Aihe: Unelmastudiosi?
1 2
steelysam
17.11.2005 23:53:47
Millainen on unelmastudiosi tuottajan näkökulmasta? Antakaa mielikuvituksen lentää!
Tyttöjen ystävä.
Notefix
18.11.2005 12:56:19

Millainen on unelmastudiosi tuottajan näkökulmasta? Antakaa mielikuvituksen lentää!

Tässä olis yks. Ei varmaan tartte selittää enempää:

http://www.sarmstudios.com/hookend.htm
Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta"
steelysam
18.11.2005 13:18:02

Noh, mä arvasin että vastaat tuon. Mutta kun olis kiva jos oikein selittäis tarkemmin. Mitä sälää, millaset tilat, kuuntelu jne?
Tyttöjen ystävä.
Notefix
18.11.2005 13:44:04 (muokattu 18.11.2005 13:44:42)

Noh, mä arvasin että vastaat tuon. Mutta kun olis kiva jos oikein selittäis tarkemmin. Mitä sälää, millaset tilat, kuuntelu jne?

Mä en oikeastaan oo mikään hirveä kamafriikki...se vaihe on jo kaukana. Nykyään on alkanut arvostaa monia pieniä juttuja, koska studioissa vietetään usein pitkiä aikoja.

Hyvä ylläpito. Hommat toimii. Vituttaa aina jos menee aikaa säätöön.
Hyvä ilmastointi on tärkeä.
Samoin äänetön tarkkaamo.
Päivänvalo ja ikkunat ulos on tosi tärkeitä juttuja.
Hyvä lounge, jossa tv ja mahdollisuus päästä netiin.
Toimiva keittiö ja puhdas wc!
Mahdollisuus yksityisyyteen. Joskus vaan pitää keskittyä tai tehdä jotain tarkkaa duunia yksin...
Mahdollisuus yöpymiseen on myös hyvä olla.

Studion puolella akustiikka nyt tietysti
sekä erilaiset akustiikat ja mahdollisuus jakaa tila pienempiin yksiköihin
Hyvä perusmikkisetti...koskee myös preamppeja.
Kuuntelu onkin vaikea juttu...tietysti paras on sellainen, jossa jokainen soittaja voi itse säätää balanssinsa. Erilaisia luureja, kaikki eivät siggaa samanlaisista.
Piano pitää olla viritetty tai virittäjän pitää olla saatavilla asap.
Tarkkaamossa hyvä perussetti kuunteluun, ja mahdollisuus helppoon vaihtamiseen.
Hyvä, neutraali akustointi.

Joku äänittäjä voi laittaa teknistä juttua, mä en niistä niin ymmärrä.
steelysam
18.11.2005 14:40:46
Mulla jotain seuraavaa:

Iso valoisa soittotila, joka ei tartte olla todellakaan täysin kaiuton. Mielummin se saa vähän soida. Pitää mahtua jopa Big Band tai sinffis. Mukana pieniä eristettyjä tiloja, joka mahdollistaa livesoiton, on sitten kuka tahansa tuottajana. Isot soittimet olis hyvä olla omasta takaa: Hyvä flyygeli ja pystypiano. SuitcaseRhodes ja B3 lepalla. Ja Mellotronhan olis mahtava! Ja tietysti semmonen ihan vaan tota tilaa varten viritetty ja mikitetty rumpusetti. Kokoelma erillaisia putkivahvistimia. Hyvä ilmastointi.

Lauluhuone pitäis olla tarkkaan akustoitu. Kaikki väärentävät heijastumat tsekattu ja poistettu. Hyvä ilmastointi.

Kuuntelu on älyttömän tärkeä. Kunnon kuunteluvahvistimet ja itse soittajalle pikkumikseri, josta säätää balansseja. Ja kuuneteluryhmiä enemmänkuin tarpeeksi. Hyviä kuulokkeita, umpi ja avonaisia.

Tarkkaamo tarpeeksi tilava ja eristetty kunnolla. Valoisa. Joku hyvä Solid State Logic-pöytä niiden vanhoilla "kunnon" etuasteilla. Hyvät etuasteet on kaiken a ja o, ja niitä pitää olla moneen eri käyttöön. Pari 24-raitaista analoginauhuria, jonne voi äänittää isonkin bändin livenä ja sitten vasta siirtää pro-toolssille. Tools ei saa sitten kaatua, saatana. Ikinä! Hyviä kaikuja ja vehkeitä, parit eventidet ja lexiconit. Hyvä ilmastointi.

Olis myös mahtava semmonen "inhouse" Plate, joka sijaitsis omassa kaikkuhuoneessa, nikuin esim. Finnvoxissa on. Mä kun rakastan platea.

Tän lisäksi vois olla pari semmosta huonetta, joista toisessa vois tehdä pikkutuotantoa ja jossa olis mahtava kokoelma analogisynia. Ja tietysti Yamaha CS-80. Toinen vois olla huone, josta löytyy paljon erillaisia lyömäsoittimia ja etnisiä vehkeitä....

Ja hyvä Lounge, jossa on iso sohva, jossa on hyvä nukkua. Ja täti joka tekee kotiruokaa!
Tyttöjen ystävä.
M.i.k.key
18.11.2005 15:01:54
Ai että, kuulostaa hyvältä. Tämän hetkinen totuus on tämä oma läppäri... :)
Mä lopetan nää hommat!
Raimo
18.11.2005 19:54:52

Aika kova joo... :P
Blah.
Neljä Ruuvia
18.11.2005 20:31:40
Mun mielestä tuo Steelyn kuvaus sopii aika hyvin Finnvox B:hen joka tässä hiljattain täyttikin vuosia :-)
Neljä Ruuvia
18.11.2005 20:43:10 (muokattu 18.11.2005 20:43:35)
Mulle käy myös ihan tämäkin.
http://www.windmill.ie/studio/default.asp
Notefix
18.11.2005 20:45:50

Mun mielestä tuo Steelyn kuvaus sopii aika hyvin Finnvox B:hen joka tässä hiljattain täyttikin vuosia :-)

Se tyytyy vähään :)
steelysam
19.11.2005 19:53:58
Se tyytyy vähään :)

HOHO! Kukas Finnvoxilla tekee kotiruokaa? Hemmi vai?
Tyttöjen ystävä.
Raimo
20.11.2005 12:59:05

Viime to niil oli Catering... Ja nuoria typyi blokkaamassa.
Blah.
Neljä Ruuvia
20.11.2005 14:38:07

Pajamäessä on Siwa(kait...) ,ja oleskelutilassa on mikro. Etkös tollasta syö kotonakin ?
steelysam
20.11.2005 14:55:32
Pajamäessä on Siwa(kait...) ,ja oleskelutilassa on mikro. Etkös tollasta syö kotonakin ?

No en todellakaan. Steelyn penthousessa on bränikkä hifi-keittiö, jossa on myös mikro.....
Tyttöjen ystävä.
Raimo
21.11.2005 11:35:56

Elä unohda Ramin Ruokalaa! :D
Blah.
Mikael
21.11.2005 15:46:25 (muokattu 21.11.2005 15:58:00)

Iso kartano Ranskan tai Espanjan maaseudulla, mielummin Atlantin kuin Välimeren rannalla. Oma viinitila ja kunnollinen puutarha. Hyvät sukelluskohteet lähimaastossa ja veneet tms. tarvikkeet. Oma perinteinen paikallinen keittiö. Sauna pitäis kyl olla ja kunnon majoitustilat.

Iso hyväsoundinen soittotila ja pari pienempää erisoundista, sekä ulkonasoittomahdollisuus jos kelit antaa myöden. Iso viihtyisä tarkkaamo ja pari pienempää. Hyvä iso analogitiski (vaik Neve 88RS), paljon mikkejä ja etuasteita ja kompuroita ja eq:ita. Oikea plate tai pari ja jousi-, nauha- ja kiekkokaikuja. Hyvä kuuntelu. Softahommien lisäksi analogiset nauhurit (jotka toimii aina).

Ystävällinen studiopäällikkö apupoikineen, oma huoltomies ja keittiöhenkilökunta.

Paljon hienoja soittimia ja tyyppi joka pitää ne vireessä ja kunnossa.
Ma ei tiedata. Ma oon Pahk.
Notefix
21.11.2005 16:35:49 (muokattu 21.11.2005 16:41:00)

Iso kartano Ranskan tai Espanjan maaseudulla, mielummin Atlantin kuin Välimeren rannalla. Oma viinitila ja kunnollinen puutarha. Hyvät sukelluskohteet lähimaastossa ja veneet tms. tarvikkeet. Oma perinteinen paikallinen keittiö. Sauna pitäis kyl olla ja kunnon majoitustilat.

Hmmm, mullon kokemusta tollasesta :) Siin on hyvä ja huonot puolet. Kaikki odotti taukoja ja ku sellanen tuli, jengi ryntäs surffilautojen kanssa merelle...mä etunenässä. Ja takasin tultiin aina myöhässä. Aikataulut veny :) Mut kyl mä takasin meen aina mielellään.
M.i.k.key
21.11.2005 16:38:40
Hmmm, mullon kokemusta tollasesta :) Siin on hyvä ja huonot puolet. Kaikki odottu taukoja ja ku sellanen tuli, jengi ryntäs surffilautojen kanssa merelle...mä etunenässä. Ja takasin tultiin aina myöhässä. Aikataulut veny :) Mut kyl mä takasin meen aina mielellään.

Noinhan siinä saattaisi käydä... Mut olisi kyllä mahtavaa kokea tuommoinenkin.
Mä lopetan nää hommat!
Raimo
21.11.2005 17:41:58 (muokattu 21.11.2005 17:42:14)

Niin eihän tuollaisen luksorstudion porealtaat, strippaustangot, mikroautoradat tahi muut ihme ekstrakilkkeet juurikaan työtehoa auta...

Ja sitäpaitsi, ei tuottajalla taikka äänimiehellä ole niillä aikaa leikkiä! :P
Blah.
Mikael
21.11.2005 17:45:30 (muokattu 21.11.2005 17:45:47)

Niin eihän tuollaisen luksorstudion porealtaat, strippaustangot, mikroautoradat tahi muut ihme ekstrakilkkeet juurikaan työtehoa auta...

Ja sitäpaitsi, ei tuottajalla taikka äänimiehellä ole niillä aikaa leikkiä! :P

Lisätään sit listaan riittävät tuotantobudjetit, ni ei tarvi nihistellä ajan kanssa ja ehtii "lepuuttaan korviakin" välillä.
Ma ei tiedata. Ma oon Pahk.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)