funkylord 19.04.2005 22:46:02 | |
---|
Paljon parjattu, ja haukuttu Wynton jassin maailmassa. Enpä ymmärrä miksi parjataan. Mikä siinä loppujen lopuks on niin huonoa. Tässä kuuntelen ajatuksella tätä tän jätkän vetoja. Eihän nää nyt kovinkaan raikkaita ole, tai kylmiäväristyksiä antavia, mutta suht simppeliä kuunneltavaa. Ei tartte miettiä kovinkaan paljon, mitähän tuossa oli takana tuollakin. Selkeitä soinnun vaihdoksia, ja arpeggio kuljetuksia, ja karaktääriäänien painotuksia. Noh.. ehkä se on vähän fiiliksestäkin kiinni. Nyt on oikea fiilis tällaiselle. Elämä maistuu, kun noudattaa kahta sääntöä:
1. Älä ota paineita pienistä asioista
2. Kaikki asiat ovat pieniä asioita |
Karlsson 19.04.2005 23:05:28 | |
---|
Liian täydellistä. Mies, jonka jutuista puuttuu loppuhuipennus.
Ärlä #002-003 |
funkylord 19.04.2005 23:09:44 | |
---|
Liian täydellistä. Jos paljon kuuntelee, niin voinpa jopa ymmärtää tämän. Itse en vielä oo löytäny montaakaan bändiä jonka liian täydellinen soitto pilaisi sen pitemmän luukuttamisen.. no okei ehkä tower of power pakahduttaa liialla täydellisyydellä. Elämä maistuu, kun noudattaa kahta sääntöä:
Karlsson 19.04.2005 23:13:48 | |
---|
Jos paljon kuuntelee, niin voinpa jopa ymmärtää tämän. Itse en vielä oo löytäny montaakaan bändiä jonka liian täydellinen soitto pilaisi sen pitemmän luukuttamisen.. no okei ehkä tower of power pakahduttaa liialla täydellisyydellä. No, ite tykkään tietystä rouheudesta jatsissa, että saa niitä vääriä tahi jopa epävireisiäkin ääniä soitella. Wyntonin kama (se mitä itse olen siihen perehtynyt, eli ei kovin paljoa) on lähinnä täydellisyyteen hiottuja pastisseja menneiden vuosien musiikista. Lisätään tähän vielä aikoinaan fiksusti vedetyt vittuilut Miles Davisille yms, ni eipä kovin kummosia pointseja voi antaa. Musiikissa kun on hyvää ja hyvää. Ja niiden välillä on suuri ero. Mies, jonka jutuista puuttuu loppuhuipennus.
Ärlä #002-003 |
MrShaft 20.04.2005 04:58:45 | |
---|
Mun mielesta "J Mood" on hyva levy. MrS Try not to become a man of success but rather try to become a man of value. - Albert Einstein |
El Condor 20.04.2005 08:31:06 | |
---|
Paljon parjattu, ja haukuttu Wynton jassin maailmassa. Enpä ymmärrä miksi parjataan. Mikä siinä loppujen lopuks on niin huonoa. Ei siinä minusta mikään huonoa ole. Teknisesti loistavaa ja harmonisesti loogista soittoa hyvällä soundilla. Ei erityisen omaperäistä (joku voisi sanoa jopa taantumukselliseksi), mutta kyllä minä ainakin tykkään kuunnella. Luulen, että Wynton on saanut jazzpuolella paljon aiheetonta halveksuntaa osakseen sen takia, että hän on levyttänyt myös klassista ja menestynyt silläkin puolella todella hyvin. Eihän sellainen voi olla aito, riutuva jazzartisti, vaan silloin mennään automaattisesti jonnekin teknisen kliiniselle smoothjazz/crossover/KennyG -puolelle. Näin ainakin moni tuntuu ajattelevan... Itse pidän sekä Wyntonin jazz- että klassisesta tuotannosta, joskin klassisesta ehkä hieman enemmän. Esim "Carnaval"-levyllä on niin hienoa soittoa että oksat pois. Moni luulee trumpetinsoittoa tekniikkalajiksi, mutta kyllä se on voimalaji. |
guitarmonkey 21.04.2005 02:17:53 | |
---|
Enpä ymmärrä miksi parjataan. Yksi syy parjaamiseen voi myös olla Marsaliksen kärjekäs arvostelu Miles Davisin myöhempää tuotantoa kohtaan (fuusio, 1970 ->) Jos saisin mahdollisuuden soittaa kenen tahansa muusikon kanssa -elävän tai kuolleen, valitsisin ehkä mieluiten sen elävän. |
funkylord 21.04.2005 08:59:39 | |
---|
Yksi syy parjaamiseen voi myös olla Marsaliksen kärjekäs arvostelu Miles Davisin myöhempää tuotantoa kohtaan (fuusio, 1970 ->) Niin siis milesin ja wyntonin riita... Jooh. no voihan se kyllä olla. Elämä maistuu, kun noudattaa kahta sääntöä:
fish 21.04.2005 16:01:47 | |
---|
branford on parempi =) |
andie 23.04.2005 18:42:12 | |
---|
monet taitaa wyntonia nimenomaan parjata sen mielipiteiden vuoksi.. esimerkiksi ken burnsin jazzdokkarisarja, jonka mukaan jazzmusiikin historia loppuu jonnekin 60-luvulle. mikä ei tietenkään pidä paikkaansa! :) |
isojussi 24.04.2005 22:22:02 | |
---|
Ällöttävä keikari, jonka soitto on kylmäkiskosta tilutusta. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
zale88 25.04.2005 23:06:10 | |
---|
Ihan kova kaveri sinäänsä että tyypiltä luonnistuu sekä jazz että klassinen... |
isojussi 26.04.2005 11:56:26 | |
---|
Ihan kova kaveri sinäänsä että tyypiltä luonnistuu sekä jazz että klassinen... Niin, tai ainakin kamala määrä teoriassa oikeita nuotteja merkittävän lyhyessä ajassa. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
chromazone 30.04.2005 03:06:01 | |
---|
Mun mielestä erittäin hienoa soittoa löytyy esim. levyiltä standard time 1 ja 2. Kaverin suusta:" Mä olen vähän kelaillu... Aattele nyt, jos ei ois musaa niin ei vois JORAA..." Niinpä. |
isojussi 30.04.2005 12:00:46 | |
---|
Mun mielestä erittäin hienoa soittoa löytyy esim. levyiltä standard time 1 ja 2. Oothan varmasti verrannu vaikka Navarroon? Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
chromazone 30.04.2005 12:34:36 | |
---|
Oothan varmasti verrannu vaikka Navarroon? En oo mutta sanoinkin että mun mielestä. Kaverin suusta:" Mä olen vähän kelaillu... Aattele nyt, jos ei ois musaa niin ei vois JORAA..." Niinpä. |
isojussi 30.04.2005 19:52:33 | |
---|
En oo mutta sanoinkin että mun mielestä. Kannattaa tutustua niihin oikeisiin mestareihin, joita Kiiltokuvapoika epätoivosesti kopioittee.... Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |