funkylord 10.05.2005 13:52:46 (muokattu 10.05.2005 13:53:53) | |
---|
Noniin pahin on tapahtunut. Oon mennyt parjaamaan monessa otteessa Miles Davisia, koska en ole tätä ymmärtänyt. Satuin kuulemaan tuossa eilen illalla Miles Davisin Dig levyn, jossa soittaa Rollins, ja McLean foneja. Jessus miten raikasta bebopia. Vääriä ääniä oikeassa järjestyksessä. Olin ihan viiliksissäni eilen kun tätä kuuntelin. Piti oikein moneen kertaan kuunnella. Levyn nimikko biisi on kyllä mukavata kuunneltavaa, mutta kaikista paras on ehottomasti It's only papermoon. Huhhuh. Kuuluukohan tämä näihin turhiin postauksiin. Olen vain vieläkin niin tohkeissani. Kiitos ja anteeksi. Elämä maistuu, kun noudattaa kahta sääntöä:
1. Älä ota paineita pienistä asioista
2. Kaikki asiat ovat pieniä asioita |
Karlsson 10.05.2005 13:55:12 | |
---|
Niinno, Milesistä pitää tietää koko historia oikeastaan, niin ne sekavimmatkin levyt aukenee paremmin. On the Corner, prkl! "Ainoa mikä erottaa sut trollista, on se että sä kuulut sbassomumoihin, joku muu käyttäjä saisi kunnolla satikutia jatkuvasta vittuilusta. Eikös sulle riitä Faq-ketju ja DADA, onko pakko myös terrorisoida tavallist keskustelua?" -Niskis |
funkylord 10.05.2005 13:57:18 | |
---|
Niinno, Milesistä pitää tietää koko historia oikeastaan, niin ne sekavimmatkin levyt aukenee paremmin. On the Corner, prkl! Oon lukenu hänen omaelämänkerran, ja toisen kirjoittaman, mutta silti ne ei aukea kaikki. No eipä kyllä kaikki parkerinkaan levyt aukea, vaikka sen elämänkerran lukenu sen sata kertaa. Elämä maistuu, kun noudattaa kahta sääntöä:
Karlsson 10.05.2005 13:59:10 | |
---|
Oon lukenu hänen omaelämänkerran, ja toisen kirjoittaman, mutta silti ne ei aukea kaikki. No eipä kyllä kaikki parkerinkaan levyt aukea, vaikka sen elämänkerran lukenu sen sata kertaa. Ei levy kirjoja lukemalla aukene. Meinasin siis musiikkia. Mistä mihin on menty, tiiäkkö. "Ainoa mikä erottaa sut trollista, on se että sä kuulut sbassomumoihin, joku muu käyttäjä saisi kunnolla satikutia jatkuvasta vittuilusta. Eikös sulle riitä Faq-ketju ja DADA, onko pakko myös terrorisoida tavallist keskustelua?" -Niskis |
funkylord 10.05.2005 14:00:50 | |
---|
Ei levy kirjoja lukemalla aukene. Meinasin siis musiikkia. Mistä mihin on menty, tiiäkkö. Nii.. ny ymmärsin. Eli kaikki levyt alusta loppuun. Jumarran. No eihän siinä, kun hommiin vaan. Kirjasto here I come Elämä maistuu, kun noudattaa kahta sääntöä:
Karlsson 10.05.2005 14:05:58 | |
---|
Nii.. ny ymmärsin. Eli kaikki levyt alusta loppuun. Jumarran. No eihän siinä, kun hommiin vaan. Kirjasto here I come No, juu, hyvä otanta kaikilta "kausilta" riittänee, joskaan ei tommosessa täydellisessä koluamisessa mitään menetäkkään tiätty, jos se nyt on edes mahdollista. "Ainoa mikä erottaa sut trollista, on se että sä kuulut sbassomumoihin, joku muu käyttäjä saisi kunnolla satikutia jatkuvasta vittuilusta. Eikös sulle riitä Faq-ketju ja DADA, onko pakko myös terrorisoida tavallist keskustelua?" -Niskis |
Anonymous-jazz 11.05.2005 02:14:04 (muokattu 11.05.2005 02:15:28) | |
---|
Mullakin oli Milesista vähän sellainen trumpetin freejazzpuhaltajan kuva ennen kuin kuulin hänen suosituintaan plattaa Kind Of Blueta ja ei voi muuta sanoa että ei siitä paljon soitto parane "Blue in Green" ja pianon (flyygelin) ja trumpetin sekä kontrabasson että rumpujen soundi on uskomattoman laadukas ja äänitys on tehty 50-luvun puolella (1959). "We must speak the truth about terror. Let us never tolerate outrageous conspiracy theories conserning the attacs of September 11:th, malicious lies that attempt to shift the blame away from the terrorists themselves, away from the guilty."
George W. |
Karlsson 11.05.2005 09:46:52 | |
---|
Mullakin oli Milesista vähän sellainen trumpetin freejazzpuhaltajan kuva ennen kuin kuulin hänen suosituintaan plattaa Kind Of Blueta ja ei voi muuta sanoa että ei siitä paljon soitto parane "Blue in Green" ja pianon (flyygelin) ja trumpetin sekä kontrabasson että rumpujen soundi on uskomattoman laadukas ja äänitys on tehty 50-luvun puolella (1959). Tuo on levy jonka kautta moni on seonnut jatsiin. Varsinkin "So What" on aiheuttanut sormien napsetta. Jännä miten tuo Milesin sähköinen kausi on leimannut koko äijän monien silmissä, vaikka se on vain yksi osa tuotantoa. No, kaikki ei voi tietää kaikesta kaikkea, sano. "Ainoa mikä erottaa sut trollista, on se että sä kuulut sbassomumoihin, joku muu käyttäjä saisi kunnolla satikutia jatkuvasta vittuilusta. Eikös sulle riitä Faq-ketju ja DADA, onko pakko myös terrorisoida tavallist keskustelua?" -Niskis |
Martso 11.05.2005 09:59:38 | |
---|
Nii.. ny ymmärsin. Eli kaikki levyt alusta loppuun. Jumarran. No eihän siinä, kun hommiin vaan. Kirjasto here I come No se 40-luvun bebop on itse asiassa sitä samaa mitä muillakin aikalaisillaan. Tärkeimmät kaudet minusta ovat: coolin kautta prestige-albumeihin. Sitte eka kvintetti (milestones, round midnight, kind of blue) gil evans plättyjen kanssa. Sitte on jäljellä kaikista rautaisin kausi, eli tämä 2. kvintetti, joka on alusta alkaen täyttä rautaa! Loppu tuotanto on kans hyvää ja omanlaistaan musaa, mutta itse pidän noita kolmea kautta painoarvoltaan ja kuuntelemisen/oppimisen kannalta parhaimpina/tärkeimpinä. Tanssimusassa on hyvät tunnelmat!! |
Karlsson 11.05.2005 10:17:40 | |
---|
No se 40-luvun bebop on itse asiassa sitä samaa mitä muillakin aikalaisillaan. Tärkeimmät kaudet minusta ovat: coolin kautta prestige-albumeihin. Sitte eka kvintetti (milestones, round midnight, kind of blue) gil evans plättyjen kanssa. Sitte on jäljellä kaikista rautaisin kausi, eli tämä 2. kvintetti, joka on alusta alkaen täyttä rautaa! Loppu tuotanto on kans hyvää ja omanlaistaan musaa, mutta itse pidän noita kolmea kautta painoarvoltaan ja kuuntelemisen/oppimisen kannalta parhaimpina/tärkeimpinä. Mulle on jostain syystä se sähkökausi freesekoiluineen tipahtanut eniten, vaikka 50-luvun lopusta eteenpäin kaikki menee "hyvää" -osastolle. Taas Milesin "breikin" eli ´75 eteenpäin olleen tauon jälkeiset ei oikein innosta. Vaikka kyllä nyt joku Man With The Horn on ihan kuunneltava. Ainiin, pitää mainostaa vielä että Scetches Of Spain on hieno levy. Pyörii usein levylautasella. "Ainoa mikä erottaa sut trollista, on se että sä kuulut sbassomumoihin, joku muu käyttäjä saisi kunnolla satikutia jatkuvasta vittuilusta. Eikös sulle riitä Faq-ketju ja DADA, onko pakko myös terrorisoida tavallist keskustelua?" -Niskis |
Henga 11.05.2005 10:23:49 | |
---|
Mulle on jostain syystä se sähkökausi freesekoiluineen tipahtanut eniten Sama täällä. Miles Davis - A Different Kind of Blue-dvd:llä on aika härö setti Isle of Wight-festivaalilta. |
Karlsson 11.05.2005 10:35:04 | |
---|
Sama täällä. Miles Davis - A Different Kind of Blue-dvd:llä on aika härö setti Isle of Wight-festivaalilta. En oo tota nähnyt/kuullut kuin kysyisestä festarista kertovassa dokkarissa. Pitää saada toi DVD jostain käsiin... "Ainoa mikä erottaa sut trollista, on se että sä kuulut sbassomumoihin, joku muu käyttäjä saisi kunnolla satikutia jatkuvasta vittuilusta. Eikös sulle riitä Faq-ketju ja DADA, onko pakko myös terrorisoida tavallist keskustelua?" -Niskis |
oprahk 11.05.2005 15:20:32 | |
---|
pianon (flyygelin) ja trumpetin sekä kontrabasson että rumpujen soundi on uskomattoman laadukas ja äänitys on tehty 50-luvun puolella (1959). Niita Davisin levyja saa nykyaan ostaa myos sellaisina re-constructeina/re-mastereina. Lukaisin vihkosesta, etta niilla on korjattu jotain alkuperaisten kela vehkeiden virheita tai pyorimisnopeuksia. Myoskin levyilla olevan musiikin kuuntelu tuottaa suurta nautintoa ;D |
Karlsson 11.05.2005 15:32:55 | |
---|
Niita Davisin levyja saa nykyaan ostaa myos sellaisina re-constructeina/re-mastereina. Lukaisin vihkosesta, etta niilla on korjattu jotain alkuperaisten kela vehkeiden virheita tai pyorimisnopeuksia. Myoskin levyilla olevan musiikin kuuntelu tuottaa suurta nautintoa ;D Täh, kuka ny CD:itä kuuntele? Hemmetin re-master-kihinää.. Mulla Milesit (ja kaikki muukin) tulee ehdalta vinyyliltä. Että näin. "Ainoa mikä erottaa sut trollista, on se että sä kuulut sbassomumoihin, joku muu käyttäjä saisi kunnolla satikutia jatkuvasta vittuilusta. Eikös sulle riitä Faq-ketju ja DADA, onko pakko myös terrorisoida tavallist keskustelua?" -Niskis |