TiMiTheShiT 31.05.2004 16:26:14 (muokattu 31.05.2004 16:28:44) | |
---|
Niin, suositelkaa jotain legendaarisia biisejä joissa jaco pomputtelee, kun ite en oo kuullu kun pari sooloo ja ne tuskin on parasta mitä miehestä irtosi. he he heeh heh heh uuh hah hah haa |"kuinka moni oikeesti on sitä mieltä, että ihmisyys ja luonto on luotu raivattavaks tieltä?" -Jukka Poika-| |
Supernaut 31.05.2004 16:42:27 | |
---|
"There's someone in my head but it's not me" - Roger Waters |
Wil-J 31.05.2004 20:10:32 | |
---|
Sooloista Donna Lee on ainakin teknisesti vaikuttava :) |
blastoff 31.05.2004 20:47:52 | |
---|
Portrait of Tracy, Three Views of a Secret, Continuum, Liberty City, The Chicken... I forgot my mantra |
lfc 31.05.2004 20:57:44 | |
---|
Jos jonkun Pastoriuksen levyn aiot hankkia, niin suosittelen herran omannimistään debyyttialbumia. Se on Jacon paras levy ja sisältää muun muassa kappaleet Donna Lee, Portrait of Tracy ja Continuum Life is a game, that's never too lame. |
2541 31.05.2004 22:25:20 | |
---|
Joni Mitchell: Hejira Joni Mitchell: Shadows And Light -Jonin upeita biisejä maustettuna Jacon upealla bassottelulla. |
Slapit_87 31.05.2004 23:25:24 (muokattu 31.05.2004 23:28:32) | |
---|
Joni Mitchell: Hejira Joni Mitchell: Shadows And Light Loistavia biisejä, muttei ehkä kaikista legendaarisimpia. Kukaan ei vielä maininnut Come On, Come Over:ia!! (Löytyy myöskin siltä debyytiltä) Yks mun omista suosikeista on kyllä Havona (Weather Report: Heavy Weather). Oon jo opetellut puolet siitä biisistä, ja puolet soolosta. Siinä on kai Jacon paras soolo (mielipide). Eihän Birdland oo Jacon biisi, vaikka siinä onkin sairaan kuuluisa false harmonic-riffi. Vaikka se onkin albumilla hyvä myös, niin Weather Reportin levyllä 8:30 on siitä (mun mielestä taas) sairaasti parempi versio livenä kun Peter Erskine on rummuissa ja ne soittaa sen swinginä. Live fast, die young!! |
Jimi Henri 31.05.2004 23:35:49 | |
---|
Mä kyllä diggaan kovasti Jacon ja Methenyn yhteisestä levystä Bright Size of Life ja erityisesti sen nimikkobiisistä sekä Midwestern Nights Dreamista. Kova tutkapari. Vielä enemmän masentaa tieto että Metheny oli 21v. ja Jaco 23v. äänittäessään tuota. Talk Less Play More |
Slapit_87 31.05.2004 23:38:32 (muokattu 31.05.2004 23:39:21) | |
---|
Vielä enemmän MOTIVOI tieto että Metheny oli 21v. ja Jaco 23v. äänittäessään tuota. Ihan tajuttoman hyvä levy. Kumpihan ilmestyi aiemmin Brigh Size Life vai Jacon debyytti?? Nehän oli samana vuonna äänitetyt. Live fast, die young!! |
Jimi Henri 31.05.2004 23:44:29 | |
---|
MOTIVOI Ihan tajuttoman hyvä levy. Kumpihan ilmestyi aiemmin Brigh Size Life vai Jacon debyytti?? Nehän oli samana vuonna äänitetyt. Mun käsityksen mukaan Bright size oli Methenyn eka, mutta jacon toka levy. Talk Less Play More |
musatuukka 01.06.2004 00:54:17 | |
---|
toi Liberty City,Soul Intro,Continuum,Come on Come over,portait of tracy,Black Market,NYC ja Volcano for hire. R.Blackmore tilutus se on parasta ...........----ja liity RealRockersClub-yhteisöön.....
http://groups.msn.com/RealRockersClub
http://groups.msn.com/browse.msnw?catid=56 |
käki 01.06.2004 02:21:32 (muokattu 01.06.2004 02:45:28) | |
---|
Debyytiltä löytyy myös (Used To Be) Cha-Cha, joka käy hyvästä kestävyysharjoituksesta, ainakin tällaiselle nakkisormelle. Taitaa olla jopa 8 min. pitkä, jollen väärin muista. Biisin soolokin on varsin, öh, innovatiivinen. ;) edit: 8:55 näyttää Media Playerin kello. Biisi myös kiihtyy vähän loppua kohden, eli vauhtia piisaa. Tekniikkaharjoitusbiisinä voidaan pitää myös biisiä River People, joka löytyy WR:n Mr. Gone -levyltä. Siinä riittää paljon oktaavihyppelyä. Musiikillisesti kauniita Jacon soittamia biisejä ovat juuri nuo em. J. Mitchellin kipaleet, WR:n(Josef Zawinulin) A Remark You Made(livelevyltä 8:30) ja Dream Clock. Paljon varmasti löytyy vielä niitä, joita en ole edes kuullut. Free Your Mind And Your Bass Will Follow |
leather rebel 01.06.2004 08:43:57 | |
---|
Mä kyllä diggaan kovasti Jacon ja Methenyn yhteisestä levystä Bright Size of Life ja erityisesti sen nimikkobiisistä sekä Midwestern Nights Dreamista. Kova tutkapari. Vielä enemmän masentaa tieto että Metheny oli 21v. ja Jaco 23v. äänittäessään tuota. On muuten hemmetin hyvä. Ite just treenailen ton levyn biisejä. "If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless |
2541 01.06.2004 11:27:12 | |
---|
Joni Mitchell: Hejira Joni Mitchell: Shadows And Light -Jonin upeita biisejä maustettuna Jacon upealla bassottelulla. Niin, tarkoitin noilla koko levyjä enkä vaan noita biisejä. Hejiralla mm. Coyote ja Black Crow, ja Shadows and Light -livellä Jaco soittaakin kaikissa biiseissä. Don Juan's Reckless Daughterilla on myös hienoa ja aika vapaatakin bassottelua Jacolta, vaikkei Mitchellin parhaita levyjä muuten olekaan. |
rattledad 01.06.2004 12:38:14 | |
---|
Shadows and Light -livellä Jaco soittaakin kaikissa biiseissä. Ja niistä ykkönen 'bassokompin' osalta voisi olla "Dry Dleaner From Des Moines". Oliko muuten vielä räväkämpi versio Mingus-levyllä vai muistanko väärin? "Sometimes you're the windshield, sometimes you're the bug." |
Slapit_87 01.06.2004 13:58:48 (muokattu 01.06.2004 14:00:18) | |
---|
Mun käsityksen mukaan Bright size oli Methenyn eka, mutta jacon toka levy. Ok. Aika tiukat debyytit. Jonin "Mingus"-levy on aika, miten sen nyt sanois, helvetin outoa. Tosin se ei kyllä hämää pätkääkään. On sitä oudompaakin tullut diggailtua... Olikos sillä joku Dvd:kin millä Jaco soitti? Kenties just nimeltään "Shadows and light"?? Live fast, die young!! |
Karlsson 01.06.2004 14:03:47 | |
---|
Ok. Aika tiukat debyytit. Jonin "Mingus"-levy on aika, miten sen nyt sanois, helvetin outoa. Tosin se ei kyllä hämää pätkääkään. On sitä oudompaakin tullut diggailtua... Tsekkaapa Minguksen orginaalit, ne vasta hämyjä onkin.. Pastoriuksen parhaat on mielestäni tuo Come on, Come Over ja Portrait Of Tracy. Jälkimmäinen oikeastaan uusia uria basismiin aukovasta soittotekniikastaan, ei niinkään biisinä. Myös pasunisti Albert Mangelsdorffin "Trilogy" -livelätty omaa mielenkiintoista bassottelua Jacon toimesta. Ja nuo Weather Report jutut eivät ole ikuna oikeen säväyttäneet minua. Miroslav Vitous oli WR:ssä paljon paree basisti. Minusta. Excuse me while I kiss my bass... |
2541 01.06.2004 16:37:05 | |
---|
Ja nuo Weather Report jutut eivät ole ikuna oikeen säväyttäneet minua. Miroslav Vitous oli WR:ssä paljon paree basisti. Minusta. Alkuaikojen Weather Reportiin Vitous sopikin paremmin, mutta sittenhän Zawinul vaihtoi hänet Alphonso Johnsoniin, kun musa alkoi muuttua juurevammaksi ja rytmikkäämmäksi. Muutamissa haastatteluissa Zawinul ei ole antanut kovin ylistäviä lausuntoja Vitousin funk -soitosta. |
2541 01.06.2004 16:38:08 | |
---|
Olikos sillä joku Dvd:kin millä Jaco soitti? Kenties just nimeltään "Shadows and light"?? Jep, samalta kiertueelta kuin tuo livetuplakin. Olis kiva nähdä.
|
U.Honey 02.06.2004 05:36:59 | |
---|
Olikos sillä joku Dvd:kin millä Jaco soitti? Kenties just nimeltään "Shadows and light"?? Jaco soittaa DVD:llä soolonkin, joka siis ei ole mukana live-albumilla. My name is Baron, U.Honey Baron. |