Aihe: Uutta Palefacea!
1
BobHope
10.04.2007 17:11:24

Nonnih en löytänyt Daddy Palesista kertovaa ketjua hausta joten ajattelinpa aloittaa sellaisen näin uuden levyn julkaisupäivän aattona. Elikkästen mielipiteitä laidasta laitaan ja keskustelua sekä odotuksia uudelta levyltä olkaasten hyvä.

Itsellä tietty odotukset korkealla. Ylex:ssä ovat soitelleet ja parin biisin perusteella aika pelkistetyltä vaikuttaa, mikä ei sinänsä ole paha juttu.
>>Ihminen sanoi: Tehkäämme jumala, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme, niin että voimme hyvin tekosyin hallita kaikkea mitä maan päällä liikkuu>>
Milkop
10.04.2007 18:16:17

Palefacen Quarter Past on minun kirjoissani parasta kotimaista hiphoppia ikinä ja odotukset ovat uuden suhteen semikorkeat, vaikkei radiosta kuultu biisi ällikällä lyönytkään. Tosin se oli vain yksi biisi joten sen perusteella ei arvioita voi oikein tehdä.
"I believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
R.I.P. Dimebag Darrell | THV-klubi #49
superfly
11.04.2007 18:34:07
Pallinaama on niitä harvoja suomalaisia räpäyttäjiä joita minä pystyn kuuntelemaan. Syynä taitaa olla se että hän muista genren edustajista poiketen tekee biiseihinsä jopa muusta biisistä jotenkin erottuvat kertosäkeet. Usein vielä hyvät sellaiset.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
weelie
12.04.2007 14:14:07 (muokattu 12.04.2007 14:14:53)
Pallinaama on niitä harvoja suomalaisia räpäyttäjiä joita minä pystyn kuuntelemaan. Syynä taitaa olla se että hän muista genren edustajista poiketen tekee biiseihinsä jopa muusta biisistä jotenkin erottuvat kertosäkeet. Usein vielä hyvät sellaiset.

Kuin myös. Ehkä sitä on vaan niin wanha ettei tuo perussuomiräppääminen oikein tunnu niinku yhtään miltään.

Livenäkin olen Palefacen nähnyt, ja hyvä meininki ja hyvä bändi miehellä oli.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
mylaroti
16.04.2007 00:11:25
Pari biisiä olen YleX:n taajuuksilta bongaillu, ja ilokseni huomasin että Palervo Kalsa on päässyt eroon suhteellisen ärsyttävästä täk-täk-täk-täk-täk-täk -konekirjotusmaisesta flowsta. Plussaa siitä.

Vaikkakin Paleontologi on edelleen kingi levy...
Onks sul tunnuksii muusikoiepistenetissä? - enoo mikää juppimuusikko
BobHope
16.04.2007 00:20:56

Asialliseltahan tämä levy kokonaisuudessaan kuulostaa. Pari mukavasti reggae-taustaista biisiä ja tosiaan sitä old-skool-soundia (mistä ite en kyllä tiedä paskaakaan) nähtävästi on haettu. Hieno levy kaikin puolin, ei tosin aivan näin muutaman kuuntelun perusteella aiempien tasoinen. Hyvä mieli tulee joka kuuntelukerran aikana :)
Hanuristin mieltä lämmitti Wintertime pt.1 (jos nyt talvibiisi voi lämmittää, hoh hoh) ja muutenkin mukavaa kun on käytetty jälleen oikeita instrumentteja. Ei sillä että sampleissa ja konebiiteissä olisi mitään vikaa mutta jotenkin aina lämmittää mieltä kun on joku trumpettisoolo tai huilutausta. Jotenkin tästä musasta huokuu laaja-alainen musiikin tuntemus ja vaikutteet mm. jazzista.
>>Ihminen sanoi: Tehkäämme jumala, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme, niin että voimme hyvin tekosyin hallita kaikkea mitä maan päällä liikkuu>>
DJ Lattialuukkukoira
20.04.2007 19:04:51
Helvetin hieno plaatta kyllä Studio Tan on. Quarter Past oli aivan saatanan loistavan Pale Ontologistin jälkeen hienoinen pettymys, mutta Studio Tan lämmittää kovasti korvaa. Sonjaybeatsin erittäin asiallisille kasarivaikutteisille biitteille varaukseton Big Up, erikoismainintoina Rap King ja tietty pankkeja räjäyttävä reggaeveto Lickle Youth, jossa feattaa kaiken maailman Jukka Pojat pikkurillillä pesevä Capenape.

Rakastan.
Alla vaahterapuun, Alla vaahterapuun... Perseesees työnnän kaks taskurapuu.
FTT
21.04.2007 01:12:29

Dii, kai munkin pitää nämä kaikki samat kliseeammukset käyttää heti alkajaisiksi: The Pale Ontologist on tiukka lätyskä ja osaltaan myös tämä uusinta edellinen Quarter Past. Ensiksi mainittu iski varsin kovaa aikoinaan ja inspiroi monella tasolla sangen uudessa ja homogeenisessa Suomi-hiphop-pyörteessä, jonka oli hyvin vaikea vakuuttaa kaltaistani yläasteräbävaiheen ohittanutta, pitkätukkaista grungetennaripoikaa siitä, että tämä kyseinen genre tai sen alakategoriat voisivat enää tarjota mitään mielenkiintoista pizzanaamaiselle Black Flag-diggarille. Toisin kuitenkin kävi ja nyt voi taas vähän paremmalla mielellä myöntää kuuntelevansa niin suomalaista kuin ulkomaistakin räbäosastoa, kunhan vain vähän kaivelee pintaa syvemmältä ja löytää ne itselle sopivimmat artistit ja pumput.

Mutta asiaan: tämä uusi Pale-läbä ei kyllä tunnu iskevän sitten millään - ainakaan vielä. Asiaan liittyen, olen waretuksen kuningas ja latasin kärsimättömyyden kourissa uuden Sage Francis-tuotoksen äskettäin ja kyseistä levyä on tullut tässä pari viime viikkoa kuunneltua. Ja näinkin hassun levyn jälkeen tuli sitten otettua kuunteluun tämä uusi Pale. En voi muuta sanoa, kun että kylläpä paskan kontrastin sai tämä kevät aikaan noiden kahden artistin välille, vaikka molemmista parhaimpina hetkinä diggailenkin.

Kolmen ekan biisin, paikoitellen liikaakin ensimmäisessä persoonassa etenevät räppimessiasjulistukset ovat kyllä jotain sellasta, mitä en ihan (Daddy) Palelta kaivannut. Kai se vaan on niin, ettei tällanen pohjimmiltaan 'bileräbää' edustava poljento sitten ole ihan mua varten. Noi kolme biisiä on edelleenkin mun mielestä niin hirveätä kuunneltavaa, että alotan varmaan nelosbiisistä tästä lähtien ton levyn kuuntelun sitten, kun annan sille uuden mahdollisuuden. Ja siihen voi kyllä mennä hetki jos toinenkin.

Joopa joo, liian vähän metafysiikkaa ja Kierkegaardia kai sitten...ampukaa mut.
"Can't you see the sidewalks are just snakes peeling off last year's skin?" -The Blood Brothers
BobHope
21.04.2007 12:21:23

tjooh. Pari "turhan" tuntuista biisiä tältä löytyy: Rap King ja Now You Down. Muut ovatkin sitten tosi kovia.
Five emcees were sitting in a tree,
d-i-s-s-i-n-g.
:)
zekeode
21.04.2007 16:45:12

Kolmen ekan biisin, paikoitellen liikaakin ensimmäisessä persoonassa etenevät räppimessiasjulistukset ovat kyllä jotain sellasta, mitä en ihan (Daddy) Palelta kaivannut. Kai se vaan on niin, ettei tällanen pohjimmiltaan 'bileräbää' edustava poljento sitten ole ihan mua varten. Noi kolme biisiä on edelleenkin mun mielestä niin hirveätä kuunneltavaa, että alotan varmaan nelosbiisistä tästä lähtien ton levyn kuuntelun sitten, kun annan sille uuden mahdollisuuden. Ja siihen voi kyllä mennä hetki jos toinenkin.

Siis noi ensimmäiset kolme on jumalattoman kovia biisejä. Rap King biisiä tehdessä olivat nauraneet pitkin studion lattioita, kun olivat kuulleet, että sen nimistä biisiä ei ole vielä tehty. Noita Palen "egoboostauksia" ei ole tarkoitettu vakavasti otettavaksi.

Levystä en sen enempää osaa sanoa, kun Palen levyt on ainoaa räppiä mitä olen ostanut ekan levyn ilmestymisen jälkeen. En vain jaksa enää kuunnella levyjä joissa joka toinen biisi on typerää introa ja jokaisessa biisissä on kymmenen vierailijaa, jotka eivät tuo kappaleisiin yhtään mitään....niin ja samanlaisen biitin päälle räbäyttelyä.
And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert.
BobHope
21.04.2007 16:50:42

En vain jaksa enää kuunnella levyjä joissa joka toinen biisi on typerää introa ja jokaisessa biisissä on kymmenen vierailijaa, jotka eivät tuo kappaleisiin yhtään mitään....niin ja samanlaisen biitin päälle räbäyttelyä.

sama vika

Virhe! plaaplaa
FTT
21.04.2007 17:45:37 (muokattu 21.04.2007 17:53:08)

Siis noi ensimmäiset kolme on jumalattoman kovia biisejä. Rap King biisiä tehdessä olivat nauraneet pitkin studion lattioita, kun olivat kuulleet, että sen nimistä biisiä ei ole vielä tehty. Noita Palen "egoboostauksia" ei ole tarkoitettu vakavasti otettavaksi.

Juu, kyllä mä tiedän ton ensimmäisen biisin esihistorian ja sen radiospiikkauksen, jossa selitettiin kuinka massivisesti sitä kieltä on ängetty poskionteloihin studiotilojen uumenissa, ja kuinka noita egobuusteja ei kannata ottaa vakavasti ja blahblahblah. Mitä sitten? Ei nuo perustelut biisejä sen kiinnostavammiksi tee (omalle korvalle), vaikka kuinka hyvän selityksen antaisivatkin.

Jos saisin kuunneltavakseni jonkun yligeneerisen hevilevyn, joka koostuu pelkästä tilputuksesta, en luultavasti päätyis siihen lopputulokseen, että se levy kuulostaa paremmalta mahtavien perustelujen kera, vaikka sille jatkuvalle tilputukselle annettaisiinkin joku tohtorin tutkintoon johtava syväanalyysi siitä 'miksi näin tehtiin'. Tuskinpa joku Lou Reedin Metal Machine Music-läbäkään on sen mielenkiintoisempi musasisällöltään, vaikka se tietystä näkökulmasta onkin hyvin merkittävä teos ihan vain kannanottotasolla. Mikä ei vain kuulosta hyvältä omaan korvaan, ei korvaannu jollain historiatiedolla. Mun mielestä toi Palen bostailu vaan menee överiks tasolla, jonne on jo muutenkin hankala luoda jotain uutta, kun se on tehty jo niin monta kertaa.

jokaisessa biisissä on kymmenen vierailijaa, jotka eivät tuo kappaleisiin yhtään mitään

Juu, loistava esimerkki tästä on tuo Now You Downin feattaus, jolla vain lisätään vettä myllyyn palikka-'old school'-riimeillä ja Daddy Pale-hehkuilla, joita on kuultu jo pari kertaa liikaa tässä vaiheessa levyä ja jotka eivät tuo biisiin sitten yhtään mitään nokkelaa feattaajan osalta...

Blah, toivottavasti alan diggaileen tosta läbästä vielä joku päivä :P
"Can't you see the sidewalks are just snakes peeling off last year's skin?" -The Blood Brothers
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)