Aihe: milloin räpistä tuli flow
1
uusikaveri
17.04.2009 19:59:27
Zuumailin tuossa levyaarteitani ja huomasin räppiosastoni olevan vanhaa kamaa 90-luvun alusta; sellaisia artisteja kuin Kool Moe Dee, Def Jef, K-Solo, Professor Griff, KRS One ja kevyemmistä Heavy D, Kurtis Blow ja Young MC.
Yhteistä heillä on hyvien taustojen lisäksi selkeä, rytmikäs ulosanti, kun taas nämä nykyiset viiskytsenttiset ja Ressu-Koiruli-Koirat (nykyisin kai res. Koira) kuullostavat laahaavilta, minkä olen kyllä ymmärtänyt muoti-ilmiöksikin.

Alkoi vaan kinnostaa, milloin tuosta rytmikkäästä räpistä siirryttiin tähän rytmittömään mokellukseen, vaikka varmaan vieläkin löytyy selkeäpuheisia räppäreitä.
McNulty
17.04.2009 22:01:20
...Siinä vaiheessa kun gangsterit vaihtuivat lelugangstereihin ja mtv:llä alkoi pyörimään milloin kenenkin video jolla näkyy vähäpukeisia naikkosia.

Kyllä edelleen löytyy hyviä räppääjiä ja rap-levyjä. Ne eivät vain ole mitään top40-listakamaa eikä niitä levyjä löydä Anttilan TopTen-osastoilta.
The game's out there, and it's play or get played. That simple.
Milkop
18.04.2009 00:15:49

Otsikko ei oikein avaudu tai sitten olen ymmärtänyt flow'n väärin, mutta kuitenkin. Kyllä sitä hyvää räppiä löytyy nykyäänkin vaikka millä mitalla. Paskaa on toki seassa kuten muissakin musatyyleissä, mutta kun niitä kökköjä nakkelee syrjemmälle, alta voi paljastua kultaa. Tästä ketjusta kannattaa lähteä tutustumaan:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=49&t=153600
"People are fucking boring. You know what would be great for a guy like me? To be in a coma." -George Carlin
C.F.D.T
19.04.2009 23:44:39
jossain määrin se oli kai just 50 cent joka boostas tota laiskaa muminaflowta.. ja sit tuli nämä dirty south räppärit ketkä vetää sillä tyhmällä flowlla kanssa..
hyvää räppiä löytyy edelleenkin, mutta ikävä kyllä tällä hetkellä on tyytyminen lil wayneen..

mutta mainitsit koiruli-koiran, jota minä käytän aina esimerkkinä artistien taantumuksesta, hänen räppäyksensä on sietämätöntä sisältöä myöten, mutta hänen ensimmäinen levy (Doggystyle) on aivan kuningas ja minusta juuri se leikittelevä flow on syynä siihen, ja tietenkin ne mahtavat biitit!
"You Can't Dis Hip Hop So Don't You Even Go There" KRS-One
McNulty
20.04.2009 01:18:59
C.F.D.T: jossain määrin se oli kai just 50 cent joka boostas tota laiskaa muminaflowta.. ja sit tuli nämä dirty south räppärit ketkä vetää sillä tyhmällä flowlla kanssa..

Öööö, häh?
Keistä "dirty south" räppäreistä nyt oikein puhut?

hyvää räppiä löytyy edelleenkin, mutta ikävä kyllä tällä hetkellä on tyytyminen lil wayneen..

...kuka mistäkin tykkää, mutta aika MTV-hittikuraahan tuokin pyrkii olemaan meikäläisen mielestä. Kaukana siitä Lil Waynesta Hot Boysin ajoilta. Tuosta samasta possesta Juvenile, Turk ja B.G. on tehnyt ihan asiallisia "soololevyjä" myös.
Linnunlaulupuu
20.04.2009 15:30:00
Tästä ketjusta kannattaa lähteä tutustumaan:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=49&t=153600

Ainiin, ei siitä flow'sta keskustella.
"Sitten tuli monia hittejä leijat ehkä suukon antaa saan viimeiseen mieheen"
C.F.D.T
21.04.2009 00:29:53
bonecrusher: Öööö, häh?
Keistä "dirty south" räppäreistä nyt oikein puhut?

...kuka mistäkin tykkää, mutta aika MTV-hittikuraahan tuokin pyrkii olemaan meikäläisen mielestä. Kaukana siitä Lil Waynesta Hot Boysin ajoilta. Tuosta samasta possesta Juvenile, Turk ja B.G. on tehnyt ihan asiallisia "soololevyjä" myös.

siis, joo meinasin, et jos luottaa valtavirta mediaan, niin lil wayne on kova sana.
itse en voi sietää häntä :) ja juuri hän on hyvä esimerkki muminaflowsta!
mutta siis young jeezy on aika muumio ja ketäs niitä nyt onkaan..
Gandhi
21.04.2009 11:20:35
mutta mainitsit koiruli-koiran, jota minä käytän aina esimerkkinä artistien taantumuksesta, hänen räppäyksensä on sietämätöntä sisältöä myöten, mutta hänen ensimmäinen levy (Doggystyle) on aivan kuningas ja minusta juuri se leikittelevä flow on syynä siihen, ja tietenkin ne mahtavat biitit!

Koiruli-koira oli myös erittäin kova Dr. Dren Chronicilla joskus 92 tai 93. Loistavaa settiä!
McNulty
21.04.2009 13:36:41
C.F.D.T: siis, joo meinasin, et jos luottaa valtavirta mediaan, niin lil wayne on kova sana.
itse en voi sietää häntä :) ja juuri hän on hyvä esimerkki muminaflowsta!
mutta siis young jeezy on aika muumio ja ketäs niitä nyt onkaan..

Tätä vähän epäilin että päädyttiin silti "dirty south" osastolla siihen MTV-kuraan, joka kieltämättä on sitä ihteään. Sen sijaan kannattaa antaa mahdollisuus vaikkapa Killa Kyleonille, E.S.G:lle, Lil Kekelle tai vaikka Z-Ro:lle ja Traelle. Muminasta ei ole tietoakaan ja turha odotella mitään randb-meininkejä kuten Waynet ja Jeezyt nykyään.

Ei kannata kuitenkaan sotkea chopped & screwed-juttuja noihin muminatouhuihin. Niissä kun on kyse ihan omasta jutustaan. Samaa osastoa kuin S.L.A.B. ja Slabbed.
C.F.D.T
22.04.2009 22:45:23
bonecrusher: Tätä vähän epäilin että päädyttiin silti "dirty south" osastolla siihen MTV-kuraan, joka kieltämättä on sitä ihteään. Sen sijaan kannattaa antaa mahdollisuus vaikkapa Killa Kyleonille, E.S.G:lle, Lil Kekelle tai vaikka Z-Ro:lle ja Traelle. Muminasta ei ole tietoakaan ja turha odotella mitään randb-meininkejä kuten Waynet ja Jeezyt nykyään.

Ei kannata kuitenkaan sotkea chopped & screwed-juttuja noihin muminatouhuihin. Niissä kun on kyse ihan omasta jutustaan. Samaa osastoa kuin S.L.A.B. ja Slabbed.

kiitos tästä. mutta tarkoitin, että kun tämä kyseinen aalto dirty south meininkiä tuli pinnalle niin se tuli pitkälti nimenomaan lil waynen, T.I. Young Jeezy jne. voimalla ja heidän mumina on jättänyt leiman koko käsitteeseen.
pinnan alla tietenkin kuplii, mutta kuten mainitsin jo ensimmäisessä postissa, niin hyvää räppiä ja hyvää flowta on edelleen olemassa, mut jos ei raapaise pintaa ei pääse syvemmälle. minua itseäni nämä nyky MTV räppärit justin timberlake collaboineen hetkauta, mutta makunsa kullakin tässäkin asiassa

onhan dirtydirty ollut pinnalla ennenkin silloin tällöin eikä muminasta ole tietoakaan, mm. peruskamaa kuten outkast ja ludacris

tunnen kyllä listaamasi artistit pitkälti omasta levyhyllystä. olen ystävä en vihollinen :)

..ehkä mä vaan selitin epäselvästi..
McNulty
23.04.2009 11:52:57
Juu, meillä on vain selkeä näkemysero. Minulle kun 3rd coast eli southside tuli nimenomaan tutuksi DJ Screw:n ja Screwed Up Clickin myötä, joka itseasiassa aloittikin koko 3rd coast touhun. Valtavirtaan (ainakin jenkeissä) se tuli pitkälti Three 6 Mafian, Master P:n ja muutaman muun "ison nimen" myötä. Lafkat nimeltä Cash Money Recs, No Limit, Perrion jne. olivat tietyllä tavalla pioneereja tuossa 3rd coastin nousussa. Puhumattakaan tosiaan H-townin merkityksestä koko touhulle 90-luvun aikana. Esim. Port Arthurista kotoisin oleva UGK (eli Bun B ja edesmennyt Pimp C) sai levytyssopimuksen jo vuonna '92 ja Pocket Full Of Stones oli iso hitti.
"A popular song from the album "Pocket Full of Stones" was also included on the Menace to Society soundtrack in 1993." -wikipedia

Tästä johtuen en oikein sulata tuota "dirty south = muminaa, jolla se tuli tunnetuksi"-juttua. Southside on ollut tunnettu kauan ennenkö Lil Waynestä tuli joka tytön suosikki ja MTV:n soitetuin "rap-artisti" :)
C.F.D.T
26.04.2009 19:28:15
jep.

yritin puhua tämän topikin aiheen puitteissa ja pääpointti minusta oli, että milloin rytminen rap jäi muminan jalkoihin. tein viittauksen uusimpaan etelä aaltoon sanoin "tämä kyseinen dirty south aalto". otin oikeudekseni puhua yleisesti mainitsematta kokoajan, että viittaan mainstream/MTV/whatever räppiin ja yleisesti puhuin dirty south räpistä erittelemättä sen tarkemmin.

en missään vaiheessa tehnyt yleistystä mumina = etelä rap, vaan myös mainitsin etelän olleen pinnalla ennenkin ilman muminaa. ja siis kokoajan puhuen mainstream meiningistä.

se mitä etelä räpin historiassa on tapahtunut ja kenen toimesta on sivuseikka. mumina myy tällä hetkellä ja liikkeellä on kasvot ja that's it!
ThinJointMortar
09.05.2009 04:36:28
Mielestäni Lil Waynella on kuitenkin yksi hyvä biisi. A Milli nimeltään!
dipshit
17.05.2009 04:19:47
ThinJointMortar: Mielestäni Lil Waynella on kuitenkin yksi hyvä biisi. A Milli nimeltään!

Mun mielestä tuo on yksi kaikkien aikojen karmeimpia kappaleita. Ei siis pelkästään rap-musiikin saralla, vaan siis ihan yleisesti ottaen yksi paskimmista biiseistä mitä olen ikinä kuullut. En vaan voi ymmärtää miksi tuota biisiä joka paikassa hehkutetaan ja puolet jenkkiräppäreistä ovat tehneet omat remixinsä tuosta.
"Music is there when words fail us"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)