Aihe: Ornette Coleman
1
funkylord
15.09.2004 22:17:26

Äijä joka alotti muovifonilla, trumpetilla ja viululla ihan päin helevettiä, ja kaikki tykkäs.
oon nyt jokatapauksessa alkanu tutustua tähän tyyppiin. mitäs mieltä muut ootte tästä?
Tämä heppu ois kyllä soiton kannalta voinu olla ranskassa ihan hyvin. Sieltähän nää baskeripää freejazzarit tulee.
paljon yleistyksiä, mutta lukekaa rivien välistä.
KahviKlubi #1
MEKKALA #8
K100 #4
Elämä maistuu, kun noudattaa kahta sääntöä:
1. Älä ota paineita pienistä asioista
2. Kaikki asiat ovat pieniä asioita
paranoid android
15.09.2004 22:35:26
En ole kuullut kuin Free Jazz-levyn ja se oli mielestäni aika hyvä. Kuitenkin yliarvostettu.
"No, I dont own any cars - just a tank. Cars are rubbish. If I buy things, I like to fucking get good things. Not boring things. You've got to spend your money on good things." - Richard D. James
Karlsson
15.09.2004 22:35:27
Äijä joka alotti muovifonilla, trumpetilla ja viululla ihan päin helevettiä, ja kaikki tykkäs.
oon nyt jokatapauksessa alkanu tutustua tähän tyyppiin. mitäs mieltä muut ootte tästä?
Tämä heppu ois kyllä soiton kannalta voinu olla ranskassa ihan hyvin. Sieltähän nää baskeripää freejazzarit tulee.

Ei muuten kaikki tykänny. Jokin legenda on olemassa hurjistuneesta ihmisjoukosta joka meinasi suurinpiirtein lynkata Orneten kun tämä soitti niin öööh... epämusiikkia. Rikkoivat ainakin sen muovifonin.

Itse en ole oikein koskaan innostunut Orneten musiikista. Jotenkin hänen melodiakäsityksensä tai käsittämättömyytensä ei nappaa mulle. Tosin "Live at the golden circle"- levyn olen jopa useampaan kertaan kuunnellut, joten se varmaan on sitten suosikkini hänen tuotannossa.
Säm = Kondrila
sub zero
16.09.2004 10:03:19
Noh, "Shape of Jazz to Come" kuuluu ainakin niihin levyihin jotka on pakko kuulla. Colemann on varmasti yksi tärkeimpiä miehiä jazzin suunnannäyttäjistä. On kyllä hirveästi kiistelty siitä, että oliko tämä suunta oikea. 60-luvullahan oli sota mainstreamin ja avant-garden välillä.

Jos jazzin eteenpäin meno lopahti jossain vaiheessa niin vika ei kyllä ole mielestäni ainakaan Colemanin.
What's there to live for? Who needs the peace corps?
sikanaama
16.09.2004 21:11:42
Ornette Colemanin & Prime Timen "Virgin Beauty" on mun mielestä kiva levy. Vanhempaan Colemanin tuotantoon en ole tutustunut.
Ja jos minua huvittaa lähden merelle tai viidakkoon seikkailemaan
JPL
20.09.2004 10:53:25
Ei oo pudonny täälläkään. Yritin tossa viimeks tätä plattaa joss myös Metheny, Haden ja deJohnette häärivät. Edes Metheny ei nyt pelastanu tota ja se on jo kumma ;-)
Torilla upea jenkkistrato kaupan
Leikari
23.09.2004 08:55:02

mitähän tuohon nyt sanoisi ;-P
funkylord
23.09.2004 09:37:05

mitähän tuohon nyt sanoisi ;-P

Se nyt on vähän pilke silmäkulmassa tehty, mutta soittimet on oikein ja soittihan se omanaikansa kuuntelioiden mielestä "päin persettä" =)
KahviKlubi #1
MEKKALA #8
K100 #4
Elämä maistuu, kun noudattaa kahta sääntöä:
1. Älä ota paineita pienistä asioista
2. Kaikki asiat ovat pieniä asioita
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)