Aihe: Kokemuksia Tribal Techista?
1 2
Johannes_t
19.03.2003 10:59:52

Tribal techin "illicit" levy on jättänyt montun auki useampaan kertaan. Tuskin olen ainoa? Pistäkää kommentia; turhaa teknistä pelleilyä vai elämää syvempää totuutta.
JC
19.03.2003 12:08:52
Eiköhän Tribal Tech ole yksinkertaisesti vain hyvää fuusiota. Varhaisempi tuotanto on rakenteellisesti selkeämpää musiikkia, uusimmat levyt taas enemmän improvisoituja. Makuasia, kummasta pitää. Itse pidän koko tuotannosta. Valitettavasti kolme ensimmäistä levyä ovat olleet pitkään OOP ja näin vaikeasti löydettävissä.
Dirk
19.03.2003 12:26:19
Jees...kovia poikia soittamaan. Omat suosikkini ovat levyt Face First ja Reality Check. Onhan se välillä aika moista härpätystä ja liikaa tavaraa, mutta hyvä meininki päällä. Kannattaa fuusion ystävien kokeilla...
silhouette
19.03.2003 14:13:06

Tribal techin "illicit" levy on jättänyt montun auki useampaan kertaan. Tuskin olen ainoa? Pistäkää kommentia; turhaa teknistä pelleilyä vai elämää syvempää totuutta.

Kyllä se on elämää syvempää totuutta : )
Elämä on parasta huumetta!!!
methäläene
19.03.2003 18:39:13
Kyllä se fuusio mulle kolahtaa. Suosikkilevy on Rocket science. En tosin oo kovinkaan montaa levyä vielä kuullut.
..."iki-läikkä"-kiljua.. se oli aina kosteena yhestä kohtaa...
Blues-Mobile
19.03.2003 21:41:43
Omistan ainoastaan Reality Check levyn, ja sen tyylinen "fuusio" musa kyllä kolahtaa, ja mitä siihen tekniseen näyttöön tulee, luulen että kun on niin hyvä soittamaan ku tribalin jäsenet biisit yksinkertaisen sulavasti kuulostaa pahoilta ja sehän kuuluu aika pitkälle asiaan tämän tyylin musiikissa.

Asiasta toiseen, en kyllä pidä yhtään Scott Hendersonin Tore down house levystä, se on wannabe bluesia. teknisesti silotellusti soitettua ilamn sisältöa ja sielua. Tosin eka biisi siltä levyltä on hyvä, koska Scott ei yritä soitta siinä bluesia.
I might be white but at least I`m funky
JC
20.03.2003 00:06:17 (muokattu 20.03.2003 00:07:06)
Itse kutsuisin Hendersonin blueslevyjä tongue in the cheek -bluesiksi. Taitaa mies julkaista noita ihan vaan puristien kiusaksi.
ppsa
20.03.2003 10:36:28
Se Illicit levyn ykkösbiisi on ihan sairas.... noin niin kuin hyvällä tavalla. Ei muuten kyllä oikeen kolahda. Paitsi että innostaa kyllä harjoittelemaan kun kuulee tuollaista soittoa...
Basismi
20.03.2003 15:09:30
Sen verran mitä olen kuullut Tribal Techia, niin aika pahasti oli Weather Report II -tunnelma. Ei jaksanut innostaa, ilmeisesti pitää laajentaa näytettä?
Johannes_t
20.03.2003 15:14:40 (muokattu 20.03.2003 15:15:05)

Se Illicit levyn ykkösbiisi on ihan sairas.... noin niin kuin hyvällä tavalla. Ei muuten kyllä oikeen kolahda. Paitsi että innostaa kyllä harjoittelemaan kun kuulee tuollaista soittoa...

No ei biisi ole minkään arvoinen, jos siitä ei löydy kitara-, basso- JA rumpusooloa :) Synan pääteemakin kulkee ihan kiitettävää vauhtia.

EDIT: ja hieno intro!
JC
15.01.2005 21:51:39
Vanha aihe esiin...

Scott Hendersonilta on ilmestymässä livelevy. Ääninäytteitä löytyy Abstract Logix -sivulta:

http://www.abstractlogix.com/xcart/ … uct.php?productid=20145&cat=268
fish
16.01.2005 01:58:03
perhana. siinä on muuten bändi, jonka olen täysin unohtanut. joku aivan loistokas live-vhs mulla on -90 luvun puolelta ja aina piti tutustua tarkemmin orkrsteriin. pitääkin kaivaa esille ja kattoa vieläkö toimii yhtä hyvin.
Keny
16.01.2005 11:20:43
Kaikki levyt löytyy+williksen soololevyt.Aina välillä nasta ottaa esiin ne ja taas välillä hyvä pitää vähän etäisyyttä.
Basisti ja rumpali on sen homman ydin:)

Jäbäthän tekee noita levyjä vähän sille et menee vaan studioon ja rupee jamipohjalta kokeilee.Ei varmaan helpoin tapa levyy tehdä.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Eddy
17.01.2005 21:08:46
Se Illicit levyn ykkösbiisi on ihan sairas.... noin niin kuin hyvällä tavalla.

Olikse just se pläjäys mikä alkaa silleen harmittomasti hisssimeinigillä ja sit lähtee?Opiskeluaikoina kämppiksellä oli joku perversio kyseiseen bändiin ja tais olla juuri tuo "Illict" levy,mikä soi muutaman viikon ajan aika kiitettävästi stereoissa.Siellä oli muistaakseni paikoitellen ihan hyviä hetkiä.
Koskettelen soittimia...
Epämuusikko
18.01.2005 12:52:53
Asiasta toiseen, en kyllä pidä yhtään Scott Hendersonin Tore down house levystä, se on wannabe bluesia. teknisesti silotellusti soitettua ilamn sisältöa ja sielua. Tosin eka biisi siltä levyltä on hyvä, koska Scott ei yritä soitta siinä bluesia.
Väy Väy. kuuntelepa Well to the bone. Siinä vasta levy. Bluesia enää vain nimeksi, röhnääkin on roppakaupalla enemmän.

Ja tuo Livelevy mene tilaukseen NYT
Myytävänä Tosco 22" ride!
Tuomasr
18.01.2005 14:00:06

joo ei v***u, aivan loistava bändi. Välillä ihmiset ei ymmärrä mua kun pistän rocket sciencen levysoittimeen...Kyllä Henderson on kitara maailman yks parhaimmistosta. Kirk covington on kyllä mielipuoli...mulla tribal techin live in israel pätkä, miehellä on kyllä rumpusoolon aikana vakavia ongelmia :) Kannattaa tsekata jos löydätte netistä tribal tech with virgil donati, ainakin yks syy lisää miks vois lopettaa soitot. Fuusiobändeistä ykkösnimi!
18is9
20.01.2005 10:01:59

No nyt pistetään tänne eriävä mielipide. Minusta Tribal Tech on sitä suurinta paskaa mitä fuusiomusiikilla on tarjottavanaan (no ehkä Return to Foreverin Musicmagic on vielä huonompi). Päämäärätöntä tiluttelua jossa kaikki idean puute on korvattu ööh.. ns. jammauksella joka on kyllä aika kaukana mistään jazzista. Aika kamalaa huttua.
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
MrShaft
22.01.2005 00:40:36
Eiköhän Tribal Tech ole yksinkertaisesti vain hyvää fuusiota.

EI, se on nimenomaan PAHAA!!!
Siihen musaan suhtaudutaan usein jotenkin sellaisella mummo ja pitsiliinat otteella,
jazz-poliisien analysoidessa soiton sisaltoa. Siita nakokulmasta tietysti paskaa...

Suosittelen sen sijaan kuuntelemaan LIVENA tai paremman puutteessa stereoista taysilla!
Kuten eras rumpaliystavani hienosti kiteytti, heidan live-keikoillaan on yksinkertaisesti "pahinta ja negatiivisinta energiaa" ilmassa, mita kellaan naina paivina kiertavista "fuusio-bandeista". Asennepolitiikka siis kerrassaan PAHA.
Niista tiluista voi sitten riidella, nehan nyt on vaan sellainen sivujuttu!

MrS
Try not to become a man of success but rather try to become a man of value. - Albert Einstein
Epämuusikko
23.01.2005 16:59:00
EI, se on nimenomaan PAHAA!!!
Siihen musaan suhtaudutaan usein jotenkin sellaisella mummo ja pitsiliinat otteella,
jazz-poliisien analysoidessa soiton sisaltoa. Siita nakokulmasta tietysti paskaa...

Suosittelen sen sijaan kuuntelemaan LIVENA tai paremman puutteessa stereoista taysilla!
Kuten eras rumpaliystavani hienosti kiteytti, heidan live-keikoillaan on yksinkertaisesti "pahinta ja negatiivisinta energiaa" ilmassa, mita kellaan naina paivina kiertavista "fuusio-bandeista". Asennepolitiikka siis kerrassaan PAHA.
Niista tiluista voi sitten riidella, nehan nyt on vaan sellainen sivujuttu!

MrS

Aika hyvin sanottu. Ei tule itselläkään Got tuh B:stä maailmaa syleilevän aurikoinen jazz-fiilis. Tämä ei tosin kumoa sitä, etteikö bändiä mielellään kuuntelisi.
Myytävänä Tosco 22" ride!
komero
01.02.2005 10:23:19 (muokattu 01.02.2005 14:05:02)
Kyllä maistuu minulle Tribal Tech. Joskus se kuulostaa melkoiselta sekometeliltä, mutta yleensä todella hyvältä. Kyllä minun mielestäni Tribal Techin / Scott Hendersonin biisit ovat mielenkiintoisia, yleensä. Tore Down House on hyvä levy, minun mielestäni.

Jos haluaa kuulla vähän helpompaa Tribal Techiä, kannattaa kokeilla Reality Check -levyltä biisi Nite Club. Ei mikään live, vaikka hurraukset jne mukana onkin.

Kosketinsoittaja Scott Kinsey on mielestäni nero. Rumpali Kirk Covington on mielestäni hullu. Basisti Gary Willis on loistava. Kitaristi Scott Henderson on kitaristi.

EDIT: Scott Henderson on pirun kova kitaristi.
- Klaus Komero -
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)