Aihe: Huilun itseopiskelu
1
edevemmidiva
09.12.2006 11:37:15
Mä tilasin n viikko sitten netistä huilun.Oo odotellu sitä mielestäni kauan. Ajatettin ruveta itseopiskelemaan sitä tai sitten ottaisin sen sivuaineeksi. Kävin vähän aikaa sitten helsingin F-musiikissa ja sain kokeilla huilua ekaa kertaa. Kysyin myyjältä "saako täällä kokeilla huilua?" ja vastaus oli mynteinen. Soittelin sillä pari tuntia ja sain alaäänet hyvin, mutta en ylä-ääniä. Sain ensiyrittämällä ala-seen.
No nyt taas siihen itseopiskeluun, olen lainannut kirjastosta useita huilunsoitto kirjoja ja aion ostaa sellaisen itsekin. Olisiko se soittotunneilla käynti järkevää, vaikka moni mun tuttu soittaa tai on soittanut huilua?
Mimi
09.12.2006 16:28:55
Soittotunneilla käynti, varsinkin alkuun, on ihan fiksua, sillä vaikka saat huilusta ääniä ulos, niin puhallustekniikkasi saattaa olla väärä. Olisi tärkeä oppia se oikea puhallustekniikka kerralla, ettei tartte sitten myöhemmin väärää tekniikkaa alkaa kitkemään pois. Sormitukset ja muut nyt pystyy oppimaan itsekseenkin, mutta soittoasento ja ansatsi on mielestäni sen verran tärkeitä juttuja, että suosittelen opastusta alkuun.
codiath
19.12.2006 12:06:45
Niin ja jos yksikseen pitkiä aikoja treenailet, niin kannattaa soitella paljon myös taustamusiikin kanssa. On sitten joku vertailukohta soittovireelle. Monesti siihen ei tule kiinnitettyä niin paljon huomiota, jos kuulee vain pelkän huilun. Näin niinkun kantapään kautta -vinkkelistä... ;)
"...Ja luonto hoitaa loput."
ap78
19.12.2006 22:44:22

ansatsin ainakin oppii helposti päin persiitä kun itsekseen arvuuttelee..niitä on opettajien sitten myöhemmin ikävä korjailla..
Jupiter83
03.01.2007 16:32:04
Itsekin mietin samaa asiaa. Soitin n. 3 vuotta huilua ja lopetin lukion kiireissä. Nyt vuosia myöhemmin tekee mieleni aloittaa uudelleen. Huilu on tallessa ja nuotit, mutta en löytänyt yhtään aikuisille tarkoitettuja, vapaita soittotunteja Turusta ainakaan netistä hakemalla. Treenitilankin aion varata. Mistähän saisi soittonopettajaksi vaikka huilunsoittoa opiskelevan henkilön? Nimenomaan tekniikkavinkkejä tarvis. Lisäksi olen pohtinut huilun huollattamista vuosien "levon" jälkeen. Näin opiskelijalle Soitin-Laineen huoltohinta, min. 90 euroa on aika hirveesti, kun vasta aloittelen uudelleen. Tietääkö kukaan, mikä huoltotarve vois olla ja mistä sais kohtuuhintasen asiantuntija-arvion huilun kunnosta?

Apua siis asiantuntijat! Kiitokset vinkeistä jo etukäteen.
V1lleK
06.01.2007 23:14:41
Itsekin mietin samaa asiaa. Soitin n. 3 vuotta huilua ja lopetin lukion kiireissä. Nyt vuosia myöhemmin tekee mieleni aloittaa uudelleen. Huilu on tallessa ja nuotit, mutta en löytänyt yhtään aikuisille tarkoitettuja, vapaita soittotunteja Turusta ainakaan netistä hakemalla. Treenitilankin aion varata. Mistähän saisi soittonopettajaksi vaikka huilunsoittoa opiskelevan henkilön? Nimenomaan tekniikkavinkkejä tarvis. Lisäksi olen pohtinut huilun huollattamista vuosien "levon" jälkeen. Näin opiskelijalle Soitin-Laineen huoltohinta, min. 90 euroa on aika hirveesti, kun vasta aloittelen uudelleen. Tietääkö kukaan, mikä huoltotarve vois olla ja mistä sais kohtuuhintasen asiantuntija-arvion huilun kunnosta?

Apua siis asiantuntijat! Kiitokset vinkeistä jo etukäteen.

Kannattaa kysellä, josko joku huilunsoiton opettaja viitsisi vilkaista soitinta ennen soitinkorjaajalla käyntiä.

Hautsalon Martilta voisi kysäistä. En nyt muista, onko hänellä huilujen huoltamista mutta ainakin foniasioissa verraton heppu. Kannattaa kuitenkin kysyä.

http://www.savonsoitinhuolto.com/yhteys.html

Joku suositteli minulle taannoin Akineria. Sieltäkin voisi kysyä.

http://www.inoa.fi/hakemisto/Vapaa- … a/103519/Soitinkorjaamo+Akineri+Ky/
Mimi
07.01.2007 01:53:19
Kannattaa kysellä, josko joku huilunsoiton opettaja viitsisi vilkaista soitinta ennen soitinkorjaajalla käyntiä.

Hautsalon Martilta voisi kysäistä. En nyt muista, onko hänellä huilujen huoltamista mutta ainakin foniasioissa verraton heppu. Kannattaa kuitenkin kysyä.

http://www.savonsoitinhuolto.com/yhteys.html

Hautsalo rämpi mulle ainakin yhden ritsahuilun niin hyvään kuntoon kuin pystyi, eli kyllä se jotain osannee huilujuttuihinkin sanoa.
Karkaileva lehmä.
Vain sanoja
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)