Aihe: Yanagisawa YA-A901 (alttofoni)
1
IiroK
06.04.2007 21:44:02
Heps, onko kokemuksia kyseistä mallista/merkistä? Itsellä on harkinnassa kyseisen soittimen osto.

http://www.soitinlaine.fi/index.cfm … amp;pid=1012&mgid=2&sgid=40

Vanha foni Yamahan 32E tulee myyntiin uuden alta pois (saa kysellä).
Aki205dg
07.04.2007 01:59:37
enpä ole yanagisawaan törmännyt, josta olisin vikoja keksinyt. itse soitan keilwerthillä korvien välistä löytyvistä syistä, mutta toi YA-A901 on ihan pätevä pilli. muistaakseni ylempi oktaavi on reipas ja soi helposti.
"Once I wrote a song about dental floss but did anyone's teeth get cleaner?" -Frank Zappa http://www.myspace.com/hammeroflove
Larsu
07.04.2007 11:02:25
Mulla on itsellä kans yanagisawan altto, tosin 991. Noi molemmat(901 ja 991) on tosi varmoja pelejä, helpposoittoisia ja soi tasaisesti kaikista rekistereistä. Ja ergonomia on mun mielestä paljon mukavampi kuin esim. Selmereissä.
ZaGaali
07.04.2007 15:41:53
Ja ergonomia on mun mielestä paljon mukavampi kuin esim. Selmereissä.

Näin kun on nyt n. 7 vuotta tullut soitettua selmeriä niin tuo Yanagisawan "ergonomia" tuntuu tosi oudolta.. Joten suosittelen että mene itse paikalle ja kokeile eri pillejä. Siten kokeilemalla se selviää. Tunnetusti Yanagisawa on hyvä ja "varma" merkki. Kannattaa kysellä omalta yksityisopettajalta mitä fonia kannattaa katsoa. Mutta varmasti kyseinen pilli on varmasti hyvä. Mutta suosittelen siltikin kokeilemaan Selmerin REF-54A.. ;) Kallis mutta on todella hyvä pilli. Kokeillut olen ja todennut hyväksi. Saundillisesti ja "ERGONOMISESTI".. Onpas tuo hassu sana.. No kumminkin.. Onnea etsimiselle..
gandar
07.04.2007 18:24:16 (muokattu 07.04.2007 18:26:32)
Käytännössä ostaessasi Yamahaa, Selmeriä, Keilwerthiä tai Yanagisawaa, et tule pettymään. Kaikilta löytyy erinomaisia saksofoneja, joiden lopullisen keskinäisen paremmuuden ratkaisee jokaisen henkilökohtainen preferenssi. Itse olen esimerkiksi täysin Yamaha-miehiä.

Täytyy kuitenkin kysyä, miksi vaihdat soitinta? Päivitys YAS-32E -> YA-A901 nyt ei loppujen lopuksi ole kovinkaan suuri, sama kuin vaihtaisit saman hintaluokan YAS-62:teen. Ilmiselvästi olet soittanut jo pitemmän aikaa ("Saksofonista suoritettuna musiikkiopistossa 3/3"), joten jos päivitys on tarpeen, mikset suosiolla säästä vähän enemmän ja koesoita esimerkiksi Yanagisawan 991:n, Keilwerthin SX90:n, Selmerin Serie III tai kun Yamahasta on jo kokemusta, niin YAS-82Z ? Tietenkin siinä on yli 600 € enemmän hintaa ja riskiä, mutta toisaalta eipä tarvitse tulevaisuudessa enää kalustoa päivitelläkään. Tai siis saahan alttofonistakin maksettua nykyään yli neljää tuhattakin, mutta niin kuin käytännössä.

Joka tapauksessa, on 901:kin hyvä soitin ja varmasti vastinetta rahoillesi.
Ceci n'est pas une signature
ZaGaali
08.04.2007 13:42:30
Käytännössä ostaessasi Yamahaa, Selmeriä, Keilwerthiä tai Yanagisawaa, et tule pettymään. Kaikilta löytyy erinomaisia saksofoneja, joiden lopullisen keskinäisen paremmuuden ratkaisee jokaisen henkilökohtainen preferenssi. Itse olen esimerkiksi täysin Yamaha-miehiä.

Täytyy kuitenkin kysyä, miksi vaihdat soitinta? Päivitys YAS-32E -> YA-A901 nyt ei loppujen lopuksi ole kovinkaan suuri, sama kuin vaihtaisit saman hintaluokan YAS-62:teen. Ilmiselvästi olet soittanut jo pitemmän aikaa ("Saksofonista suoritettuna musiikkiopistossa 3/3"), joten jos päivitys on tarpeen, mikset suosiolla säästä vähän enemmän ja koesoita esimerkiksi Yanagisawan 991:n, Keilwerthin SX90:n, Selmerin Serie III tai kun Yamahasta on jo kokemusta, niin YAS-82Z ? Tietenkin siinä on yli 600 € enemmän hintaa ja riskiä, mutta toisaalta eipä tarvitse tulevaisuudessa enää kalustoa päivitelläkään. Tai siis saahan alttofonistakin maksettua nykyään yli neljää tuhattakin, mutta niin kuin käytännössä.

Joka tapauksessa, on 901:kin hyvä soitin ja varmasti vastinetta rahoillesi.

Yhdyn mielipiteeseen. Suosittelen santsaamaan vähän enemmän rahaa ostoon jotta voisit ostaa "ammattitason" pillin. Olkoon pilli sitten minkä merkkinen tahansa.. Ja tuo Selmer series III pilliä en suosittele muuta kuin pelkkää alttoa siitä sarjasta mutta uusi REF mallisto on todella hyvä..
V1lleK
08.04.2007 18:54:41
Stephen Howardin sivuilta löytyy mielenkiintoisia arvioita saksofoneista, myös joistakin tässä keskustelussa mainituista.

http://www.shwoodwind.co.uk/Reviews/Saxes/Alto/Alto_sax_reviews.htm
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)