Aihe: Manhattan Transfer Tampereella.. 1 | |
---|---|
![]() 03.08.2004 15:31:14 | |
Ja minä en!Kyllä siis harmittaa,kun vasta pari viikkoa jälkeenpäin heidän nettisivuiltaan näin,että oli kaksi Suomen keikkaa heitetty siis Helsingissä ja Tampereella. Ja minä kun luulin,että tämä laatulaulu-yhtye olisi lopettanut keikkailun samoihin aikoihin,kun olivat Pori-Jazzeilla pari kolme vuotta sitten. Näin tässä menneenä viikonloppuna vanhan koulukaverin pitkästä aikaa,ja hänpäs oli ollu ko. keikalla ja tietysti oli ollu yhtä juhlaa,ainoastaan ihmettelin,kun torvia ei kai ollu ollenkaan vaan rummut,basso,kitara ja koskettimet,toki se porukka svengaisi varmaan ilman soittimiakin,ja kuulemma ovat accapellaakin livenä tehneet. Kirjoittakaa ihmiset kokemuksia yhtyeestä ja varsinkin jos olitte nyt jommalla kummalla Suomen keikalla.Itse olen vasta nyt viime aikoina hurahtanut bändiin ja lopullinen kolahdus tapahtui kun löysin divarista heidän levyjään,eli Manhattan Transfer 75', Coming Out 76' , Vocalese 85' , sekä Brazil 87'. Kyllä erityisesti tuon 75-vuoden levyn kappaleet:Operator, That Cat is high ja You can depend on Me ovat sellaisia esityksiä ,ettei enää paljon voi siitä parantua,kertakaikkiaan hienoa musiikkia!Sen sijaan se Brazil on sitten ehkä jo tyypillinen 80-luvun tuote ,siinä mielessä,että on vähän turhan kliiniä mun makuun.Ironista kylläkin,mutta juuri tuona vuonna (siis 87) bändi taisi olla Kirjurilla,samana päivänä kun BB King.Mutta silloin oli vielä liikaa kosteutta korvantaustoissa,olin juuri keväällä päässy armeijasta,niin että ei vielä paljon MT kiinnostanu,vaan oltiin juuri herätty blues uskontoon ja BB oli ykkös saarnamies!Olisi vaan pitäny kaverin isosiskoa uskoa ja tsekata myös MT. Että tämmöisiä,ja vaikka tämä ei olekaan mikää osto ja myynti sivu,niin mulle voipi tarjota heidän vinyylilevyjään,erityisesti alkupäästä. | |
![]() 06.09.2004 00:06:23 | |
Yes Manhattan Transferista tykkää joku muukin. Itseasiassa meillä oli lauluyhtye -92, -99 ja esikuvamme oli kyseinen lauluyhtye. Muutapa ei oikein tullut kuunneltuakaan useisiin vuosiin. Porissa nähtiin heitä monena kesänä ja biisit osattiin melkein ulkoa, no ei nyt sentään kaikkia ainakaan sanoineen päivineen mutta melkeimpä kaikki melodiat tuttuja. Se oli kyllä hyvä koulu kun "matkittiin" heitä vuosikausia. Monet ovatkin kyselleet että missä me ollaan opiskeltu kun me lauletaan heidän stailillaan. Omistan melkein kaikki heidän vinyylinsä mutta en malta niitä myydä, ikävä kyllä vaikka en omista edes levysoitintakaan tällä hetkellä! | |
![]() 07.09.2004 07:19:35 | |
Yes Manhattan Transferista tykkää joku muukin. Itseasiassa meillä oli lauluyhtye -92, -99 ja esikuvamme oli kyseinen lauluyhtye. Muutapa ei oikein tullut kuunneltuakaan useisiin vuosiin. Porissa nähtiin heitä monena kesänä ja biisit osattiin melkein ulkoa, no ei nyt sentään kaikkia ainakaan sanoineen päivineen mutta melkeimpä kaikki melodiat tuttuja. Se oli kyllä hyvä koulu kun "matkittiin" heitä vuosikausia. Monet ovatkin kyselleet että missä me ollaan opiskeltu kun me lauletaan heidän stailillaan. Omistan melkein kaikki heidän vinyylinsä mutta en malta niitä myydä, ikävä kyllä vaikka en omista edes levysoitintakaan tällä hetkellä! Radiosta tulee juuri mun suosikkini "Boy From New York City". Hankin sen nuotit netistä ja yritin ottaa bändini ohjelmistoon, mutta jostain syystä ei kuulostanut yhtä hyvältä ja luovuttiin idiksestä. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Experience. "Mäkin haluun meshiin" | |
![]() 08.09.2004 23:50:05 | |
Me laulettiin just sitä biisii (siis Boy From New York City)ensimmäiseks kun me aloteltiin lauluyhtyeen kanssa treenaamaan. Meni kyllä vuosia ennenkun saatiin kuulostaan soundi hyvältä kun kukaan meistä ei ollu ns. koulutettu laulaja mutta neljän seinän sisällä treenattiin vaan sitkeesti... | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)