poppamies 19.04.2004 22:15:33 (muokattu 19.04.2004 22:16:19) | |
---|
No kun olin tekemässä bassotabua eräästä Zappan kappaleesta niin törmäsin sattumalta sellaiseen kappaleeseen kuin "Finnish Tango". No sehän oli Frankin ikioma live versio meidän ikiomasta "Satumaasta". Vähin mitä voi sanoa on että esitys on mielenkiintoinen. Ennenkun kappale alkaa Zappa pyytää jättämään valot päälle koska soittavat sen nuoteista eikä sitä ole soitettu koskaan ennen. No vähän hämärä siellä stagella ilmeisesti oli. Sen vaikutelman kyllä saa kun kuuntelee tarkemmin. Laulajalla on myös lieviä ongelmia suomenkielen kanssa. Kaiken kaikkiaan aikamoinen yllätys, ainakin minulle, että Zappa on tehnyt tällaistakin.. "G-strings are for strippers" |
lxi 19.04.2004 22:31:22 | |
---|
Se on legendaarinen esitys. Onko se Napoleon Murphy Brock vai kuka joka yrittää laulaa? Yhdestäkään sanasta ei selvää saa. "Everyone is entitled to his own opinion but not his own facts." -- Daniel Patrick Moynihan |
chief 19.04.2004 22:31:40 (muokattu 19.04.2004 22:32:02) | |
---|
Juu, sehän tais olla sieltä suomen keikalta joskus 70-luvulta. Kyllä se muakin hiukan kummastutti kun sen kuulin ekaa kertaa. Aika hyvin vetivät kyllä, mutta se ei liene mikään yllätys kun Zapasta on kyse. C.H.I.E.F
Chaplinmaisen Hempeä ja Ivallisen Etuileva Folklaulaja |
herb 19.04.2004 22:59:43 | |
---|
Juu, sehän tais olla sieltä suomen keikalta joskus 70-luvulta. Jep, '74 tarkalleenottaen. Löytyy You Can't Do That on Stage Anymore Vol. 2:lta. Legendaarinen veto tosiaan. |
2541 19.04.2004 23:11:30 | |
---|
Onko se Napoleon Murphy Brock vai kuka joka yrittää laulaa? Yhdestäkään sanasta ei selvää saa. Napoleonhan se. Ja kukas se olikaan se suomalainen rumpali, joka kävi ennen keikkaa opettamassa Chester Thompsonille miten suomalaista tangoa pitäisi soittaa, Matti joku (ei Oiling)? Tyylikäs ja tyypillinen veto Zappalta. Tuon keikan syytä on sekin, että Frank otti Allmannien Whipping Postin ohjelmistoon 80-luvulla. Joku huutaa yleisöstä kappaleen nimeä ennen "Montanaa" ja saa Zappan hämilleen. Miestä jäi kalvamaan, ettei tuntenut biisiä ja kun hän kuuli Bobby Martinin (laulaja Zappan bändissä 80-luvulla) osaavan laulaa sen, niin se otettiin ohjelmistoon. |
Nelonek 20.04.2004 14:39:30 (muokattu 20.04.2004 14:41:22) | |
---|
kaverin faija kerto että zappan kulttuuritalon keikalla zappa oli alkanut skulaa satumaa-tangoa, johon bändi oli tullut messiin impro-pohjalla. lopuksi frankie-boy oli heittäny että satumaa-tango on "paras kappale mitä on tehty". saatto olla että oli vähän liiotellut mutta onhan se hyvä. |
poppamies 20.04.2004 15:02:12 (muokattu 20.04.2004 15:02:54) | |
---|
kaverin faija kerto että zappan kulttuuritalon keikalla zappa oli alkanut skulaa satumaa-tangoa, johon bändi oli tullut messiin impro-pohjalla.... No siinä mielessä tuo väite ei pidä paikkaansa koska Frankki ennen kappaletta nimenomaan huomauttaa että kappale on heille tuntematon ja soittavat sen "prima vistana" nuoteista. "G-strings are for strippers" |
Roberto 20.04.2004 19:12:58 | |
---|
Tällaista oon kuullut aiheesta: Orkesteri oli Helsingissä jo keikkaa edeltävänä iltana. Hotellista taksikyytiin, ja pyyntö saada kyyti johonkin mestaan jossa on "music & dancing". No, taksihan nakkasi tyypit Vanhaan Maestroon, jonka meininki ei ollut ihan sitä mitä hahmoilla oli mielessä, mutta saivatpa hunppaorkesterilta Satumaan laput joista seuraavan päivän keikalla siis vetelivät primavista-pohjalta. |
baron 21.04.2004 05:39:24 | |
---|
Hyvä keikkahan se oli. Satumaa oli aikamoinen ylläri. Jäi mieleen naispuolinen rintsikoissa (vai oliko ne bikinien yläosat) soitellut perkussionisti. En ollut aikonut mennä koko tilaisuuteen, mutta kun sain bändiltä vaparit, niin pakkohan oli lähteä se kokemaan. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
vantage 21.04.2004 08:22:45 | |
---|
Tuo on muuten kuultava! Live vielä. "Kaikki on allright ainakin minulla. En tiedä, onko muilla." -M Nykänen
IHKK #5 |
Anonymous-jazz 21.04.2004 18:27:41 | |
---|
No kun olin tekemässä bassotabua eräästä Zappan kappaleesta niin törmäsin sattumalta sellaiseen kappaleeseen kuin "Finnish Tango". No sehän oli Frankin ikioma live versio meidän ikiomasta "Satumaasta". Vähin mitä voi sanoa on että esitys on mielenkiintoinen. Ennenkun kappale alkaa Zappa pyytää jättämään valot päälle koska soittavat sen nuoteista eikä sitä ole soitettu koskaan ennen. No vähän hämärä siellä stagella ilmeisesti oli. Sen vaikutelman kyllä saa kun kuuntelee tarkemmin. Laulajalla on myös lieviä ongelmia suomenkielen kanssa. Kaiken kaikkiaan aikamoinen yllätys, ainakin minulle, että Zappa on tehnyt tällaistakin.. Siinä levyllä mikä on äänitetty 1973 livenä niin Zappa vetää Suomessa Helsingissä sen satumaan extempore livenä, mutta voksut on aivan hirveän kuulloista. Aivan kuin Mongolialaista yrittäisi opettaa puhumaan Suomea :) Mutta kiippareissa on siinä livenä itse George Duke ja kannuissa Chester Thompson (ja hirveä lätinäbassarisoundi siinä levyllä). Joku Suomalainen tyyppi miksasi sen levyn mutta ei halunnut nimeään mainittavan kyseisen harvan LP:n crediteissä. Yhdellä frendillä on tuo vinyyli. |
Henga 22.04.2004 02:24:19 | |
---|
Aivan kuin Mongolialaista yrittäisi opettaa puhumaan Suomea :) Foneettisesti yrittää ääntää, mutta enemmän se kuulosti että joku yrittäisi saksaksi laulaa :) |
paranoid android 24.04.2004 17:02:03 | |
---|
mun mielestä kuulostaa että napoleon laulaa joko venäjää tai saksaa.. ei se voi suomea mitenkään olla!! |
lxi 24.04.2004 17:11:51 | |
---|
mun mielestä kuulostaa että napoleon laulaa joko venäjää tai saksaa.. ei se voi suomea mitenkään olla!! Kun tietää miten teksti oikeasti menee, niin huomaa että kyllä Brock ihan suomenkielistä tekstiä yrittää laulaa. "Everyone is entitled to his own opinion but not his own facts." -- Daniel Patrick Moynihan |
BaariMikko 24.04.2004 18:47:43 | |
---|
Kun tietää miten teksti oikeasti menee, niin huomaa että kyllä Brock ihan suomenkielistä tekstiä yrittää laulaa. Saan kolmesta sanasta jotenkin selvää: "missä onnen kaukorantaan". Muuten ihan täyttä hepreaa. "Only people can change the world" -Yoko Ono |
poppamies 24.04.2004 19:08:01 (muokattu 24.04.2004 19:17:49) | |
---|
No pitääkö teille aina kaikki tulkata.... Frank zappa (lead guitar, vocals) Napoleon murphy brock (saxophone, vocals) George duke (keyboards, vocals) Ruth underwood (percussion) Tom fowler (bass) Chester thompson (drums) We have now a special request No, you’d better leave the lights on, on stage ’cause we have to read this music, We’ve never played it before Bouilliabai, bouilliabai, bouilliabai... Stroganoff, bouilliabai Here we go... Aavan meren tuolla puolen jossakin on maa, Missä onnen kaukorantaan laine liplattaa. Missä kukat kauneimmat luo aina loistettaan, Siellä huolet huomisen voi jäädä unholaan. Oi jospa kerran sinne satumaahan käydä vois, Niin sieltä koskaan lähtisi en linnun lailla pois. Vaan siivetönnä en voi lentää vanki olen maan, Vain aatoksin mi kauas entää sinne käydä saan. S O L O "G-strings are for strippers" |
Tanu 25.04.2004 15:47:34 | |
---|
Helvetin hieno versio. Minun korvaani tosin tuo ennen sooloa hoettu "satumaa! satumaa!" kuulostaa siltä kuin vokalisti hokisi "Sodoma! Sodoma!" Seitkytäluku oli elämäni parasta aikaa. |
Snowblind 25.04.2004 21:07:19 | |
---|
Kovia nuo rhodesiväliosat tuossa. |
COB 25.04.2004 21:13:12 | |
---|
Oliks Zappan bändissä kovia soittajia? Kuin nopeesti ne soittaa? |
Fuzzy Boner 25.04.2004 21:59:53 | |
---|
Oliks Zappan bändissä kovia soittajia? Kuin nopeesti ne soittaa? Kymmenessä sekunnissa |