Aihe: Neuvoja klarinetin hankintaan?
1 2
Murgo
06.12.2008 07:29:31 (muokattu 06.12.2008 07:30:19)

Löysät liitoksetkin lienevät korjattavissa, vaikkapa sorvaamalla holkin päästä "rengas" pois ja liimaamalla siihen puusta tai muovista tehty isompi rengas joka sovitetaan tarkasti vastakappaleeseen tai sitten sorvaamalla koko holkki pois ja tekemällä uusi tilalle. Eri juttu sitten mitä tällainen operaatio maksaa ja monellako korjaajalla on siihen välineet (eli sorvi).
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
jkarjanl
07.12.2008 23:02:04
Kuulostaa ikävältä kun jo ajatuksissani vähän kallistuin tuohon BC E-13 - mutta täytynee vielä nukkua parin yön yli ennen päätöksiä.
Jos muuten pidät tuosta E-13:sta niin osta ihmeessä. En tosiaan väitä tietäväni näistä sen enempää kuin sinäkään, lähinnä olin alkuvuodesta itse samassa valintatilanteessa.
Tässä kohdassa täytyy muistaa tosiaan että klarinetti on jo rakenteensa puolesta semmoinen soitin joka tarvitsee säännöllisesti huollattaa/säädättää. Eli jos pillissä on uutena jotain joka "särisee" tms.. niin sen ei pitäisi vielä olla maailmanloppu, huollon kautta kotiin vain..

Minä en ainakaan näillä sivuilla noiden BC E-13 ja YCL-650 arvosteluista huomannut mainintaa Buffetin epätasaisesta laadusta. Molemmista löytyi omat vikansa (joista ainakin tekstin pituuden perusteella Buffetin rungon maalaaminen ylikorostui), ja loppukaneetissahan näitä pidettiin keskenään kilpailukykyisinä. Mielenkiintoista luettavaa kylläkin.
Hmm... sitten muistini pettää. Mahtoikohan olla joku klarinettifoorumi missä noita ruodittiin pitkästikin? Sen vain muistan että ihan liikaakin silloin luin asiasta, loppujen lopuksi tässähän jo joku viisaampi totesi että molemmat ovat laatumerkkejä, joten sehän riittää että ostaa semmoisen mihinkä itse on tyytyväinen.

Alkaa vain pelottaa, että jos tarpeeksi lukee, uskaltaako enää ostaa mitään soitinta, kun "kaikki ovat täynnä erinäisiä vikoja". (Pitäisiköhän lopettaa lukeminen?)
Juurikin näin. Kauppaan vaan siitä..

-Janne
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)