Aihe: Rushin keikasta Globenissa
1
jazzmies
30.09.2004 13:03:23
Olipas varsinainen täystyrmäys tuo 29.9. keikka. Mielestäni todella yllättävä setti ja hienoja biisivalintoja: Between the Wheels, Mystic Rhythms ym. Mulla oli taka-alakatsomossa aivan käsittämättömän hyvä soundi, varsinkin Aleqin soundit jäivät vainoamaan minua täydellisyydessään. Ja mitkä valot - parempaa valosuunnittelua en ole ikinä nähnyt. Ja sokerina pohjalla, äijät tulivat töihin ja jyräsivät suurella sydämellä kolome tuntija: "jäbät paiskas taakii ja hyvää settii.."
Basi
01.10.2004 10:30:39
Olin kanssa paikalla. Soitannollisesti erittäin hyvä keikka, paitsi saundien suhteen moittimista. Paikka oli D43 alueella, eli Lifesonin puolella. Jostakin syystä soundit puuroituivat välillä melkoisesti. Kitara soi välillä liian kovaa, rummut jäivät liian vaimeeksi (paitsi virveli ja pellit). Basson äänikin seilasi jotenkin omituisesti välillä, eikä kaikista kuvioista saanut selvää. Näytti vähän siltä, että tekniikan kanssa oli välillä ongelmia?.
Ilmeisesti alapuolella hallissa soundit toimivat.
Basismi
01.10.2004 10:55:08
Olin parketilla aika edessä ja melkoista puuroa oli soundit. Sormet korvissa soundi parani huomattavasti, harmi että ei tullut tulppia mukaan. Konepiisit toimi huomattavasti paremmin, varsinkin kakkossetin kitarajyräykset pisti koko orkesterin puuroksi.
It's hard to be humble when you're so fucking big!
timppis
01.10.2004 12:30:00
Mä olin rivillä yhdeksän, Lifesonin puolella. Pikkuisen jäi mullekin hampaankoloon soundeista. Erityisesti alkupuolella oli kitarasoundit vähän levällään. Loppua kohti ne paranivat, tai sitten korvani vain turtuivat mekkalaan ja sain kaikesta paremmin selvää. Ylipäätään ainakin siihen eteen tuli soitto hieman liian kovaa, hiljempaakin olisi kuullut. Bassoista ja rummuista ainakin kuvittelin saavani ihan hyvin selvää. Muutenhan tuo keikka olikin sitten mitä mainioin. Ehkä hivenen rutiininomaisuutta oli bändillä havaittavissa, mutta eipä se kauheasti ihmetytä, eikä liiemmin haittaakaan. Yleisölle tilanne olikin sitten päinvastainen. Biisilista ei olisi oikeastaan paljon parempi voinut olla näin ensikertalaisen näkökulmasta. Siinä oli vähän kaikkea.
Artturi
01.10.2004 15:15:58
Jeees!!!! Taas kerran upee keikka ja huomatavasti rennompi ote oli pojilla (ja koko bändin hlökunnalla) kun Wembleyllä.... That was nice to see!! Neilkin suorastaan nauroi useampaan otteeseen ;-) Oli paikat sen verran ylhäältä, et oli kerta kaikkiaan mahtavaa seurata heebojen pedaalityöskentelyä! Uskomatonta, sanon mä!!

Taitavat näköjään soundit (tai kuulijoiden korvat) todellakin erota paikasta riippuen, sillä omalta paikaltani sivukatsomosta soundit olivat mielestäni välillä liki täydelliset ja huonoimmillaankin pirun hyvät... ja osan kavereista, jotka olivat vieressäni, mielestä soundit olivat ihan puuroa... Mystistä!!! Itse en rock-keikalta koskaan odotakaan mitään täydellistä kotisterohifibalanssia, vaan mulle riittää kovasti paljon, et kokonaisuus toimii ja näin mun mielestäni oli!!!

Ja Lerxstillä oli kivaa alusta alkaen!!!!!
Nelikielipiru
01.10.2004 15:49:04

Joo todella kova keikka ja vielläkun paikallinen lippumyyjä oli hävittänyt meijän toisen lippuvarauksen niin meinas tulla mököpöksyyn... MUtta paikat saatiin ja viellä B32, eli Geddyn puolelta alirivi ja lavalle esteetön näkymä ja noin 5 metriä lavalle. Saundit oli meitin paikoilla todellahyvät keikka saundeiksi.
Mikään ei voita depression voittamatonta heikkoutta.
2541
01.10.2004 16:26:31

Hieno keikka, ei voi muuta sanoa. Ainoa valitus minullakin oli soundit, aikamoista puuroa välillä. Olin sektiossa A31, rivi 14.
Kohokohtia olivat minulle Between The Wheels, Resist ja La Villa Strangiato.
Progressor
01.10.2004 17:56:16 (muokattu 01.10.2004 17:57:11)
Hieno keikka oli. Tiukkaa soittoa ja upea valoshow. Olen vain vähän kateellinen lukiessani näitä "kolmannelta riviltä näki aika hyvin" -kommentteja. Itse kun jouduin tyytymään riviin 42 kentän takaosassa...
ercciman
02.10.2004 12:00:37 (muokattu 03.10.2004 01:16:57)
Jooh ne soundit tuli tosiaan sinne sivulle (D33, rivi 9) vähän miten sattu joissain kohdin ja se taisikin olla ainoa miinuspuoli konsertissa. Älyttömän hyvä show oli. Ite tykkäsin eniten biiseistä Between The Wheels, Mystic Rhythms, Bravado, 2112 Overture/Temples ja Xanadu.
xoxoxoxo
riff
04.10.2004 11:58:16
Unelmien täyttymys! Vitosriville soundit oli pirun hyvät, vain lattiatomit ja bassari hiukan pömisivät liikaa mutta Elacin- korvatulppien(-25dB) kanssa oli suurta nautintoa! Kitarasoundit oli taivaalliset ja Geddyn laulu tuli tosi selkeesti.
Ja koko konsertin kruunasi Alexin heittämä plektra, joka on MULLA!!!
Vilu
05.10.2004 14:07:47

Soundi-puoli oli kyllä pettymys. Paikkana oli A37 rivi 11, eli Geddy puolella melko perällä, toivottavasti muualla kuulosti paremmalta.

Bassot kumisi ja pömisi hirveästi, basarista ei saanut selvää ja Geddy olis voinut melkeen jättää soittamatta yhtä hyvin. Syna-bassot toimi alapään jutuista parhaiten.

Alexin kitara kuulosti kauhealta, tukki joka paikan. Parhaalta kuulosti silloin kun se ei soittanut ollenkaan,
ja Geddy veti kiippareilla. Rummuista tomarit kuulosti hyvältä.

Illan kohokohtia olivat Spirit of radio, Red barchetta, between the wheels, Tom Sawyer ja ehkä Xanadu.
Piisilistassa oli noita vanhoja rokki-piisejä kyllä turhan paljon,
kaikki koverit olis voinut jättää pois ainaskin. Hold_Your_Fire:n piisejä ois voinu olla enemmän, tosin ymmärrän kyllä ettei niitä oo kiva 'soittaa' kun saa koko ajan olla sekvenssereitä polkemassa käyntiin.

Yhteenvetona vois todeta, ettei jäähalleihin kannata mennä musiikkia soittamaan tai kuuntelemaan. Jos pienemmissä paikoissa soittaminen ei kannata taloudellisesti, niin jättäisivät sitten valo/video-show:ta vähemmälle, niin hieno kuin se nyt olikin, jos siten saadaan äänipuoli kondikseen.
Lerxst77
05.10.2004 18:36:48

ei kukaan sattumalta istunu C42 -katsomossa.. meitä suomalaisia oli siellä oikeen urakalla.. uskottava se oli että kyllä digikameran 1gb muistikortin voi saada täyteen, kun innostui videoklippejä ottamaan. :D
"Räjähdysainekerroin kun kyseessä on aniitti? -yks vai kaks?"
Flash
06.10.2004 08:08:17

Yhteenvetona vois todeta, ettei jäähalleihin kannata mennä musiikkia soittamaan tai kuuntelemaan.

Joo, kannattaa ennemmin soittaa stadioineilla, jos rahkeet riittää. Saundit on ainakin paremmat (ainakin kentällä). ;) Areenakeikoilla tuppaa olemaan aina aika paskat saundit, ellei sitten itse areena satu olemaan musiikin esittämiseen tarkoitettu (esim. Glasgown SECC Arena oli huomattavan paljon mukavampi paikka katsoa ja kuunnella keikkaa kuin esim. Globen tai Hartwall Areena).

Olisitteko muuten valmiit maksamaan kaksin- tai kolminkertaisen hinnan Rush lipuista, jos bändi soittaisi jossain pienessä, mutta akustisesti erinomaisessa paikassa hyvillä saundeilla, mutta vailla minkäänlaisia erikoistehosteita (vain pelkistetty valaistus)? Mun mielestä Rush on kumminkin "areenabändi" ja sopii musiikillisesti ja visuaalisesti hyvin areenoille. Tokihan areenoilla soittaminen on taloudellisesti ja ajankäytöllisesti (bändin kannalta) parempi ratkaisu kuin useita iltoja putkeen pikkupaikoissa soittaminen (joka taas fanin kannalta olisi mukavaa ja suotavaa).

Niin, ja ne Tukholman videoklipit jakoon sitten. :)
There Is A Light That Never Goes Out
grazydiamond
08.10.2004 21:49:06
Between the Wheels tuntuu olevan lähes kaikkien konsertissa olleiden suosikkilistalla. Eikä suotta, toimikin kuin tauti kuten myös kaikki muutkin 80-luvun kappaleet.

Voi kunpa olisin nähnyt keikan vaikkapa Hold your fire kiertueelta...

Iltaa Globenilla en unohda koskaan. Tåydellistå ;)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)