madclass 06.04.2005 09:25:19 | |
---|
Eli tuleekos ihmiset mieleen saman henkisiä bändejä/projekteja kuin tuo Milesin mainio poppoo? Tuosta saman tyylisyydestä sen verran, että tarkoitan samanlaisella tyylillä sitä saundimaailmaa ja semmosta pientä säröä mitä siinä levyllä on ja rokisti jatsahtavaa otetta soittoon. Soita sitä mitä siinä ei ole. -Miles Davis |
paranoid android 06.04.2005 12:26:00 | |
---|
Donald Byrdin Electric Byrd on hyvin samanlaista meininkiä. Loistava levy! |
blastoff 06.04.2005 13:46:47 | |
---|
Donald Byrdin Electric Byrd on hyvin samanlaista meininkiä. Loistava levy! Tuo tuli minullakin ensimmäisenä mieleen. Milesilta sitten myös In a Silent Way -levy on aika samantyylistä. |
Karlsson 06.04.2005 13:54:24 | |
---|
Tuo tuli minullakin ensimmäisenä mieleen. Milesilta sitten myös In a Silent Way -levy on aika samantyylistä. Melkein kaikki Milesin sähkökauden jutut ja hutut menee tuohon samaan tyyliin.. Mies, jonka jutuista puuttuu loppuhuipennus.
Ärlä #002-003 |
madclass 06.04.2005 15:11:10 | |
---|
Milesilta sitten myös In a Silent Way -levy on aika samantyylistä Juuh! kyllä nää Milesin jutut on tiedossa. Silent waykin kuulosti ylättävän mukavalta pitkän tauon jälkeen, mutta on se kuitenkin mun mielestä jotenkin aika laimea verrattuna bitchesiin... Mutta pitääpä tsekata tuo Donald.B Soita sitä mitä siinä ei ole. -Miles Davis |
2541 06.04.2005 16:10:08 | |
---|
Soft Machinen levyillä 4 ja 5 oli muistaakseni vähän samanlaista meininkiä, samoin Nucleus -yhtyeen muutamalla ekalla (Elastic Rock, We'll Talk About It Later, Solar Plexus). "Muistaakseni", koska en enää noita levyjä omista. |
Epämuusikko 07.04.2005 12:10:18 | |
---|
Soft Machinen levyillä 4 ja 5 oli muistaakseni vähän samanlaista meininkiä, samoin Nucleus -yhtyeen muutamalla ekalla (Elastic Rock, We'll Talk About It Later, Solar Plexus). "Muistaakseni", koska en enää noita levyjä omista. Oisko sulla tuota nucleusta myyrä? Ootko kakan maistanu? ÄrLä #009 |
hörhö 07.04.2005 12:37:21 | |
---|
Juuh! kyllä nää Milesin jutut on tiedossa. Silent waykin kuulosti ylättävän mukavalta pitkän tauon jälkeen, mutta on se kuitenkin mun mielestä jotenkin aika laimea verrattuna bitchesiin... Jännä jutksaapi. Itse olen aina pitänyt Silent Wayta parempana, kuin Bitches Brewta. Mutta alkuperäiseen kysymykseen, jossa haettiin tyylillisesti vastaavaa. Mikäli Davisin poppoo olisi tehnyt tuota tyyliä nykypäivänä, sekä onnistuneet luomaan hieman parempaa musiikilliselta sisällöltään, niin se olisi voinut kuulostaa siltä, kuin Nicholas Payton: Sonic Trance. Hemmetin hyvä levy nimittäin. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara,
myy mulle halpa av-etunen |
paranoid android 07.04.2005 12:54:52 | |
---|
Jännä jutksaapi. Itse olen aina pitänyt Silent Wayta parempana, kuin Bitches Brewta. niin minäkin. |
KTR 07.04.2005 13:59:12 | |
---|
No voiskohan Weather Reportin eka olla yhtään samansuuntaista? Onhan se aika improvisaatiopohjaista menoa ilmeisesti kuitenkin. No joka tapauksessa se on hyvä levy. |
2541 07.04.2005 15:01:14 | |
---|
|
Kari S 07.04.2005 22:35:28 (muokattu 07.04.2005 22:37:33) | |
---|
- Miles Davis: "Big Fun", "Jack Johnson", "On The Corner", "Live at Fillmore West". - Herbie Hancock: "Sextant", "Mwandishi" ja "Crossings". - Freddie Hubbard: "Straight Life". - Eddie Henderson: "Realization" ja "Inside Out". - Julian Priester: "Love, Love". - Weather Report: "I Sing The Body Electric". - Woody Shaw: "Blackstone Legacy". - Bennie Maupin: "Jewel In The Lotus". - Joe Henderson: "Black Is The Color". - Eero Koivistoinen: "Wahoo!". - Cannonball Adderley: "The Black Messiah". - Marcus Belgrave: "Gemini III". Nää tuli mieleen! Ihan kaikkia ei saa ceedeenä. Ei muuta ku kuuntelemaan... Hyvvee musiikkia kaikki. |
Karlsson 08.04.2005 06:36:50 (muokattu 08.04.2005 06:37:35) | |
---|
Hyvä listaus Kari S:ltä! - Julian Priester: "Love, Love". Saman ukkelin ja Marine Intrusion -bändin tekemä Polarization on kans samaa kamaa. Ja hyvä! Lisäilläämpä... Don Cherry: Brown rice Jan Garbarek: Isoteric Circle (joojoo, innokkaimmat kiljuu jo että ei mitää pliisuilu-karparekkia, mutta uskokaa tai älkää niin aika räyhäkkäästi hän tällä levyllä soitaa, tais olla nuori ja vihainen mies 60-luvulla...) Mies, jonka jutuista puuttuu loppuhuipennus.
Ärlä #002-003 |
madclass 08.04.2005 09:42:50 (muokattu 08.04.2005 09:43:13) | |
---|
No niin, hyvä hyvä. Tännehän on ilmaantunut jo mukavanoloinen lista. Tässä vois listotusten ohessa sanoa muutenkin mielipiteitään kyseisen kauden Milesistä. Toi Bitches Brew on jollain tavalla tosi mielenkiintonen levy. Vaikka ne kappaleet on sinänsä aika mitäänsanomattomia, niin kuitenkin siinä on jotain joka kiehtoo. Yks juttu on ne säröiset rhodes-soundit. Oli hauska lukea jostain haastattelusta kun Chick Corealta kysyttiin, että mitenkäs sait aikaan niin mainiot rhodes-soundit. Corea vastasi siihen että soundeista tuli semmoset kun ei osattu sähkösiä vehkeitä vielä kunnolla käyttää, niin menivät säröille. Hyvä niin, sanon minä! Soita sitä mitä siinä ei ole. -Miles Davis |