Aihe: Sovituksen hinta
1
Jalmus
09.10.2007 08:02:11
Olen tekemässä laulelma-/kuplettilevylle sovituksia. Toistaiseksi emme ole tuottajan kanssa päässeen minkäänlaiseen yhteisymmärrykseen sovituksien hinnasta/kappale. Kappaleiden orkestraatio vaihtelee luonnollisesti: pienimmillään se on laulu,basso, rummut, piano sekä kolme kitaraa. Isoimmillaan basso, rummut, piano, kitara, kaksi trumpettia ja kaksi fonia. Kaikki stemmat ja leadsheetit olen kirjoittanut sekä lisäksi olen tehnyt sekvensseridemot, joista sekä tuottaja että solisti saavat hyvän kuvan mitä on tulossa. Ymmärrän kyllä, ettei sekvensseridemot ole hinnoittelun peruste, mutta mielestäni ne kuitenkin helpottavat prosessia ihan valmiiksi äänitteeksi asti.

Kertokaapa, mikä olisi mielestänne sopiva sovituskorvaus levylle tulevista sovituksista tai millaista taksaa itse vastaavasta työstä otatte!
Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää.
Dr Dominant
09.10.2007 08:34:17

http://www.elvisry.fi/index.php?opt … p;task=view&id=34&Itemid=27

Kurkkaapas toi. RR tarkoittaa rytmiryhmää eli käytännössä jos sovitat kitara-basso-kiipparit-rummut-tyyppiselle pikkubändille, tariffi on RR, sitten tulee solistiset stemmat päälle, eli jos sulla on komppi ja 2 puhaltajaa, hinta löytyy RR+2 etc.

Siellä on myös tariffi erikseen sovituksille ilman rytmiryhmää, siellä siis vain solististen stemmojen lukumäärä.

Huomaa, että solistisella stemmalla tarkoitetaan tässä yhteydessä sitä, että joudut kirjoittamaan soittajalle oman stemman, osuus ei välttämättä tarvitse olla nk. solistin osuus.

Hintajutut kannattaa sopia aina etukäteen, muuten saattaa tulla ikäviä tilanteita, ei aina mutta potentiaali siihen on olemassa.
"Dr. Dominant, I presume?"
Mesa/Boogie
18.10.2007 12:12:28
Hintajutut kannattaa sopia aina etukäteen, muuten saattaa tulla ikäviä tilanteita, ei aina mutta potentiaali siihen on olemassa.

Ei tosiaan ihan aina kohtaa tilaajan ja sovittajan näkemys oikeasta hinnasta. Multa on joskus kysytty lappuja ja kun oon maininnut ton em. tariffin mukaisen hinnan, niin keskustelu on saanut usein nopean lopun.
Joees
19.10.2007 14:11:08
Ei tosiaan ihan aina kohtaa tilaajan ja sovittajan näkemys oikeasta hinnasta. Multa on joskus kysytty lappuja ja kun oon maininnut ton em. tariffin mukaisen hinnan, niin keskustelu on saanut usein nopean lopun.

Jep, se on vaikeeta maksaa moisesta. Ikävä kyllä. Musa ja siihen liittyvät asiat pitäs saada aina ilmaseks, tai vähintään ilmaseks...
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)