Fellow 20.10.2006 17:05:17 | |
---|
Kaikkien funkwahitteluiden äiti :D Ihan loistava biisi. Oli näköjään kirjoitusvirhe tullut. On kyllä hyvä piisi, ei todellakaan tavanomainen, muttei kuitenkaan kolahtanu mulle pahemmin. En tarkota, että se ois huono. Päinvastoin. Ei vaan mulle kolahtanu. Tosin ko. kipale on niin monipuolinen että ehkä useamman kuuntelukerran jälkeen vois tuntuaki erittäin loistavalta piisiltä. |
Fellow 21.10.2006 00:07:56 | |
---|
Tower of Power - Squib Cakes. Älyttömän hyvä piisi. |
Wahi 21.10.2006 10:36:16 (muokattu 21.10.2006 10:43:29) | |
---|
Tower of Power - Squib Cakes. Älyttömän hyvä piisi. Tuo koko levy on aika kovaa kamaa. E: Back To Oakland siis. |
Fellow 22.10.2006 13:02:04 (muokattu 22.10.2006 13:02:54) | |
---|
Tuo koko levy on aika kovaa kamaa. E: Back To Oakland siis. Mulla ei ole tota, vähän eri konstilla saatu T.O.P:ia kuunneltavaksi. Vois kuitenki ostaa ton levyn. Itsekkin olen funkin parissa vasta aloittelija, tästä threadista on paljon apua. Voisin ostaa Back To Oaklandin, mitä nyt olen kuullut levyn piisejä niin vaikuttaa hyvältä. EDIT: Pieni korjaus. |
darrell 26.10.2006 19:45:42 | |
---|
Ne vanhemmat Peppersit on aika funkkia kamaa. Siinäpä Peppersit on hyvä esimerkki, että kaikkien muusikoiden pitäisi ymmärtää jonkin verran myös punkin päälle. |
Fellow 26.10.2006 21:25:46 | |
---|
Siinäpä Peppersit on hyvä esimerkki, että kaikkien muusikoiden pitäisi ymmärtää jonkin verran myös punkin päälle. Hop! Punkissa vaikuttaa usein olevan tarkoituksena vain olla huonosti soittava kovalla meiningillä luukuttava musiikista mitääntajuamaton "muusikko". Näin mä oon punkin huomannu olevan. Pepperssissä on rock-bändin kokoonpano ja niillä on jotain rockjuttua mukana musassaan, muttei punkkia. MUN MIELIPIDE. Genret p*rseeseen |
Wellumus 26.10.2006 22:48:14 | |
---|
Hop! Punkissa vaikuttaa usein olevan tarkoituksena vain olla huonosti soittava kovalla meiningillä luukuttava musiikista mitääntajuamaton "muusikko". Näin mä oon punkin huomannu olevan. Pepperssissä on rock-bändin kokoonpano ja niillä on jotain rockjuttua mukana musassaan, muttei punkkia. MUN MIELIPIDE. Okei sun mielipide. Et siis paljoa punkkia kuuntele. Ei se mitään. Ei tekisi mieli alkaa tuosta "huonosti soittava muusikko" asiasta sen enempää saarnaamaan mutta pakko sanoa että punkissa se helvetinmoinen soiton tarkkuus ei oo yleensä se pääasia, mut se ei todellakaan meinaa että sitä soittavat henkilöt ovat "musiikista mitääntajuattomia" tai huonosti soittavia... Mutta siis peppershän just nimenomaan veti semmosella PUNK meiningillä sitä touhua, sillon ennen. Punk bändin energialla. Ja kyllähän siinä musiikissa jotain punk vaikutteita löytyy ja peppers miehet ovat nimenneet monia punk pändejä omiksi vaikuttajikseenkin. Nykyäänhän peppers on ... harmillisen tylsää musaa... punk on jätetty meiningistä pois, funkkiakin kovin vähän... |
Fellow 27.10.2006 16:03:54 (muokattu 28.10.2006 00:26:30) | |
---|
Okei sun mielipide. Et siis paljoa punkkia kuuntele. Ei se mitään. Ei tekisi mieli alkaa tuosta "huonosti soittava muusikko" asiasta sen enempää saarnaamaan mutta pakko sanoa että punkissa se helvetinmoinen soiton tarkkuus ei oo yleensä se pääasia, mut se ei todellakaan meinaa että sitä soittavat henkilöt ovat "musiikista mitääntajuattomia" tai huonosti soittavia... Mutta siis peppershän just nimenomaan veti semmosella PUNK meiningillä sitä touhua, sillon ennen. Punk bändin energialla. Ja kyllähän siinä musiikissa jotain punk vaikutteita löytyy ja peppers miehet ovat nimenneet monia punk pändejä omiksi vaikuttajikseenkin. Nykyäänhän peppers on ... harmillisen tylsää musaa... punk on jätetty meiningistä pois, funkkiakin kovin vähän... No joo, en rupee kiisteleen, en punkmiehiä todellakaan ole. Mielipideasia. EDIT: Allekirjoitukseni, ei sitä nyt tiiä mitä mikäkin musa tyyliltään on, niin että se mitä minäkin olen kuullut, voi olla sinun käsityksen mukaan kaukana punkista. Mulla vaan on sellanen mielikuva, että punk ois "musiikista mitääntajuattomien" touhua. Mutta en sano mitään tästä kovin varmana. Genret p*rseeseen |
didjagetany 27.10.2006 17:03:49 | |
---|
Tämmönen olis aika suositeltava ostos deep funk/jazz-funk osastolta: MICKEY AND THE SOUL GENERATION: "Iron Leg: The Complete Mickey and the Soul Generation" Itse DJ Shadow hehkuttaa kansiteksteissä tähän malliin: "Mickey and the Soul Generation are my favorite funk band". Tiukkaa stuffia on! "The thousandth and tenth day of the human totem pole" |
rheinone 28.10.2006 23:11:05 | |
---|
Pitäis kyllä. Enpä osaa sanoa, multa löytyy live levy Journey, joka on osittain ihan hyvää, letkeää funkkia, mutta toisaalta välillä aikamoista kikkelöintiä.. kyllä ne jampat soittaa osaa.. :) Ai saablari, hankin Defunktin debyytin ja Thermonuclear Sweatin kun oli CDONissa tarjolla. En oo noita levyjä pariinkymmeneen vuoteen kuullu. Kipeetä kamaa, täytyy sanoa. Kyl potkii! Urbaania shittiä tosiaan. Olisko jopa liian kikkelikamaa tällaselle vanhalle rockenroul-diggarille. Tuli kyl jossain vaiheessa Dr.Feelgoodia ikävä. Oikeesti. All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |
MaD PiAnIsT 02.11.2006 22:03:34 | |
---|
Jumankaut! Oli eilen James Brown suomessa. Siinä on kova äijä, vaikka ikää on jo 73 vuotta, niin äijä pistää yli 100 keikkaa vuodessa. Jos haluat tietää ketkä ovat ystäviäsi, hanki vankilatuomio.
(Charles Bukowski) |
spindel 02.11.2006 22:34:28 | |
---|
Todella messevä sivusto tuo FunkClone ! Kiitoksia vinkistä. Sheena is a punk-rocker ? |
Perseapina 08.11.2006 20:01:32 (muokattu 08.11.2006 20:01:51) | |
---|
Jumankaut! Oli eilen James Brown suomessa. Siinä on kova äijä, vaikka ikää on jo 73 vuotta, niin äijä pistää yli 100 keikkaa vuodessa. Oli kyllä loistava meininki, mutta en ole monelta bändiltä yhtä hyvää groovea kuullut kuin tuolta Soul Generalsilta (Jamesin bändi). Kyseinen herra osaa kerätä kyllä ympärilleen mahtavia pumppuja, joten suosittelen kaikille, että OSTAKAA IHMEESSÄ TUO J.B.'s:n TUPLAKOKOELMA. Jos tuon yhtyeen levyjä haluaa muuten enemmän, niin se kulkee usein myös nimellä JB Horns. SOUL POWER! Got my mojo workin' |
Karlsson 09.11.2006 21:21:46 | |
---|
Oli kyllä loistava meininki, mutta en ole monelta bändiltä yhtä hyvää groovea kuullut kuin tuolta Soul Generalsilta (Jamesin bändi). Kyseinen herra osaa kerätä kyllä ympärilleen mahtavia pumppuja, joten suosittelen kaikille, että OSTAKAA IHMEESSÄ TUO J.B.'s:n TUPLAKOKOELMA. Jos tuon yhtyeen levyjä haluaa muuten enemmän, niin se kulkee usein myös nimellä JB Horns. SOUL POWER! The J.B.´s on toiminut varmaan kymmenellä eri nimellä, muuten. Kokoelman nimi on The j.B.´s Anthology vol.1. Ja totta kai on olemassa myös vol.2, joka on erittäin hyvä sekin. Parasta funkkia. "Erilliset bassokuviot sen sijaan on todella gay." -morb |
Perseapina 11.11.2006 11:41:56 | |
---|
The J.B.´s on toiminut varmaan kymmenellä eri nimellä, muuten. Kokoelman nimi on The j.B.´s Anthology vol.1. Ja totta kai on olemassa myös vol.2, joka on erittäin hyvä sekin. Parasta funkkia. Siis olen käsittänyt näin, että tuo Funky Good Time: The Anthology ( http://www.dustygroove.com/images/p … ts/j/jbs~~~~~~~~_funkygood_101b.jpg) sisältää nuo molemmat. Tuota vol. 2:sta ei taida edes saada cd:nä vai kuinka? Got my mojo workin' |
jjylli 11.11.2006 11:50:33 | |
---|
parliamentin 70-luvun tuotanto on kyllä mainiota. motor booty affair ja chocolate city ovat ehkä omat suosikit. mulla on ne kaikki sen ajan levyt. julkaisivat n. albumin vuodessa. ehkä niitä kaikkia ei kuitenkaan ole pakko hommata. kyllä siinä aika paljon soitetaan "samaa biisiä" albumista toiseen. mutta poljento on kyllä jotain mihin ei valkoinen poika ole kyennyt.. |
Wahi 11.11.2006 13:12:23 | |
---|
Mikä/mitkä Parliamentin levy(t) kannattaa hommata kun ei yhtään vielä löydy? |
Karlsson 11.11.2006 15:23:07 | |
---|
Siis olen käsittänyt näin, että tuo Funky Good Time: The Anthology (http://www.dustygroove.com/images/p … ts/j/jbs~~~~~~~~_funkygood_101b.jpg) sisältää nuo molemmat. Tuota vol. 2:sta ei taida edes saada cd:nä vai kuinka? Ei, toi on se ykkösosa. Kakkosessa on sama kansi, mutta bändin nimi punaisella. En ole nähnyt kuin vinyylinä, mutta luulisi, että saa myös CD:nä. "Erilliset bassokuviot sen sijaan on todella gay." -morb |
Perseapina 11.11.2006 20:47:23 | |
---|
Ei, toi on se ykkösosa. Kakkosessa on sama kansi, mutta bändin nimi punaisella. En ole nähnyt kuin vinyylinä, mutta luulisi, että saa myös CD:nä. Jaa. Täytyy aloittaa metsästys. :) Got my mojo workin' |
Terry Pantheras 22.11.2006 13:31:21 | |
---|
Tässä jotain mitä ei ollut vielä mainittu: The Dramatics Breakestra Roy Ayers KC & The Sunshine Band Southside Movement The Fatback Band Azymuth Ja mutafunkin mestari eli Jimmy Castor Bunch ja levy It's Just Begun! Elä sie kimpoile... |