Aihe: The Martins ja Jukka Gustavson Band
1
musamies
12.08.2004 12:05:40
Eilen oli Mustankallion tunnelissa mielenkiintoista Hammond musaa.

The Martins oli liikkeellä trio pohjalta ja urkuri soitti myös bassot. Oli aika viihdepainotteista matskua sekoitellen klassisemman musiikin piirteitä joukkoon ja melko puhdasta urkusaundia. Olisi hyvää launasmusaa, jota arvostan. Toimi hyvin.

Jukka Gustavson oli puolestaan liikkeellä isommalla porukalla veti aika rankkaakin materiaalia ja kuulosti kuin velho keittäisi ovelaa urkusoppaa. Itse pidin sellaisesta rauhallisesta tunnelmallisesta maalailusta eniten, jota myös tuli hiukan. Tosi taiturimainen urkuri.

En tiedä menikö Gustavsonin soitto yli VIP katsojien hilseen vai rupesiko kello olemaan sen verta paljon kun VIP porukka ei jaksanut olla loppuun saakka.
BaariMikko
12.08.2004 15:21:31

En tiedä menikö Gustavsonin soitto yli VIP katsojien hilseen vai rupesiko kello olemaan sen verta paljon kun VIP porukka ei jaksanut olla loppuun saakka.

Varmaan molempia. Mua suututtaa kyllä älyttömästi se, kun firman maksamana tullaan keikalle ja hölötetään biisien aikana kovaan ääneen kännykkään ynnä muuta.
"BaariMikkoa ymmärtääkseen täytyy olla mieluiten keskivahvassa humalassa"
-Järvihirviö
Paskaa, ei kaupallista potentiaalia.
heska
13.08.2004 17:48:56

Isommalla porukalla? Mistä porukasta oli kyse? Ei varmaankaan Organ Fusion Bandista?
Soittiko se aivan uusimmalta levyltä tullutta matskua, vai jotain vanhempaa?
Olen paska roudari.
musamies
13.08.2004 20:55:55
Bändissä soitti rummuissa Rami Eskelinen, bassossa Juha Verona, puhaltimissa Pentti Lahti ja kitarassa Pekka Nylund.
BaariMikko
14.08.2004 11:43:48

Isommalla porukalla? Mistä porukasta oli kyse? Ei varmaankaan Organ Fusion Bandista?
Soittiko se aivan uusimmalta levyltä tullutta matskua, vai jotain vanhempaa?

Settilista, kopsattuna muualta:

Blue grace - Master Brings - Ai ai ai vapaus on päässyt karkuun - I'm a Bluesman - Fraktaali symmetria - Once I loved - Start & Run - Yksi suru, yksi riemu --- Just for a thrill
"BaariMikkoa ymmärtääkseen täytyy olla mieluiten keskivahvassa humalassa"
-Järvihirviö
Paskaa, ei kaupallista potentiaalia.
mooch
14.08.2004 13:07:25
Ai kappas, täältä on muitakin ollut siellä. Itse olin urkuviikolla (tai onhan ne vieläkin menossa) talkoolaisena ja tuonnekin tietysti sitten ihan ilmaiseksi sisään pääsin. Mulla oli tollon muistaakseen Mnet-paita päällä, et sattunut huomaamaan? :) Oli kyllä aivan hiton kalliit liput sinne, ja se ruokatarjonta oli kyllä aivan naurettavaa...40 e maksat jostain pihvistä ja hunajakuorrutetusta mustikkapiirakasta...just. Ja noihin VIP-juttuihin, tyhmäähän se on kun parhailla paikoilla on jotkut firman piikkiin illanviettoa harrastavat pukumiehet ja naiset, mutta jostain se on rahaa saatava, ja noista sitä kyllä heruu. Urkuviikkohan on todella huonossa taloudellisessa tilanteessa, että sen puoleen. No, itse musiikkiin..

Gustan setti kävi omasta mielestä loppupäätä kohden jo vähän ykspuoliseksi, ei oikeen meinannut enää jaksaa kuunnella. Pirun pitkään kyllä soittivatkin. On kyllä virtuoosimuusikoita, Eskelinen oli kyllä taas parasta rummunsoittoa mitä vähään aikaan olen nähnyt.

Tähän väliin on kyllä pakko heittää pieni lesoomiskohta, juttelin Gustan kanssa jonkun aikaa, ja Pedron (Hietanen) luvalla ja pienellä opastuksella pääsin tuota hammondia kokeilemaan :-) On kyllä mahtava soitin, "ihan kiva ois kotona".

Omasta mielestä paras veto kolmena iltana oli kyllä Mikko Helevä & The Bronsons, eilen pe-iltana.
musamies
14.08.2004 15:28:37
Kyllä mä olin huomaavinani, että jollakulla oli muusikoiden.net paita päällä. :-)

Omasta mielestäni hyvästä kannattaa jotain maksaakin - siis musiikista?

Ei tuollainen musiikki ehkä mitään ihan koko kansan musiikkia ole, joten lieneekö siitä aiheutunut suurta vahinkoa kun ne ei pääse, joilla ei ole varaa 20 euron lippuun. Keskivertomusiikinkuluttajat ei siitä kuitenkaan mitään ymmärrä.

Torvessa on mielestäni välillä ollut tasokasta Hammond meininkiä huomattavasti halvemmalla lipun hinnalla.

"Tähän väliin on kyllä pakko heittää pieni lesoomiskohta, juttelin Gustan kanssa jonkun aikaa, ja Pedron (Hietanen) luvalla ja pienellä opastuksella pääsin tuota hammondia kokeilemaan :-) On kyllä mahtava soitin, "ihan kiva ois kotona"."

Älä saakeli... B3:set olisi tosiaan kivat kotona, mutta voisi käydä niin, ettei raaskisi niitä keikoille roudatakaan.
mooch
14.08.2004 20:02:59
Kyllä mä olin huomaavinani, että jollakulla oli muusikoiden.net paita päällä. :-)

Omasta mielestäni hyvästä kannattaa jotain maksaakin - siis musiikista?

Ei tuollainen musiikki ehkä mitään ihan koko kansan musiikkia ole, joten lieneekö siitä aiheutunut suurta vahinkoa kun ne ei pääse, joilla ei ole varaa 20 euron lippuun. Keskivertomusiikinkuluttajat ei siitä kuitenkaan mitään ymmärrä.

Torvessa on mielestäni välillä ollut tasokasta Hammond meininkiä huomattavasti halvemmalla lipun hinnalla.

No Gustavson oli ehkä kaikista eniten vaikeitenymmärrettävää (tuoko sana?) koko ohjelmasta, ja mielestäni muut bändit (kuten Martinsit) ovat sellaista tavaraa jota osa kuuntelee, ja osa pitää taustamusiikkina. Muina iltoina ei nimittäin VIP-väki todellakaan lähtenyt paikoiltaan kuten ensimmäisenä.

No, ehkä tuota hintaa meinasin että itselläni ei ainakaan olisi siihen varaa :) Täytyy se kuitenkin muistaa että ei tuollaisen järjestäminenkään ihan halpaa huvia ole, ottaen huomioon että tunneli on vaan ihan tunneli ennen ja tuon jälkeen = kaikki pitää rakentaa. Ja saattaa tuo tunnelin sulkeminenkin jotain maksaa..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)