vasili 29.10.2004 10:03:38 | |
---|
Olikos kukaan muu Kurkilubilla 28.10? Teemu Viinikainen soittelli Methenyä, juuri niin kuin Methenyä kuulukin soittaa - naurettavan ilmiselvästi plagioiden. Kaiken kaikkiaan hyvä keikka. Pienoisen alkukangertelun jälkeen (Bright size lifen alkuteema) poikien soitto lähti rullaamaan ihan mukavasti. Iltaan mahtui monia hienoja hetkiä. Kahden viikon päästä Tuomo Dahlblom vetelee Mike Sternia samassa paikassa. Sinne. http://www.kurkiklubi.com/ |
Notefix 29.10.2004 11:01:54 | |
---|
"Pat Metheny kävi Suomessa" Niin kävi...1987. Olin paikalla :) My name is Baron, Notefix Baron " |
Herra Rapu 29.10.2004 13:08:49 | |
---|
Meikällä ei virta riittäny.. vähä harmittaa.. |
Sammo 29.10.2004 13:13:58 | |
---|
"Pat Metheny kävi Suomessa" Niin kävi...1987. Olin paikalla :) Ja 1993. Oin paikalla kaks kertaa. Viinikaisesta vielä, hienosti veti niinkuin aina !! Ois ollu kiva tietenkin kuulla joku PMG:n biisi sovitettuna pienemmälle bändille noiden lisäksi. Mikä muuten oli nimeltään se viimeinen balladi? now playing: Teemu Viinikainen plays Metheny :) |
man9 29.10.2004 13:36:14 | |
---|
now playing: Teemu Viinikainen plays Metheny :) Oho, sattuuko toi olemaan jossain näppärästi kopioitavissa? Ketä oli bändissä? http://lahettamo.org/blog/ |
JC 29.10.2004 13:44:20 | |
---|
"Pat Metheny kävi Suomessa" Niin kävi...1987. Olin paikalla :) Ja 1993. Oin paikalla kaks kertaa. 1987 oli Kulttuuritalon keikka ja se tuli myös koettua. Missä Metheny soitti 1993? |
Sammo 29.10.2004 13:53:15 | |
---|
1987 oli Kulttuuritalon keikka ja se tuli myös koettua. Missä Metheny soitti 1993? Espoon Kulttuurikeskuksessa, Secret Story-kiertueella, kaksi konserttia samana iltana. Olin armeijassa silloin ja siihen lystiin meni aika monta päivärahaa ... melkein sama setti oli kummassakin, paitsi että Last Train Home tuli vain myöhemmässä joten kannatti :) |
Notefix 29.10.2004 15:06:00 | |
---|
Espoon Kulttuurikeskuksessa, Secret Story-kiertueella, kaksi konserttia samana iltana. Olin armeijassa silloin ja siihen lystiin meni aika monta päivärahaa ... melkein sama setti oli kummassakin, paitsi että Last Train Home tuli vain myöhemmässä joten kannatti :) Kuinkahan tuo on tullu missattua...hmmm, sinä vuonna olin kyllä reissussa paljon. Ei mitään mielikuvaa tuosta. No, PMG on kuitenkin nähty! :) My name is Baron, Notefix Baron " |
Anonymous-jazz 30.10.2004 02:08:39 | |
---|
Metheny Groupin kipaleista jotkut ovat ylimaallisen uskomattomia. Esim. First Circle, Dream of Return tai Mas Alla. Näitä kyllä olisi kiva kuulla jonkun vetävän livenä jossain, tai sitten soittaa itse joskus livenä jonkun poppoon kanssa. Teemujazz |
Notefix 30.10.2004 10:54:44 | |
---|
Metheny Groupin kipaleista jotkut ovat ylimaallisen uskomattomia. Esim. First Circle, Dream of Return tai Mas Alla. Jep, samaa mieltä. Helvetin hienoja biisejä! My name is Baron, Notefix Baron " |
Simplex 31.10.2004 11:32:52 | |
---|
Paikalla olin ja Viinikainen oli taas loistava, mieletön paneutuminen jazziin on ihailtavan hyvin kuultavissa. Jan Simons, Seppo Kantonen ja Juusi Lehtonen oli myös loistavia. Pojat ehti jo lopettaa kertaalleen mutta ei tarvinnut kauan yllyttää niin vetivät vielä kolme biisiä, monet olivat tässä vaiheessa jo lähteneet ja jäivät vaille mm. mainiota 'All the things you are'-vetoa. Olen kuullut Viinikaista muissakin kokoonpanoissa ja jamisessioissa ja joka kerta hämmästelen taitomäärää, ehkä silti soisi hieman seestyneempää soittoa jossa teknisen osaamisen todistelu jäisi hieman vähemmälle, ehkä ajan myötä. I might as well go back over yonder... |
Epämuusikko 31.10.2004 18:40:16 | |
---|
Metheny Groupin kipaleista jotkut ovat ylimaallisen uskomattomia. Esim. First Circle, Dream of Return tai Mas Alla. Näitä kyllä olisi kiva kuulla jonkun vetävän livenä jossain, tai sitten soittaa itse joskus livenä jonkun poppoon kanssa. hii, itelläpä taitaa olla PMG- proggis tulossa. Saa nähdä mitä tulee... Myytävänä Sabian AAX 20" Studio Ride! |
Ossi 01.11.2004 10:54:51 | |
---|
Olisikohan ollut -74, kun mies tuli nähtyä Porin Jazzeilla Gary Burton Quintetin riveissä. Toinen kitaristi Mick Goodrick oli muistaakseni jostain syystä enemmän esillä kuin Metheny. "..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?" |
vasili 01.11.2004 14:58:01 | |
---|
Olisikohan ollut -74, kun mies tuli nähtyä Porin Jazzeilla Gary Burton Quintetin riveissä. Toinen kitaristi Mick Goodrick oli muistaakseni jostain syystä enemmän esillä kuin Metheny. Tämähän on tullut töllöstäkin pariin otteeseen. Joskus naurettiin vedet silmissä Steve Swallow:n pikälle bassosoololle. Mahtavaa plektrabasismia, mutta jokin täysin tuntematon tekijä teki soolosta todella hullunkurisen. Liekö sitten Swallow:n huumoriantajua vai mitä. Mene ja tiedä, en tunne miestä. Vielä hauskempaa, että Pat Metheny oli konserttidokumentin mukaan joku Ted Mithana (!!!???) tai jotain sinne päin. Joku ilonpilaaja tietysti voisi ottaa yhteyttä asian tiimoilta Yleisradioon...annetaan mun puolesta olla vaan:) |
Epämuusikko 02.11.2004 19:59:12 | |
---|
Vielä hauskempaa, että Pat Metheny oli konserttidokumentin mukaan joku Ted Mithana (!!!???) tai jotain sinne päin. Joku ilonpilaaja tietysti voisi ottaa yhteyttä asian tiimoilta Yleisradioon...annetaan mun puolesta olla vaan:) Ted Mitheny Myytävänä Sabian AAX 20" Studio Ride! |
U.Honey 07.11.2004 12:27:03 (muokattu 07.11.2004 12:29:51) | |
---|
Eikös Metheny käynyt Tukholmassa pari vuotta sitten? P.S. Kuuntelin tuossa just Methenyn "Road to You" livelevyä, eikä jäänyt mitään kysyttävää. Metheny-parka ei pystyisi soittamaan epämusikaalisesti vaikka pyydettäisiin! My name is Baron, U.Honey Baron. |
JC 07.11.2004 14:06:40 | |
---|
Metheny-parka ei pystyisi soittamaan epämusikaalisesti vaikka pyydettäisiin! Zero Tolerance for Silence -levy lienee Methenyä epämusikaalisimmillaan. Itse en ole tuota kuullut, mutta kiinnostaisi kyllä. Tuskin jaksaisin teeskennellä pitäväni tuon levyn "musiikista", mutta jonkinlaista erikoisuusarvoa sillä kuitenkin olisi. Sitä voisi ainakin käyttää esimerkkinä niille, jotka kritisoivat Methenyä liian populistiseksi. |
DimensionZ 14.11.2004 22:24:14 | |
---|
Metheny Groupin kipaleista jotkut ovat ylimaallisen uskomattomia. Esim. First Circle, Dream of Return tai Mas Alla. Third Wind myös. ''He jumped right out of a building!!'' |