Aihe: Panhuilun soitto
1
Mr.Crest
01.05.2007 20:32:53
Terve! Haluaisin teidän laittavan tänne mitä vain panhuilun soitosta. Neuvoja aloittelijoille miten sitä soitetaan jne. Mistä aloittelijan olisi lähdettävä? Mikä olisi hyvä panhuilu aloittelijalle? Itse ostin kirpputorilta uuden 7-piippuisen panhuilun.
Aika krääsä (maksoi 4€), mutta tästä se lähtee (ehkä)?
annastiina
07.08.2008 22:45:43
mmoi! itse sain tänään panhuilun. ostin netistä. hinta oli jotai 50 luokkaa. en osaa ollenkaa puhaltaa. miten voi puhaltaa ilman että pyörryn : DD?
Valtz0r
09.08.2008 22:10:03 (muokattu 09.08.2008 22:11:52)
Käsittääkseni puhallus on melko samanlaista, kuin poikkihuilussakin. Mulla ainakin kesti kuukausi tai kaksi tottua siihen puhaltamiseen. Aluksi siis alkoi helposti huimaamaan, mutta kai se menee täysin sillä ohi, että elimistö vain tottuu siihen.

Myös ilma saattaa alottelijalla loppua kesken, mutta oikeaa tekniikkaa ei noin vain netissä opeteta, kun itselläkin meni muutama huilutunti sen ymmärtämiseen ja kunnolla opin sen vasta laulutunnilla sitten. Eikä kannata yrittää ehkä itse opetella... hengittää vaan ilmat nopeasti nenästä(ja ehkä myös suusta) sisään ja syvälle ja antaa sen tapahtua vielä tosi rennosti eikä anna vatsan painua sisään, vaikka puhaltaisikin sitä ilmaa pois.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)