Aihe: trumpetin puhdistus ja huolto
1
jo_tu
19.05.2006 10:54:36
moi, olen 20-vee opiskelija joka ala-asteella soitti 4-5 vuotta trumpettia musiikkiopistossa. soitin kuitenkin vaihtui kitaraan ja opistokin sai jäädä. nyt kuitenkin vuosi sitten ostin kotikaupungin musiikkiliikkeen pitäjältä, hyvältä ystävältäni, pintavikaisen aloittelijan trumpetin hyvin huokeaan hintaan. eli siis soitin on hopeaoitu, mutta aivan joka kohtaan pinnoite ei ole tarttunut. soitin on jäänyt luvattoman vähälle soitolle, mutta nyt pitäisi kuitenkin siskon häissä soittaa jonkunlainen lyhyt kappale, ehkäpä fanfaari. kappaleita saa ehdottaa, mutta suhteellisen simppeli pitäisi olla. eli siis kysymys on huollosta. itsellä on venttiiliöljy ja olen oljynnyt kutakuinkin tasaisin väliaijoin niitä venttiileja. sen lisäksi minulla on vaseliinia putkiliitoksien rasvaamiseen. mutta mitä muuta tarvitsisin, että saisin trumpetin uuden veroiseen kuntoon. hopea trumpetin pinnassa on tummunut, millähän sitä uskaltaisi puhdistaa? ja varmaankin myös trumpetti pitäisi "hoonata" sisältäkin. mitähän välineitä tuohon putkien puhdistukseen tarvitsee ja saako ne musaliikkeestä ostettua. ajattelin kysyä näin etukäteen täältä ettei opiskelukaupungin musaliikkeen setä myy minulle kaikkea mahdollista ja paljon vielä tarpeetontakin mukaan, ihan vain varmuuden vuoksi..

eli siis mitä tarvitaan trumpetin huoltoon ja puhdistukseen ulkoa ja puhdistukseen sisältä?

toivottavasti joku jaksaa vastata, kiitoksia jo etukäteen.
Martso
20.05.2006 11:34:14
Esim. tälläisellä setillä saa joo paljon hyvää aikaseksi: http://soitinlaine.fi/index.cfm?act … mp;pid=3014&mgid=3&sgid=138 . Lisäksi on olemassa ihan tarkoitusta varten tehtyä saippuaa, mikä olisi varmaan ihan hyväksi pinttyneelle paskalle.

Pintojen puhistamiseen ja kiillottamiseen on osoittautunu Sinin mikrokuituliina aivan parhaaksi vekottimeksi: http://www.sinituote.fi/tuotteet/siivousliinat.htm sitä saa melkein kaupasta ku kaupasta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)