Conrad Lant 19.07.2007 11:16:02 | |
---|
Kyllä on nyky Entombedinkin soundien rupisuus kaukana Left Hand Pathin ja Clandestinen viemärisoundista... Joo ja niistä samoista sähkörumputomeista joita kaikilla Sunlightin levyillä silloin kuului. Vaikka esim. Clandestine on ehkä maailman kovimpia levyjä ikinä niin kyllä orkesterin nykytuotannon luomurumpusoundit voittaa 6-0. No one prayed for Sodom |
Ben_D 19.07.2007 11:42:30 | |
---|
Olet maailmassa nimeltä In'ternet. Täällä kukaan ei ymmärrä mitä haluat sanoa, pääasia on, että se ymmärretään väärin, ja siitä saadaan vedettyä herne nenään. Ja jo on kaikilla hyvä mieli ja tulevaisuus turvattu. Ei...vaan olen maailmassa nimeltä Muusikoiden.net....sama koskee Imperiumin messulautaa. http://www.myspace.com/fiercemetal |
Mohla 19.07.2007 11:43:41 | |
---|
Niin...tätä mä kait koitin vähän niinkun sanoa tossa aikaisemmin...ei vaan tuntunut oikein menevän perille. Niin, siis ymmärsin sun pointin jo silloin alussa, ja siksi laitoin tuohon mun kommenttiin ne offtopic merkinnät... Itketään täällä "epäsovinnaisista" soundeista ja mennään sen jälkeen toiseen topicciin valittamaan nykymusiikin liian siloitelluista ja hiotuista soundeista, jooko? Osui ja upposi. ;) Adamantium StudiosKova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McChartyHousut. |
jannu 19.07.2007 13:01:55 | |
---|
-Jos St. Anger tehtäisiin kotistudiossa olisi laatu täyttä paskaa ja miksaaja idiootti amatööri. Väärin. TUOTTAJA olisi se idiootti amatööri, jos edes sekään. St.Anger on kyllä miksattu erittäin ammattitaitoisesti. Se että soundit eivät ole totuttua ja tavallista ei tee miksauksesta huonoa. Levyllä ei takuuvarmasti ole yhtään ylimääräistä ääntä tai mitään sellaista, joka olisi nimenomaan tarkoituksella tehty ja vielä viimeisen päälle. Jonkun perusurpon kotistudiossa St. Anger-soundin luominen ei tulis kysymykseen tai jos tulis niin se olis suurella todennäköisyydellä puhdas vahinko. "Most people don't realize that two large pieces of coral painted brown and attached to his skull with common wood screws would make a child look like a deer."
-Kurt Cobain
Kain |
Spike 19.07.2007 13:10:46 | |
---|
Ei ne st angerin saundit siitä huonoa tee, ovat kuitenkin selkeät, vaikka vähän erilaiset. Harmi vaan, etteivät itse biisit ole tarpeeksi hyviä. Huomaa hyvin, kun kuuntelee liveversioita. Look! I can play E5! I must be a fucking Mozart! |
Lennu 19.07.2007 13:36:55 | |
---|
Väärin. TUOTTAJA olisi se idiootti amatööri, jos edes sekään. Kellä kotistudiopaavolla on muka TUOTTAJA mukana *vetää herneen nenään* Olennaisuuksien poiminta on tärkeä taito Mnetissä. "Jos Sex Pistols olisi tullut Suomeen konsertoimaan, Suomen nuoriso olisi sankoin joukoin tatuoinut itsensä, lävistänyt itsensä, alkanut käyttää huumeita ja kieltäytynyt aseista" -Matti Huttunen, Espoo |
jannu 19.07.2007 13:58:22 | |
---|
Kellä kotistudiopaavolla on muka TUOTTAJA mukana *vetää herneen nenään* Olennaisuuksien poiminta on tärkeä taito Mnetissä. No mutta jos se on yksi ja sama jätkä, niin voipahan edes osittain pitää itteensä vielä hyvänä jätkänä. "Most people don't realize that two large pieces of coral painted brown and attached to his skull with common wood screws would make a child look like a deer."
-Kurt Cobain
Kain |
BuzBuz 19.07.2007 15:25:21 (muokattu 19.07.2007 15:29:41) | |
---|
Jonkun perusurpon kotistudiossa St. Anger-soundin luominen ei tulis kysymykseen tai jos tulis niin se olis suurella todennäköisyydellä puhdas vahinko. Tätä juuri tarkoitan :) Mutta siis, jos ajatellaan yleisesti tätä asiaa, niin jos haluaa saada maineen hyvänä kotipaavona/tuottajana/miksaajana täytyy osata äänittää lähelle valtavirtaa. Siinä ei selittelyt auta jos tarkoituksella puhaltaa ulos demotasoa. Ensin hyvä maine ja sen jälkeen vasta sitä omaa juttua. Mikään ei ole mahdotonta, jotain ei vain pysty tekemään. |
Mohla 19.07.2007 16:51:35 | |
---|
Tätä juuri tarkoitan :) Mutta siis, jos ajatellaan yleisesti tätä asiaa, niin jos haluaa saada maineen hyvänä kotipaavona/tuottajana/miksaajana täytyy osata äänittää lähelle valtavirtaa. Siinä ei selittelyt auta jos tarkoituksella puhaltaa ulos demotasoa. Ensin hyvä maine ja sen jälkeen vasta sitä omaa juttua. Eikös Jannu just sanonut, että St.Anger on erittäin ammattitaitoisesti miksattu? Ei se ole "demotasoa". Jos joku vääntää samanlaisen miksauksen kotipajassaan, niin on pätevä kaveri. Kyllä soundipoliittiset ratkaisut ja paskat miksaukset erottaa yleensä toisistaan. Adamantium StudiosKova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McChartyHousut. |
sami_sumea 19.07.2007 19:43:27 | |
---|
Kyllä soundipoliittiset ratkaisut ja paskat miksaukset erottaa yleensä toisistaan. (C) Jukka Ruostila, Adamantium Studios, 2007. Saanks mä ottaa tän mun signatureen :) ... "Yläpäiden kompressointi tuo mieleen Ruandan kansanmurhan ja botneosastollakin ollaan yleislakossa: laatusubbarini (Tannoy) ei löydä kappaleesta alle kymmenen hertsin taajuuksia, vaikka laskin kuunteluhuoneeni lämpötilan -18C-asteeseen."
Osta HOUSUT! |
jannu 19.07.2007 20:44:04 | |
---|
(C) Jukka Ruostila, Adamantium Studios, 2007. Saanks mä ottaa tän mun signatureen :) ... Muahoho! :D "Most people don't realize that two large pieces of coral painted brown and attached to his skull with common wood screws would make a child look like a deer."
-Kurt Cobain
Kain |
Timo JM 19.07.2007 23:40:50 | |
---|
Vaikka duunasihan se Boston jotain levyänsä viisi vuotta. Hmm, taisi mennä jopa yli kymmenen vuotta ;-) Diggaan kybällä Bostonin kahta ekaa ja se kolmaskin vielä menettelee. Sen jälkeen homma paisui niin suureksi, että alettiin lähestyä sitä kuuluisaa "big mono" soundia. Harmi! Tom Scholz kadotti yksinkertaisesti suhteellisuudentajunsa. Vaan tilanne taitaa olla nyt sellainen, ettei uusia levyjä tarvitse odottaa kun alkuperäinen laulaja Brad Delp otti ja kuoli aivan yllättäin. Ja vaikka sivussa olikin muutamilla viimeisillä niin mahtavatko enää jaksaa vääntää kun ne korvaajat eivät oikein pystyneet astumaan samoihin saappaisiin - etenkin kun Delp oli ilmeisesti tulossa takaisin riveihin. Tom Scholz on kyllä mulle jonkinlainen hengenheimolainen, niin hyvässä kuin pahassakin mielessä. Mies on aina halunnut viilata omia juttujansa niin pitkään, että on varmasti voinut ainakin itse olla tyytyväinen tekemisiinsä. Sellainen yksinnysvääjä, pilkunviilaaja ja perfektionisti. Heh, ymmärrän kyllä hyvin miksi aikaa palaa. Sori tää OT :-) ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | Cupido | DIVARi | |
Starlia 20.07.2007 22:33:27 | |
---|
Vaikka duunasihan se Boston jotain levyänsä viisi vuotta. Niin.. Noh.. Alice Cooperilta tuli 1971 kaksi levyä (Love It To Death ja Killer) kuten myös 1973 (Muscle of Love ja Billion Dollar Babies). Näistä levyistä 3/4 on suht kovaa klassikkotavaraa, eikä Muscle of Love kauas jää. Kiss julkaisi myös 1974 ja 1976 molempina vuosina kaksi levyä, joilta aika moni biisi on edelleen hyviä. Itse asiassa kaikki neljä levyä myös helvetin kovia. Nykyään ei enää osata. Jos ei saa hyvää levyä vuodessa ulos niin kenkää lafkalta vain, sanon minä. Ja viiden vuoden karenssi. |
Mikael 20.07.2007 23:01:54 (muokattu 20.07.2007 23:22:03) | |
---|
Niin.. Noh.. Alice Cooperilta tuli 1971 kaksi levyä (Love It To Death ja Killer) kuten myös 1973 (Muscle of Love ja Billion Dollar Babies). Näistä levyistä 3/4 on suht kovaa klassikkotavaraa, eikä Muscle of Love kauas jää. Kiss julkaisi myös 1974 ja 1976 molempina vuosina kaksi levyä, joilta aika moni biisi on edelleen hyviä. Itse asiassa kaikki neljä levyä myös helvetin kovia. Nykyään ei enää osata. Jos ei saa hyvää levyä vuodessa ulos niin kenkää lafkalta vain, sanon minä. Ja viiden vuoden karenssi. The Beatles julkaisi Please Please Me:n 1963 ja Led It be tuli 1970. Seitsemässä vuodessa 12 aika kovaa levyä ja vähän muutakin siinä sivussa. Helppoahan se silloin oli kun ei tarttenut säätää autotunen ja plugareitten kanssa... ehti hyvin sekoilla vaikkapa välillä Intiassa : D The Beach Boys oli kans noihin aikoihin ahkera bändi. 1963-1964 bändi julkaisi 6 studioalbumia ja mutenkin tahti oli kuusarilla aika kova. http://en.wikipedia.org/wiki/The_Beach_Boys#Discography...toisaalta Smile otti sitten vähän kauemmin... Tääkin on omalla tavallaan ihan hauskaa luettavaa: http://www.neilyoung.com/lww/lww_timeline.html Inhimillisyys on hyve. |
Ukko 21.07.2007 11:37:06 | |
---|
Nykyään ei enää osata. Jos ei saa hyvää levyä vuodessa ulos niin kenkää lafkalta vain, sanon minä. Ja viiden vuoden karenssi. Vai oisko niin että kun jokainen biisi muistuttaa toinen toistaan niin on vaikeata orientoitua asiaan ? |
Groovi 22.07.2007 19:56:41 | |
---|
"Metallican St. Anger levyn tuotanto" Ottaakseni kantaa alkuperäiseen otsakkeeseen, voisin kysyä että "mikä ihmeen tuotanto?" Jos ko. bändi olisi täysin taustaton ja kyseinen lätty olisi ollut debyytti, niin maailman-valloitus-ura-kohti-taivasta päättyisi tasan tähän kiekkoon. Onneksi löysin Rockn rollin.
Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua. |
Roberto 23.07.2007 00:54:03 | |
---|
The Beatles julkaisi Please Please Me:n 1963 ja Led It be tuli 1970. Seitsemässä vuodessa 12 aika kovaa levyä ja vähän muutakin siinä sivussa. Helppoahan se silloin oli kun ei tarttenut säätää autotunen ja plugareitten kanssa... ehti hyvin sekoilla vaikkapa välillä Intiassa : D The Beach Boys oli kans noihin aikoihin ahkera bändi. 1963-1964 bändi julkaisi 6 studioalbumia ja mutenkin tahti oli kuusarilla aika kova. http://en.wikipedia.org/wiki/The_Beach_Boys#Discography ...toisaalta Smile otti sitten vähän kauemmin... Tääkin on omalla tavallaan ihan hauskaa luettavaa: http://www.neilyoung.com/lww/lww_timeline.html Voi myös kelata et kaikki se matsku mitä Hendrix duunasi on tehty kolmen vuoden aikana. Ja oli sillä kai jotain keikkojakin siinä ohessa. Samoin Zepukan eka on ymmärtääkseni äänitetty ja miksattu 36 tunnissa. Ettätuota. Nykyään tuntuu olevan aika monesti se perse edellä puuhun-vaihtari käytössä. Harmi sinänsä. |
Joees 23.07.2007 02:54:06 | |
---|
Voi myös kelata et kaikki se matsku mitä Hendrix duunasi on tehty kolmen vuoden aikana. Ja oli sillä kai jotain keikkojakin siinä ohessa. Samoin Zepukan eka on ymmärtääkseni äänitetty ja miksattu 36 tunnissa. Ettätuota. Nykyään tuntuu olevan aika monesti se perse edellä puuhun-vaihtari käytössä. Harmi sinänsä. Perse eellä puuhun ja pää edellä alas. Hendrixillä ei tuota materiaalia ihan vähän kyllä ole. Etenkin kun miettii ajallisesti tuota. Osaisimpa mäkin. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Oi maamme juoppola synnyinmaa. |
jannu 23.07.2007 13:17:56 | |
---|
"Metallican St. Anger levyn tuotanto" Ottaakseni kantaa alkuperäiseen otsakkeeseen, voisin kysyä että "mikä ihmeen tuotanto?" Jos ko. bändi olisi täysin taustaton ja kyseinen lätty olisi ollut debyytti, niin maailman-valloitus-ura-kohti-taivasta päättyisi tasan tähän kiekkoon. Hoho. Äläs ny viitsi. Jos uuden bändin debyytillä oli tollanen jytke, niin kyllähän hyvinkin helposti olis kaikenmaaliman Kerrangit hehkuttamassa uutta soundia ja metallin uutta supermessiasta. Sitä mä en oo vielä ymmärtänyt, että mikä tossa St. Angerissa nyt muka soundillisesti on niin radikaalia että kaikilla on pakko olla niin helvetin vahva puolesta/vastaan mielipide. Jos kyseessä olis ollut vaikka QOTSA, niin kaikki nielisi rutinan ja peltipurkit ihan mukisematta. Taitaa olla taas sitä kuuluisaa metallidiggareiden putkinäköä ilmoilla... :P "Most people don't realize that two large pieces of coral painted brown and attached to his skull with common wood screws would make a child look like a deer."
-Kurt Cobain
Kain |
Torniojaws 23.07.2007 13:22:52 | |
---|
Samoin Zepukan eka on ymmärtääkseni äänitetty ja miksattu 36 tunnissa. Kyllähän tuota nykyäänkin harrastetaan, tosin eri piireissä. Esim. Darkthronen levyt on äänitetty ja miksattu siihen 20 tunnin molemmin puolin. Ei siinä kauaa tarvi nysväillä kun rummuissa on kolme mikkiä ja päälle vain kitara, vokaalit ja basso. Nykyisin joissakin levyissä käytetään tuo määrä mikkejä/raitoja pelkästään basariin. |