Aihe: Guitarras Del Norte aka J. Tolonen Trio
1
Prowleri
14.11.2004 17:19:40 (muokattu 14.11.2004 17:21:44)
Olen tässä parin tunnin päästä menossa yhtyeen Tolonen - Mannola - Ranta pienimuotoiselle keikalle Hämeenlinnan Birgeriin. Nautin varmaan samalla pari weisseniä, onhan kyseessä laadukas olutravintola.. Saatte sitten keikkaraportin :)

Ovatkos muut tutustuneet yhtyeeseen?
Njän njän njän njää, njän njää, njännä nää njännjännjää. -Absoluuttinen Nollapiste: Harhailua Maastossa
Antroid
14.11.2004 17:51:07
Olin lukevinani, että esiintyisivät ensi viikolla Savoyssa. Liput oli 19€ ja 25€. O.o
Saako rahalle vastinetta? Ainakin bändi on kovatasoinen, toivottavasti maestro itse on myös vedossa.
baron
15.11.2004 09:09:30

Olin lukevinani, että esiintyisivät ensi viikolla Savoyssa. Liput oli 19€ ja 25€. O.o
Saako rahalle vastinetta? Ainakin bändi on kovatasoinen, toivottavasti maestro itse on myös vedossa.

Joo, siis tänään.
Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
PIM
15.11.2004 10:33:58
Olen tässä parin tunnin päästä menossa yhtyeen Tolonen - Mannola - Ranta pienimuotoiselle keikalle Hämeenlinnan Birgeriin. Nautin varmaan samalla pari weisseniä, onhan kyseessä laadukas olutravintola.. Saatte sitten keikkaraportin :)

Ovatkos muut tutustuneet yhtyeeseen?

Se kolmas on muuten Lehdon Timo, Hämeenlinnan oma poika. Timo vähän valitteli keikan jälkeen mokaileensa mutta ei sitä kyllä sivullisena huomannut. Jos vaan kitaramusiikki uppoaa niin kyllä ainakin eiliselle vitoselle sai katetta kun pojat soitti pari lähes tunnin settiä. Ihan mielenkiintoinen yhteissaoundi syntyi kun yhtyeessä on kolme erityyppistä kitaraa ja kitaristia, Tolonen soitti metallikielistä django-kitaraa, Lehto nailonkielistä akustista pääasiassa plektralla ja Mannola flamencokitaraa ja biiseissäkin oli mukavasti vaihtelua kun setti koostui pääosin yhtyeen jäsenten omista biiseistä sovitettuna kolmelle kitaralle. Yleisökin näytti kuuntelevan soittoa hartaan keskittyneenä koska Birgerin keikoilla yleensä kuuluva puheensorina ei tällä kertaa häirinnyt.
E=Fb, Einstein's theory of music
DimensionZ
15.11.2004 23:22:37 (muokattu 15.11.2004 23:22:59)

Nonni olinpas seuraamassa konserttia livenä sitten. Helvetin kova meininki pelkästään tuolla kitaratriollakin, aika hienoja biisejä, ja soundit kohdallaan. Rumpalina tietysti sitä Coltrane-settiä odotin enemmän, eikä todellakaan ollut pettymys. Varsinkin Lukkarinen, jota en ollut ennen kuullut soitti mielestäni aivan mahtavasti, vaikka Tolosen mukaan tämä olikin todella kipeä... Mutta joo, aivan mahtava keikka oli kaikin puolin.
''He jumped right out of a building!!''
Von Härskiburg
16.11.2004 09:41:52

Nonni olinpas seuraamassa konserttia livenä sitten. Helvetin kova meininki pelkästään tuolla kitaratriollakin, aika hienoja biisejä, ja soundit kohdallaan. Rumpalina tietysti sitä Coltrane-settiä odotin enemmän, eikä todellakaan ollut pettymys. Varsinkin Lukkarinen, jota en ollut ennen kuullut soitti mielestäni aivan mahtavasti, vaikka Tolosen mukaan tämä olikin todella kipeä... Mutta joo, aivan mahtava keikka oli kaikin puolin.

Oli kyllä hieno setti Savoyssa. Mulla oli paikka eturivissä, miltei aivan keskellä, joten ei ollut sillä saralla mitään valittamista, ja musiikissa vielä vähemmän. Erittäin taiturimaista soittoa ja kivoja kappaleita, etenkin sillä kitaratriolla. Coltrane-setin aikana kyllä katoin, että kohta se rumpali tipahtaa. Ei tippunut, vaan soitti oikein hienosti.
"Siellä on ja pysyy", sanoi spitaalinen kun bordellista tuli.
Henga
16.11.2004 15:39:12 (muokattu 16.11.2004 20:03:39)
Coltrane-setin aikana kyllä katoin, että kohta se rumpali tipahtaa. Ei tippunut, vaan soitti oikein hienosti.

Mitähän Tolonen oli antanut sille? No ei kai. huono..

Mites, kun kaikki kaikkitietävät m.netin pseudo-guruista HS:n musiikki-kriitikkoon inisevät Tolosen soundista että hirveän kuuloista säröä sooloissa.. Oliko se nyt niin kauhea?

edit: Että kaikki jotka kävi katsomassa niin ihmeessä lisää kommenttia jos soppii. :) Allekirjoittaneen rahatilanne ei antanut periksi, joten kuulopuheita ja levyä odotellessa..
ataxia
16.11.2004 16:13:42
itse särösaundi ei haitannu ollenkaan, mutta JT laitto särön päälle vähän milloin sattui. no, ei ne tasot sitten loppupeleissä häiritseny hirveästi.
Von Härskiburg
16.11.2004 20:18:58 (muokattu 16.11.2004 20:19:54)

Mites, kun kaikki kaikkitietävät m.netin pseudo-guruista HS:n musiikki-kriitikkoon inisevät Tolosen soundista että hirveän kuuloista säröä sooloissa.. Oliko se nyt niin kauhea?

No ei nyt aivan kauhea kuitenkaan, mutta parempikin olisi voinut olla. Jotenkin liian ohut tai jotain sellaista. En mie ossaa sanoa.

JT laitto särön päälle vähän milloin sattui. no, ei ne tasot sitten loppupeleissä häiritseny hirveästi.

Joo, tämä pisti korvaan jo vähän enemmänkin. Ei kyllä siis mitenkään pilannut, hämäsi vaan.c
"Siellä on ja pysyy", sanoi spitaalinen kun bordellista tuli.
jerry_field
16.11.2004 21:09:54
tietääkö kukaan miten saa semmosen "sitar"saundin mitä se tolonen veteli siel keikalla aika paljon?
pitää olla fjongaa et on stÜld håjttiii!
dfloreno
16.11.2004 23:00:12

No ei kai se nyt kauhea ollut. SIllä on oli vähän erilaiset balanssit siinä, eli cleani soundi tuli aika kovaa ja särö oli todella hiljaisella. Onneksi miksaaja oli valveutunut henkilö, ja ymmärsi sitten pienen alkukangertelun jälkeen vähän kompensoida sitä särösoundia.

edit: Että kaikki jotka kävi katsomassa niin ihmeessä lisää kommenttia jos soppii. :) Allekirjoittaneen rahatilanne ei antanut periksi, joten kuulopuheita ja levyä odotellessa..

No mitä siihen voi nyt sanoa? Hyvähän se oli. Ei kai kukaan mitään muuta odottanutkaan. Tosi hyvä että jengiäkin oli paljon, se takaa sen, että tommoisia juttuja järjestetään tulevaisuudessakin. Miettikää sitä! :).
dfloreno
16.11.2004 23:02:30

tietääkö kukaan miten saa semmosen "sitar"saundin mitä se tolonen veteli siel keikalla aika paljon?

Venyttämällä. Kun kuuntele vähän tota sitar hommaa, niin se tajuu miten se tehdään... eli ei periaattessa venytetä kokonaisia (eikä puolikkaitakaan) sävelaskelia, vaan sillei välistä. Nää on nyt niitä ns. micro-tone bendejä mitä ne mainostaa noissa ulkolaisissa kitaralehdissä :).
dfloreno
16.11.2004 23:03:51

No siinä oli kaksi yhtyettä esiintymässä, ei se 25e nyt mikään paha ole. Meneehän immeiset kattomaan noihin areenoihinkin mitä arveluuttavimpia juttuja, pohjalta 50+ €....
Antroid
18.11.2004 19:52:01
Olin aiemmin kattomassa Cooltrainia, eikä Tolonen ainakaan sillon osannut käyttää sitä säröä yhtään. Tunaroi sen kanssa koko ajan: kytki päälle ja pois ihan millon sattuu, kesken soolon äänien yms. Sitäpaitsi se soundi ei sopinut muutenkaan siihen kokoonpanoon.
Cleanit oli kyllä Ruokangas/H&K-yhdistelmässä vallan mainiot.
Brian May jr.
21.11.2004 14:41:27
Jep, siellä olin ja pidin. Tolonen oli minulle vielä viikko-kaksi sitten täysin tuntematon henkilö, kunnes kuulin kitarat: soittaminen- osiossa kehuja. Ja kovahan se olikin :D
Tyylitaju nopeuden edelle! Ja se on tosi!
Imper
22.11.2004 18:35:36 (muokattu 22.11.2004 18:36:44)

Tekisi kyllä mieli nähdä noita Tolosen uudempia prokkiksia, mutta eivät KAI ole tulossa Tampereelle lähiaikoina? Ei ainakaan Tolosen kotisivujen mukaan...

Tolonen on kyllä yks kaikkien aikojen suosikkeja. Varsinkin alkupään soolotuotannot ja Wigut on tosihyvää fiilistelymusaa. Suuri innoittaja ollut itelle soittoonkin. En oo vaan koskaan päässyt häntä livenä todistamaan.
Everyone is a per-son
PekKampela
23.11.2004 12:20:39

Trion näin täällä, olin klinikallakin. Kaikki oli ilmaista.
Oli oikeen hauskaa sakkia ja soittokin kuulosti mainiolta.
Neljä Ruuvia
23.11.2004 13:03:06
Wigut Taisit kuitenkin tarkoittaa Pressaa? Tolosen levytetty tuotanto Wigujen kanssa rajoittuu muistaakseni 1-2 biisiin,jos sitäkään.
Imper
23.11.2004 17:50:12

Taisit kuitenkin tarkoittaa Pressaa? Tolosen levytetty tuotanto Wigujen kanssa rajoittuu muistaakseni 1-2 biisiin,jos sitäkään.

Eivaan, nimenomaan Wigwamin alkupään tuotantoa eli Fairyport- ja Tombstone Valentine -albumeita, joilla Tolonen soittaa. Kyllä Pressakin kolahtaa joo, mutta kyllä Tolonen ihan Wigwamissakin on soittanut :)
Everyone is a per-son
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)