pwallin 17.08.2004 17:07:43 | |
---|
Suomalainen Jazzrock(?) kokoonpano. Jotain 70' tai 80' luvun kieppeiltä. Teki ainakin yhden tuplalevyn ja ainoa mitä muistan, on että kitaristilla oli valkoinen Gibson SG ja jossain biisissä oli sellaista soitinten vuoropuhelua jossa kitaristi taisi käyttää Wah -pedaaliakin. Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin... |
leka 17.08.2004 18:55:05 | |
---|
Aaltonen, Ahvenlahti, Pohjola & Tyni superkokoonpano paperilla mutta levy ei säväyttänyt minua... I want to be your sledgehammer,
why don't you call my name |
2541 17.08.2004 21:52:22 | |
---|
superkokoonpano paperilla mutta levy ei säväyttänyt minua... Samanlaisia tuntemuksia herättää, jotenkin liian perusjenkkifuusiota. Pohjolan omat levyt paljon parempia. Levy (The Group) ilmestyi vuonna 1978 ja oli vain yksöislevy. Ehkä avattavat kannet loivat muistikuvan tuplasta... On julkaistu cd:näkin vuonna 2001, numero on Warner 8573-87580-2. |
pwallin 18.08.2004 14:34:05 | |
---|
Muistini varmaan tekee tepposia. Olin aika nuori tuohon aikaan, mutta muistan pitäneeni joistain kipaleista. Lisäksi musiikkilehdissä (ainakin yhden arvion olen lukenut varmuudella) kyllä pidettiin bändiä aika arvossa ja kehoitettiin tutustumaan tuotantoon jos aikoo samantyylistä musaa alkaa soittelemaan. Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin... |
Anonymous-jazz 19.08.2004 00:04:58 | |
---|
Suomalainen Jazzrock(?) kokoonpano. Jotain 70' tai 80' luvun kieppeiltä. Teki ainakin yhden tuplalevyn ja ainoa mitä muistan, on että kitaristilla oli valkoinen Gibson SG ja jossain biisissä oli sellaista soitinten vuoropuhelua jossa kitaristi taisi käyttää Wah -pedaaliakin. Ei voi muistaa mitään kun en ollut vielä syntynytkään kyseisen The Groupin aikoina mutta tuo heidän loistovinyyli LP kyllä tarttui Tiksin kirjastossa käteeni. Kuitenkin eniten arvostan Olli Ahvenlahden "The Poet" albumia vm. 1976. Siinä on aivan loistolevy jos ei ole muut The Groupin fanit vielä huomanneet. Toki Tyni ei ollut kyseisellä levyllä, mutta Pekka Pohjola, Esko Rosnell: Drums, Bertil Strandberg: Trombone, Juhani Aaltonen: Saxophones, Eero Koivistoinen: Saxophones, Olli Ahvenlahti: p, org. , clavinet, synth, Markku Johansson: Trumpet & Flugehorn. Teemujazz |
Lonesome 19.08.2004 08:40:25 | |
---|
Ei voi muistaa mitään kun en ollut vielä syntynytkään kyseisen The Groupin aikoina mutta tuo heidän loistovinyyli LP kyllä tarttui Tiksin kirjastossa käteeni. Kuitenkin eniten arvostan Olli Ahvenlahden "The Poet" albumia vm. 1976. Siinä on aivan loistolevy jos ei ole muut The Groupin fanit vielä huomanneet. Toki Tyni ei ollut kyseisellä levyllä, mutta Pekka Pohjola, Esko Rosnell: Drums, Bertil Strandberg: Trombone, Juhani Aaltonen: Saxophones, Eero Koivistoinen: Saxophones, Olli Ahvenlahti: p, org. , clavinet, synth, Markku Johansson: Trumpet & Flugehorn. Minä muistan, kun olen näin vanha. :) Tuli diggailtua TV:stä The Groupin keikkaa, jossa Tyni todella soitteli sillä Custom SG:llä (oliko Pori Jazz?). Se levykin tuli hommattua, mutta ei se noussut kyllä miksikään suureksi suosikiksi. Enemmän miellytti Pekka Pohjolan edelliset tuotokset. Jopa siitä aikanaan parjatusta Made In Swedenin "Where Do We Begin"-levystä pidin. Toisaalta kun kuulin vuosia myöhemmin Jeff Beckin "Blow By Blow" ja "Wired" levyt, niin selvisi sekin, mistä olivat fuusiojaskaansa muotoa hakeneet... Tyni oli/on kyllä kova kitaristi. Ehkä edelleen paras kokemani keikka, ainakin soittajan näkökulmasta oli Pekka Pohjola Group Tampereen Yo-talolla v. -85. Voi sitä soittamisen taitoa, mutta myös riemua ja hauskuutta! Tuo Ahvenlahden "The Poet" pitäisi kyllä tarkastaa. "Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC) |
Jaska 22.08.2004 16:40:26 | |
---|
Jeh, hyvää musaa. Eno omistaa levyn ja meikä pisti koneelle. Näin kerran Moe´s Musicissa hyllyssä mutta ei ollut rahaa :( jee |
Jaska 22.08.2004 16:44:01 | |
---|
Tyni oli/on kyllä kova kitaristi. Ehkä edelleen paras kokemani keikka, ainakin soittajan näkökulmasta oli Pekka Pohjola Group Tampereen Yo-talolla v. -85. Voi sitä soittamisen taitoa, mutta myös riemua ja hauskuutta! Tyni opettaa Porin Palmgrenilla, ja hoitaa (vai hoiti) mahtavasti The Beatles Storin kapelimestaroinnin. Yksi parhaista "keikoista" mitä olen nähny, kun Nykäsen Anssi oli pitämässä klinikkaa opistolla ja Tyni ja (olisko ollu) Reunamäen Jussi alkoivat Anssin kanssa jammailemaan :D jee |