velioj 14.03.2005 22:13:57 | |
---|
Moniko on kuunnellut sellaista bändiä kuin Liekki? Jotenkin mielenkiintoista seurata juttuja bändistä kun siinä heitellään vertauksia heidän musiikkityylistään tuonne progen puolelle. Mielestäni se on aika rankka vertaus. Kyllä musiikissa on vaikutteita siltä progen vuosikymmeneltä, mutta ehkäpä joiltain muun lajin bändeiltä enneminkin. Itse olen kyllä varsin tykästynyt kyseisen orkesterin biiseihin ja soundipolitiikkaan. Varsinkin uutukaisella "Rajan piirsin taa" on kertakaikkisen hienoja biisejä, sovituksia ja kosetinsoundeja. Jos edelline levy "Korppi" oli loistava niin tämä menee vielä vähän pidemmälle. Täytyy kyllä vaan ihmetellä miten joku osaa tehdä vielä tuollaista musiikkia tällaisina aikoina. Hatunnoston arvoinen suoritus! |
Jamminen 14.03.2005 22:51:12 | |
---|
Sen vähän mitä olen bändiä kuullut, niin kyllä se mielestäni proge -elementtejä sisältää. En analysoi tarkemmin toistaiseksi. Maybe nothing matters anyway... |
Ostinaatio 15.03.2005 00:16:41 | |
---|
Itse olen tuosta lukenut sellaisen arvostelun, oliko nyt nytissä Korppialbumista, että poppia 70-lukulaisilla progesoundeilla, ja sehän tuntuisi aika osuvalta. Varsinkin suomalaisen progen lämpimät soundit ja orkestraatiot tulevat mieleen, vaikka biisit ovat Korpilla ainakin aika peruspoppia. "Die Grenzen meiner Sprache sind die Grenzen meiner Welt." -- Ludwig Wittgenstein |
pliksu 15.03.2005 08:56:02 | |
---|
Erehdyin samplejen perusteella luulemaan bändin musiikkia kerran pureskelluksi lällypopiksi. Kuulin silti niin paljon hyvää, että pitihän tuo Korppi ostaa koekuunteluun. Levy soi valehtelematta 5-6 kertaa alusta loppuun sen illan aikana. Sekaan mahtui ehkä yks vähän heikompi ralli (omasta mielestäni), eli 'Luulin, luulen'. No lällypoppia saattoi olla, mutta nämä sentään tuovat konseptiin jotain uutta. Taidokasta soittoa korvaa miellyttävillä saundeilla. Uusi levy nyt menee pakkohankintalistalle. Tuohon proge-nimikkeen alle on kyllä mahtunut tylsempiäkin bändejä. On tyypeillä kyllä aivan/lähes uniikki asenne työstää musiikkia, luokiteltiin se sitten progeksi tai ei. Hieno bändi. I’m free to be whatever I. Whatever I choose and I’ll sing the blues if I want | kalamies#13 >-)))> |
Una 15.03.2005 09:05:52 | |
---|
Ehkei Liekki varsinaisesti progea ole, mutta valtaosa tuntemistani ihmisistä jotka progettavat, pitävät myös Liekistä. Ja suureksi osin myös toisinpäin. Kai siinä on "jotain samaa tunnelmaa", ainakin kaunis olo tulee kun kuuntelee. |
arse 15.03.2005 10:31:21 | |
---|
Kun Korppi oli ekaa kertaa kuuntelussa, tuli tosi vahvasti mieleen Camelin eka levy. Entäpä kenellekään muulle? Lehtijutuista kun Camel-vertaukset loistivat poissaolollaan. Ilo ilman roudausta on teeskentelyä. |
18is9 15.03.2005 10:33:49 | |
---|
poppia 70-lukulaisilla progesoundeilla Täten minäkin Liekin määrittelisin. Ei ko. bändi kyllä minustakaan musiikillisesti sisällä mitään proge-elementtejä. Voi sitä Rhodes-soundia käyttää vaikka ei progea soittaisikaan. Vaan tätä samaa jankkaustahan tämä on, mitä se proge nyt sitten on... "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
Karva-Aarne 15.03.2005 14:34:20 | |
---|
Mielestäni Liekillä on progehtavia biisejä. Rytmillistä ja soinnullistakin nokkeluutta. En minä sitä progeksi sanoisi, mutta progehtavaksi. Onhan progesta tietysti otettu poppiin semmosia mutkikkuuksia ennenkin, joten tässä mielessä Liekki ei ole sen progempi. No niin. Liekkö sillä väliä. "Watch out where the huskies go, and don’t you eat that yellow snow" -Zappa-pappa |
Lauri_89_ 17.03.2005 16:31:04 | |
---|
Korppia oon kuunnellu ja musiikki on mielestäni hyvää! Vocalistista en oikeen tykkää. Tulee fiilis että oispa pelkkää instrumenttaalia. tuo NYTin 70-luvun poppia proge suondein kuvaa kyllä hyvin bändiä! ps. Jeee, tulee Ruis Rockiin! |
superfly 17.03.2005 23:12:54 | |
---|
Mulle on ihan sama onko se progea vai ei.... Liekki-musiikki on loistavaa ja nostaa elämäni laatua. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
tatska 18.03.2005 15:18:52 (muokattu 18.03.2005 15:19:10) | |
---|
Itse olen tuosta lukenut sellaisen arvostelun, oliko nyt nytissä Korppialbumista, että poppia 70-lukulaisilla progesoundeilla, ja sehän tuntuisi aika osuvalta. Varsinkin suomalaisen progen lämpimät soundit ja orkestraatiot tulevat mieleen, vaikka biisit ovat Korpilla ainakin aika peruspoppia. ei kyllä todellakaan mitään peruspoppia, vaikka toki poppia soittavatkin. varsinki korpilla. hyvä bändi. huomenna näen ekaa kertaa livenä. uuden levyn huippuhetkiä: rintama. ihan käsittämätön. ja se eka biisi oli kans helvetin hyvä. lilja? "Ei tässä olla pappia kyydissä.." |
BaariMikko 18.03.2005 15:29:19 | |
---|
Äh. Tämä uhkaa taas luisua siihen idioottimaiseen väittelyyn siitä, mitä on proge. No jos Liekkiä kuuntelee ja vertaa muihin poppibändeihin, niin onhan se "taiteellisempaa". Jo se, että lyriikat ovat semmoista tajunnanvirtaa, ovat vahva merkki tästä: ei ole tyypillisiä "hoilauskertsejä". Sävellyksistä ja soundimaailmasta löytyy kohtuuselviä viittauksia Love Recordsin katalogiin. Mielestäni Liekki on siis hieman tavanomaista koukeroisemmin sävellettyä, retrohenkistä musaa. Mikä se oikea, tarkka genremäärittely sitten on, ei ole kovin relevanttia mielestäni. "Onneks tää on vaan harrastus ni ei rupee vituttamaan"
-Mikael |
sikanaama 18.03.2005 16:21:19 | |
---|
Se on Liekkiä. Kuulostaa ihan tasan Liekille. Persettä kutittaa. |
BaariMikko 18.03.2005 16:32:25 | |
---|
Se on Liekkiä. Kuulostaa ihan tasan Liekille. Näin. Tähän tämän voi päättää. "Onneks tää on vaan harrastus ni ei rupee vituttamaan"
-Mikael |
Cimble 20.03.2005 14:00:08 | |
---|
Luulin Liekkiä joksikin Jari Yliahon laulamaksi musaks kun kuulin eka kertoja sitä radiosta. Yliahohan on ainakin ollut progemiehiä ja vaikutti Juicenkin bändissä pitkään. Tästä "Veljet-biisistä" kun tulee jotenkin mieleen 70's-vivahteinen suomiprogeilu. On muuten aikas samanlainen ääni kun Yliaholla. Esim. Juicen biisi Outoon Valoon... |
velioj 21.03.2005 22:26:50 | |
---|
Kun Korppi oli ekaa kertaa kuuntelussa, tuli tosi vahvasti mieleen Camelin eka levy. Entäpä kenellekään muulle? Lehtijutuista kun Camel-vertaukset loistivat poissaolollaan. Kyllä minulle tuli just sama mieleen. Kuulin ekan kerran "Pienokainen"-biisin ja nappasi heti se huilunsoitanta: "Hei mikäs tällainen bändi on..." Joistain uudemman levyn kappaleista löytyy Kasevan oloisia melodioita. Eikös Liekki ole Tamperelainen orkka? Kaseva, Juice Leskinen, Tabula Rasa....hengenheimolaisia? |
Mako 21.03.2005 23:16:51 | |
---|
Jonkun mielestä molliseiskakin on progea. Tämän kaltainen kategorisointi tuskin palvelee ketään. Nopeammin tyylilaji selviää kuuntelemalla pari biisiä kuin napisemalla aiheesta ja vertauksia muihin bändeihin tekemällä. (painoin muuten jollekin ilmeisesti varoitusta, mutta se oli vahinko eli nevermind) "Ollaann hilja!!!1"
-Unkarilaissyntyinen fasistimusiikinopettajani ala-asteella oppilailleen |
Prowleri 03.04.2005 18:53:06 | |
---|
Netistä kaivoin pari biisiä ja tämähän vaikuttaa ihan hyvältä orkesterilta. Aika vahvasti on 70-lukulaista tunnelmaa jo soittimienkin takia ja hivenen monimutkaisemmat sovitukset kun normaalisti popissa. Varmaan siksi istuu progemiehenkin korvaan. "Ei niin, mutta ei toki huonoakaan. Eivät soittimet yleensäkään tee kenestäkään yhtään mitään." -Ylläri |
Wiitala 06.04.2005 02:08:46 | |
---|
"Pehmoprogea." Ps. Pidän paljon. "Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin." |