Aihe: Onko Radiohead proge
1
emmenthal
04.08.2003 14:46:04
? niin onko? Herrojen itsensä mielestä ei ole, mutta sellasta olen kuullut.. Niin mitä mieltä te ootte?
Ali
04.08.2003 14:54:41

Who cares? Mutta jos jotain kiinnostaa, niin kyllä OK Computer on mielestä aika "progea".
Bantuteurastaja
04.08.2003 15:05:26
? niin onko? Herrojen itsensä mielestä ei ole, mutta sellasta olen kuullut.. Niin mitä mieltä te ootte?

Mäkin kuulin tuolla toisella palstalla, että SOAD olis progea. Aika epätoivosta että nykyään kaikesta pitää väkisin vääntää progea, joku luulotautiepidemia taitaa olla liikkeellä.

Vähän sama juttu kuin amisteinit jotka lisäävät irssigalleriassa nimensä #muusikoiden.netin listaan, vaikka eivät kanavalla käykään. Eivät ilmeisesti tiedä kanavan spugeutta, ja venyttävät virtuaalipippeliään autuaasti tietämättä poikkinapsahdusvaarasta.

Radiohead yhtä progea kuin Tommi Läntisen kootut koulukiusausbiisit.
Karlsson
04.08.2003 20:08:43
Punkrockin seurauksena helposti kaikki missä on enemmän kuin kolme vitossointua on progea. Siis joillekin ihmisille.
Omasta mielestäni Radiohead ei ole progea.
Pekka Pohjola ja Jukka Tolonen on.
Hiiohoi ja jatsi soi!
Jucciz
04.08.2003 21:56:26
Punkrockin seurauksena helposti kaikki missä on enemmän kuin kolme vitossointua on progea. Siis joillekin ihmisille.
Omasta mielestäni Radiohead ei ole progea.
Pekka Pohjola ja Jukka Tolonen on.

Olen samaa mieltä. Pohjola ja myös vanha Wigwam on sitä, minkä minä miellän progeksi. Puhuvat että Dream Theater ja muut ovat parasta progea kun on pitkiä kitaratilusooloja. Pah, Pohjolan Pihkasilmä Kaarnakorvalla ei edes ole kitaraa ja sitä seuranneella Harakka Bialoipokullakin vain yhdessä biisissä. Ja on niin mahdottoman progea että oksat pois. Piano, basso, rummut ja puhaltimet näyttää olevan hirmuisen otollinen kokoonpano sille, mitä minä kutsun progeksi. Ja olen itse kitaristi. Olen kylläkin opetellut joitain noiden levyjen foniosuuksia kitaralla, hyödyllistä hommaa kun haluaa etsiä omaan musiikilliseen sanastoon vähän uusia sivistyssanoja. :)
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
krushing
05.08.2003 13:44:02

Päh, poppibändi se Radiohead on. vaikkakin helvetin hyvä sellainen.
Rael
09.08.2003 12:41:21
Toki Radiohead on poppia, mutta pop ja proge eivät ole väistämättä toisensa poissulkevia, ellet sitten ole määritellyt poppia täysin omaksi musiikkigenrekseen, ja jos sen olet tehnyt minun täytyy moittia sinua sillä sellainen määritelmä ei palvele ilmaisua.
Nuuskamuikkunen
10.08.2003 12:24:52
En ole kyllä kuullut bändiä, mikä vastaisi Radiohead:in soundia, joten on se aika edistyksellinen bändi. Minusta.
"No mikä ettei... :]"
krushing
10.08.2003 14:09:53

Toki Radiohead on poppia, mutta pop ja proge eivät ole väistämättä toisensa poissulkevia, ellet sitten ole määritellyt poppia täysin omaksi musiikkigenrekseen, ja jos sen olet tehnyt minun täytyy moittia sinua sillä sellainen määritelmä ei palvele ilmaisua.

en ole määritellyt poppia omaksi genrekseen - onhan se genre tavallaan, mutta aika laaja sellainen - 99% nykykuluttajan korviin kantautuvista sulo- yms. soinnuista voidaan varmaankin luokitella populaarimusiikiksi tavalla tai toisella. kyllä nuo kuluneimmat klassiset viisutkin (vrt. Vivaldin Neljä Vuodenaikaa) voi aika huoletta pudottaa poppikategoriaan. :)

alkuperäinen kommentti oli olevinaan jonkinlainen sarkastinen ilmaisu tämän threadin alkuperäistä aihetta kohtaan...

(and i think i was drunk at that time)
Herra A
20.08.2004 22:07:53
Genrejaottelu on alkaa pikkuhiljaa muuttumaan yhä ärsyttävämmäksi, mitä järkeä oli edes avata tällainen keskustelu. Ainoa järkevä motivaatio voisi olla progressiivisuuden määrittelyn yrittäminen, mutta siitäkin on miljoona topiccia ja sekin on yleensä turhaa. Tänne vois varmaan avata keskustelun jokaikisen bändin genrestä...onko Antti Tuisku progea? En halua tietää.
"Nobody is heard compass wilting in the wind .... Rowing sheep smile for the dead ....."
Henga
20.08.2004 22:39:13
Niin, vuoden vanha topiikki?

Proge = Progressiivinen = Asteittain nouseva?
lxi
20.08.2004 22:42:17 (muokattu 20.08.2004 22:42:44)
mitä järkeä oli edes avata tällainen keskustelu.

Tai nostaa se.

EDIT: Muuten olen kyllä kanssanne harvinaisen yhtä mieltä.
The fact that no one understands you doesn't make you an artist.
kingdom
20.08.2004 23:38:58
Genrejaottelu on turhaa hommaa. Tällä tavalla siis.
Hey Bungalow Bill, what did you kill?
sub zero
21.08.2004 14:53:11
Radiohead on progea ja Motörhead on jazzia
What's there to live for? Who needs the peace corps?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)