lxi 22.01.2005 17:31:40 | |
---|
Kylläpä nyt myrkyn taas lykkäsi. Ostin remasteroidun Beingin käytettynä noin vuosi sitten, nyt yritin tunkea sitä tietokoneen cd-asemaan ja kopioida koneelle. Vaan kuinkas kävikään -- levynperhana onkin kopiosuojattu! Eikä kansissa ole MITÄÄN mainintaa aiheesta, itse CD:ssä sentään lukee pienellä että "not playable on CD-ROM drivers" (sic). Ja nyt vasta sen huomaan! Julistettuani suureen ääneen että minähän en kopiosuojattuja osta! Onneksi sentään tuokin oli käytetty, ei kaupasta hankittu joten en suoraan tukenut mokomaa läpimätää käytäntöä. Älkää langetko samaan virheeseen. Haluaako joku ostaa hyväkuntoisen Beingin? The fact that no one understands you doesn't make you an artist. kuunneltua |
Neljä Ruuvia 22.01.2005 18:16:35 | |
---|
Kylläpä nyt myrkyn taas lykkäsi. Ostin remasteroidun Beingin käytettynä noin vuosi sitten, nyt yritin tunkea sitä tietokoneen cd-asemaan ja kopioida koneelle. Vaan kuinkas kävikään -- levynperhana onkin kopiosuojattu! Eikä kansissa ole MITÄÄN mainintaa aiheesta, itse CD:ssä sentään lukee pienellä että "not playable on CD-ROM drivers" (sic). Ja nyt vasta sen huomaan! Julistettuani suureen ääneen että en kopiosuojattuja osta! Onneksi sentään tuokin oli käytetty, ei kaupasta hankittu joten en suoraan tukenut mokomaa läpimätää käytäntöä. Älkää langetko samaan virheeseen. Haluaako joku ostaa hyväkuntoisen Beingin? No osta cd -soitin! |
lxi 22.01.2005 18:22:00 | |
---|
No osta cd -soitin! Soitin se on tuo tietokoneessakin kiinni oleva. The fact that no one understands you doesn't make you an artist. kuunneltua |
Novis_3 22.01.2005 18:28:37 (muokattu 22.01.2005 18:33:26) | |
---|
Kylläpä nyt myrkyn taas lykkäsi........Haluaako joku ostaa hyväkuntoisen Beingin? Äläpä viellä hätäile, käypäs tuolla Aterdawnin fooruimeilla vähän tutkailemassa juttuja: http://keskustelu.afterdawn.com/forum_view.cfm/83 Eiköhän sieltä jotain vinkkejä löydy tuon kopiointisuojauksen purkamiseen EDIT:Siis tunnistaako se sitä levyä ollenkaan, eli voitko kuiten kuunnella sitä koneella, mutta et kopioida? Jos näin, niin: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/65224 Jos ei edes tunnista, niin ala ettiin ostajaa.. :) |
BaariMikko 22.01.2005 18:39:54 | |
---|
Kylläpä nyt myrkyn taas lykkäsi. Ostin remasteroidun Beingin käytettynä noin vuosi sitten, nyt yritin tunkea sitä tietokoneen cd-asemaan ja kopioida koneelle. Vaan kuinkas kävikään -- levynperhana onkin kopiosuojattu! Eikä kansissa ole MITÄÄN mainintaa aiheesta, itse CD:ssä sentään lukee pienellä että "not playable on CD-ROM drivers" (sic). Ja nyt vasta sen huomaan! Julistettuani suureen ääneen että en kopiosuojattuja osta! Onneksi sentään tuokin oli käytetty, ei kaupasta hankittu joten en suoraan tukenut mokomaa läpimätää käytäntöä. Älkää langetko samaan virheeseen. Haluaako joku ostaa hyväkuntoisen Beingin? Eihän levyn suurin ongelma ole kopiosuojaus vaan se, että se on remasteroitu päin helvettiä. yst. terv. nimim. "kadonnutta rhodesraitaa etsimässä" My brain hurts! |
Absalom 22.01.2005 18:46:47 | |
---|
Muistaakseni Wigujen kotisivuilla, Nuclear Netclubissa, oli pian tuon remasterin ilmestymisen jälkeen keskustelua tuon kopiosuojauksen kiertämisestä. Vieraskirjassa oli jopa linkki sivulle jossa oli ohjeet oikein kuvien kera varustettuna. En nyt muista että teipillä vaiko tussilla sille levylle jotain tehtiin. Niin että jos jaksat niitä vanhoja kirjoituksia plarata, niin sieltäkin voisi apuja löytyä... Tuon kopiosuojauksen (ja osittain myös parjatun remasteroinnin) vuoksi jätin tuon CD:n aikoinaan ostamatta ja pitäydyn edelleenkin tässä ensimmäisessä CD-painoksessa. Paskimmillaankin proge on parasta... |
lxi 22.01.2005 19:00:09 | |
---|
En pysty kuuntelemaan enkä kopioimaan levyä tietokoneen CD-asemalla. Ongelma ei sinänsä ole se, että homma ei tuolla tavoin toimi; on minulla riittävästi CD-soittimia jotka levyä korrektisti toistavat. Mutta nyt on kyse periaatteesta. The fact that no one understands you doesn't make you an artist. kuunneltua |
Neljä Ruuvia 22.01.2005 19:41:06 | |
---|
En pysty kuuntelemaan enkä kopioimaan levyä tietokoneen CD-asemalla. Ongelma ei sinänsä ole se, että homma ei tuolla tavoin toimi; on minulla riittävästi CD-soittimia jotka levyä korrektisti toistavat. Mutta nyt on kyse periaatteesta. No jokuhan siinä on että normaali cd-soitin sen soittaa ihan ok ja tietsikka ei.Olisko niin että cd-rom vehkeet eivät ole cd-soittimia? |
Progressor 22.01.2005 19:51:25 | |
---|
No jokuhan siinä on että normaali cd-soitin sen soittaa ihan ok ja tietsikka ei.Olisko niin että cd-rom vehkeet eivät ole cd-soittimia? En ota kantaa suuntaan tai toiseen, mutta monet kääntävät tuon niin päin, että kopiosuojattu levy ei ole cd-standardia. |
Teijo K. 22.01.2005 20:02:14 | |
---|
Kylläpä nyt myrkyn taas lykkäsi. Ostin remasteroidun Beingin käytettynä noin vuosi sitten, nyt yritin tunkea sitä tietokoneen cd-asemaan ja kopioida koneelle. Vaan kuinkas kävikään -- levynperhana onkin kopiosuojattu! Eikä kansissa ole MITÄÄN mainintaa aiheesta, itse CD:ssä sentään lukee pienellä että "not playable on CD-ROM drivers" (sic). Ja nyt vasta sen huomaan! Julistettuani suureen ääneen että en kopiosuojattuja osta! Onneksi sentään tuokin oli käytetty, ei kaupasta hankittu joten en suoraan tukenut mokomaa läpimätää käytäntöä. Älkää langetko samaan virheeseen. Haluaako joku ostaa hyväkuntoisen Beingin? Palijo? Mie äänitän ne kuitenkin kasetille nykyään ja kuuntelen sitten sieltä. |
lxi 22.01.2005 20:12:56 | |
---|
Palijo? Mie äänitän ne kuitenkin kasetille nykyään ja kuuntelen sitten sieltä. Kymppi? Saa tinkiä, pistä pikaviestiä. The fact that no one understands you doesn't make you an artist. kuunneltua |
baron 23.01.2005 02:51:30 | |
---|
Kymppi? Saa tinkiä, pistä pikaviestiä. Mä olen kyllä onnistunut kopioimaan kopiosuojattuja niin, että kopio soi missä tahansa. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
lxi 23.01.2005 04:14:19 | |
---|
Mä olen kyllä onnistunut kopioimaan kopiosuojattuja niin, että kopio soi missä tahansa. Jep, mutta kuten sanottua, se ei ole oleellista. En halua hyllyyni yhtäkään levyä, jolla on käytetty jonkinlaista kopiosuojausta. The fact that no one understands you doesn't make you an artist. kuunneltua |
pliksu 23.01.2005 10:48:47 | |
---|
Voisin vaihtaa ei-remasteriini. Suhisee. En tiedä sitten suhiseeko remasterikin. I’m free to be whatever I. Whatever I choose and I’ll sing the blues if I want | kalamies#13 >-)))> |
aksiom 23.01.2005 18:30:38 | |
---|
Eihän levyn suurin ongelma ole kopiosuojaus vaan se, että se on remasteroitu päin helvettiä. yst. terv. nimim. "kadonnutta rhodesraitaa etsimässä" Äläpä muuta sano. Oli pieni shokki kun laitoin isän vinyylin soimaan ja mun lempparilevy sisälsikin ihan uusia juttuja. Esim. Marvelry Skimmer on ihan toista. seksinovellin kaava on kuin bluesin - arvattava, aina kiehtova.
-Tommi Liimatta |
Definhel 24.01.2005 09:43:31 | |
---|
Äläpä muuta sano. Oli pieni shokki kun laitoin isän vinyylin soimaan ja mun lempparilevy sisälsikin ihan uusia juttuja. Esim. Marvelry Skimmer on ihan toista. Mitä helevettiä? Pitääkö nyt jostain mennä ostamaan vinyylikin että kuulee alkuperäistä tavaraa? Where a man is a man and the children dance to the pipes of pan Stonehenge! |
hörhö 24.01.2005 09:46:22 | |
---|
Mitä helevettiä? Pitääkö nyt jostain mennä ostamaan vinyylikin että kuulee alkuperäistä tavaraa? Saatavuus saattaa olla vähän niin ja näin. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara |
Jamminen 24.01.2005 12:33:03 | |
---|
Eihän levyn suurin ongelma ole kopiosuojaus vaan se, että se on remasteroitu päin helvettiä. yst. terv. nimim. "kadonnutta rhodesraitaa etsimässä" Mitämitä? Miten alkuperäinen eroaa remasterista? On muuten yksi maailman parhaita levyjä. Maybe nothing matters anyway... |
BaariMikko 24.01.2005 18:03:59 (muokattu 24.01.2005 18:06:55) | |
---|
Mitämitä? Miten alkuperäinen eroaa remasterista? On muuten yksi maailman parhaita levyjä. No siis, alkuperäinen ja ensimmäinen CD-julkaisu ovat selvästi erilaisia kuin uudempi CD-remaster. Käykää vaikka kirjastosta lainaamassa tuo ensimmäinen CD-julkaisu tai etsikää divarista. Uudella remasterilla mm: -lähes jokaisella raidalla urkuja on nostettu, suurin ero on Proletarianissa ja Marvelry Skimmerissä -Pedagoguen soolosta puuttuu kokonaan yksi Rhodes-raita, mikä on täysin käsittämätöntä. Remasterin soolossa on tästä johtuen paljon köyhempi sointi, alkuperäisessä miksauksessa on mukana mm. oktaavituplauksia -Marvelry Skimmerin moog-juoksutus on remasterilla häivytetty taka-alalle, alkuperäisellä se on pinnassa -Proletarianin lauluraidat ovat alkuperäiseen verrattuna epäsynkassa Remasterin puolustukseksi voi kuitenkin sanoa, että sillä rummut ja erityisesti basso soivat paljon alkuperäistä paremmin ja muutenkin kaikkien instrumenttien sointi on yleisesti ottaen eläväisempi. Alkuperäisen levyn soundi on aika synkeä ja monin paikoin tuhnuinen. Joka tapauksessa Lovella Being on paitsi remasteroitu, myös miksattu uudelleen. EDIT: oikeastaan voisi sanoa, että raidat, jotka suuremmin miksauksen puolesta _eivät_ eroa toisistaan, ovat Crisader, Planetist ja Maestro Mercy. My brain hurts! |
Teijo K. 24.01.2005 23:42:08 (muokattu 24.01.2005 23:43:06) | |
---|
Mitä helevettiä? Pitääkö nyt jostain mennä ostamaan vinyylikin että kuulee alkuperäistä tavaraa? No jos suoraan sanon, niin minusta kaikkien 70- luvun ja sitä vanhempien levyjen kohdalla on nimenomaan näin. Cd on _vain_ kopio. Aina. Ja sointi on aina erilainen vaikka mitään erikoisia remasterointeja ei Cd:lle olisi tehtykään. |