Aihe: Cup-mute
1 2 3 4 5 6 7 8 9 1019 20 21 22 23
Baryton-B
29.08.2007 23:03:09

Haydnin konserttohan se tavallisesti on pakollinen, josku on ollut Hummelkin.

Kiitti, mikä osa Haydnista, niitä on kolme? Ei kai ainakaan osa 2.
"EWI4000s ei tarvitse anasatsia - ai niin, se hengitystekniikka - ja ei tarvi osata transponoida"
kopave
30.08.2007 00:13:50
Kiitti, mikä osa Haydnista, niitä on kolme? Ei kai ainakaan osa 2.

Vähän vaihtelee. Usein ilmoituksessa on koko konsertto, mutta yleensä pyydetään 1. osa puoleenväliin, joskus myös kadenssi. Useasti 2. osa on toisella kierroksella, 3. harvemmin.
Se hidas saattaa muuten tilanteessa olla se pahin, mutta myös paljastavin; sekä hyvässä että pahassa.
Ensimmäiset kierrokset pruuvissa ovat nykyään sermin takaa.
"Se parhaiten nauraa, jolla on paras lääkitys"
funkylord
30.08.2007 14:48:34 (muokattu 30.08.2007 15:06:32)

Voi voi... puhallinmusiikki koitui kohtaloksi. eilen selvisi lopullisesti että elämäni jatkuu määrittelemättömän ajan verran lennoston soittokunnan palveluksessa. Saas nähdä miten työt alkaa. maanantaina alkais.

edit. aika pirun hyvä fiilis siis tällähetkellä
Elämä maistuu, kun noudattaa kahta sääntöä:
1. Älä ota paineita pienistä asioista
2. Kaikki asiat ovat pieniä asioita
gandar
30.08.2007 15:53:20
^ Hauskasti ristiriitainen kirjoitus.

Minulla on ollut soittohommat jäissä vuoden-pari. Nyt Turkuun muutettuani olen vähän kahden vaiheilla menisikö yliopiston Sohon Torwiin.
Ceci n'est pas une signature
Martso
30.08.2007 15:56:57
Voi voi... puhallinmusiikki koitui kohtaloksi. eilen selvisi lopullisesti että elämäni jatkuu määrittelemättömän ajan verran lennoston soittokunnan palveluksessa. Saas nähdä miten työt alkaa. maanantaina alkais.

Jeejee! Onnea!
Kaikki käy, eihän siinä mitään!
isojussi
30.08.2007 17:27:54

Hieno juttu - lykkyä pyttyyn!
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
kopave
30.08.2007 22:50:47

Onnea vaan pirusti. Vakkaripaikka on tosi kova sana nykyään.
Cliffies
03.09.2007 14:47:59
Ensimmäiset kierrokset pruuvissa ovat nykyään sermin takaa.

Onko sulla ollut samaa ilmiötä että se sermikierros on pahin? Mulla on ainakin jostain kumman syystä aina ollut se eka kiekka hankalin, jatko on aina ollut paljon kivempi. Luulisi että on helppo soittaa kun ketään ei näy mutta ei se perhana vaan oo. On muutamia kollegoita joille se on muodostunut oikein painajaiseksi, kykyjä on paikkaan asti mutta aina kosahtaa ekaan. On se rankkaa leikkiä.
(Max Reger: Kirje kriitikolle) Istun taloni pienimmässä huoneessa. Arvostelunne on edessäni. Tuossa tuokiossa se on oleva takanani.
kopave
03.09.2007 19:24:50
Onko sulla ollut samaa ilmiötä että se sermikierros on pahin? Mulla on ainakin jostain kumman syystä aina ollut se eka kiekka hankalin, jatko on aina ollut paljon kivempi.

Kyllä ne on kaikki pahoja.
Cliffies
03.09.2007 20:41:24
Kyllä ne on kaikki pahoja.

No onhan se niin. Viimeksikin tuli ajateltua että pitikö sitä taas lähteä itseänsä kiusaamaan... ;D Onneksi se on kaikille sama.
(Max Reger: Kirje kriitikolle) Istun taloni pienimmässä huoneessa. Arvostelunne on edessäni. Tuossa tuokiossa se on oleva takanani.
Musiikkimyyrä
05.09.2007 21:28:34
Kylläpä Harjanne soitti oikein kivasti (mindblowingly) :)

Onko kukaan ikinä nähnyt ihan itse Kevät uhri-balettia, että osaako joku kertoa miten koreografia ja musiikki sopivatkaan yhteen? Se on niin hieno kappale, hankala ajatella tansijoita pääosaan...
kopave
06.09.2007 00:50:11
Taas kerran maailman top soittoa.
Onko kukaan ikinä nähnyt ihan itse Kevät uhri-balettia, että osaako joku kertoa miten koreografia ja musiikki sopivatkaan yhteen? Se on niin hieno kappale, hankala ajatella tansijoita pääosaan...
Hieno baletti , jossa kokonaisuus on tärkeintä; musiikki, koreografia, lavastus, valot etc. En ole koskaan katsomosta nähnyt koko teosta, mutta se mitä montusta olen josku kerinnyt tiiraamaan, niin on kyllä säväyttänyt. Vaikka monta kertaa olen soittanut, niin kyllä oli taas hieno kokemus.
Cliffies
06.09.2007 08:36:28

Mää oon nähnyt osia, Pariisissa oli balettiesitys jossa oli musiikkeja vähän sieltä sun täältä, myös kevätuhrista. On se aika väkevää musiikkia, mahtaa olla mielenkiintoinen tanssia ne toisen puolen vaihtuvat tahtilajit. Kannattaa joskus hankkia käsiin video jossa Stravinsky itse johtaa Kevätuhria. On aika levällään koko homma... ;D

Mites pikkolotrumpetti? (vai onkos niitä useampia ko teoksessa? Ei muista dementikko). Ihana stemma!
kopave
06.09.2007 11:19:45
Mites pikkolotrumpetti? (vai onkos niitä useampia ko teoksessa? Ei muista dementikko). Ihana stemma!
1 picc., 4 "tavallista" trumpaa + 1 bassotrumpetti.
Cliffies
06.09.2007 12:52:24
1 picc., 4 "tavallista" trumpaa + 1 bassotrumpetti.

Se pikkolo-stemma on mahtava. Kilpisen Tapsa veti sen tosi mehukkaasti muutamia vuosia sitten Tampereella, vieläkin muistan..
Baryton-B
08.09.2007 00:20:34

Tällee Nakariakov päristelee ylä-ääniä ;-)
http://www.youtube.com/watch?v=6iHH … SC55Zk&mode=related&search=

Sama kuva-animaationa:
http://www.35plus.fi/Nakariakov_parina.gif

Mun idoli on Wynton Marsalis tämän vuoksi, tulkinta on maltillista ja tekniikka täsmällistä:
http://www.youtube.com/watch?v=0-jD … d11jhw&mode=related&search=
"EWI4000s ei tarvitse anasatsia - ai niin, se hengitystekniikka - ja ei tarvi osata transponoida"
Musiikkimyyrä
08.09.2007 14:26:29
Mitä häh?
Rso:lla on taas koesoitto?
Oon nähnyt Bitschin Fantasiettan nuotit, mutta minkälainen kappale se on soittaa? Ja eikös se ole vain D-tutkinnon ohjelmistoa? (en ymmärrä miksi, se on sen verran hankala, itse en ainakaan soittele sitä vielä lähiaikoina, vaikka D:n ohjelmistossa uiskentelenkin...)

Niin, ja arvatkaapas mitä? Mulla on vihdoinkin ruvennut naama toimimaan (omakehu, paras kehu). Tajuttoman kivaa soitella kunnon kappaleita, ja pystyä soittamaan ne vielä kokonaisuutena. Paloittelun aika on takana päin.
Töttörö töö (Ammatiksi trumpetinsoitto)
kopave
22.09.2007 12:21:10
Kaikki torvensoittajat TV: n ääreen huomenna Sunnuntaina 23. 9. klo 20.35 YLE Teemalle kuuntelemaan Harjanteen Joukon tulkintaa Linkolan trumpettikonsertosta.
Hopi hopi.
Jacques
22.09.2007 14:06:07
Kyllä se on pakko katsoa. Jokke soitti aivan jäätävän hyvin kun radiosta sitä kuuntelin :P
Never get angry. Never make a threat. Reason with people.
isojussi
23.09.2007 01:56:47
...Mun idoli on Wynton Marsalis tämän vuoksi, tulkinta on maltillista ja tekniikka täsmällistä...

Olipa hyvin sanottu - sen takia sen tarttiskin pidättäytyä kornetissa ja klassisessa musiikissa. No "jazz" please.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)