ite ainaki tykkään tosta quincy jones - basie & beyond. vetää muuten mm. ya gotta try ... harder!. ei tietenkään sellasena rumputiluna ku buddy richissä..

unohdinki mainita, gary novakin vedot chick corean paint the world ja time warp -levyillä kolahtaa kans teinimäisesti sanottuna aivan kybällä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)