Joonas 16.03.2007 18:41:41 | |
---|
Piru vie, tuli kirjoitettua huilulle sitten liian matalia sekä korkeita ääniä samaan biisiin. No hätä ei ole tämän näköinen, ainahan voi yrittää keksiä jotain korvaavia ääniä. Mutta, onko poikkihuilulla mitenkään mahdollista soittaa pitkää (n.5sekuntia) 4-viivaista dessää ja samalla tehd vibratoa (btw. tehdäänkö se huilulla yleensä puhaltamalla vai sormilla?) Poikkihuilun äänialaksi yleensäottaen illmoitetaan c1-c4. Hitto, keskiviikoksi deadline, ja nyt pitää vielä kirjottaa ehkä uusiksi.. Nin se käy kun lähtee roiskimaan kiireessa. Joonas. Sataa sataa ropisee, pili pili pom! |
Aki205dg 17.03.2007 00:07:35 | |
---|
c1-c4 on joo se ääniala, mut e1-a3 on se "järkevä alue". toki esim. lattarimusiikissa ei paljoa kolmannesta oktaavista laskeuduta, mutta toisessa oktaavissa poikkihuilu päässee oikeuksiinsa. des4 taittuu kokeneemmalta soittajalta, mutta vibratoa siihen ei kannata kirjoittaa. huilun vibrato on usein lähes kokonaan intensiteetinvaihtelua (tekniset syyt), muuten se pitää tehdä trillinä. des4 vibraton ongelmana on, että jo pelkästään kyseisen äänen tuottamiseen tarvitaan niin tiukka intensiteetti puhalluksessa, ettei kunnon vibratoa saa aikaiseksi tuhoamatta ääntä. oktaavia alempaa onnistuu jo paremmin. "Once I wrote a song about dental floss but did anyone's teeth get cleaner?"
-Frank Zappa |
ap78 20.03.2007 16:10:22 | |
---|
kyllä sieltä se d4 pitäs kevyesti irrota mutta sen korkeampaan en ole ikinä vaivautunut edes yrittää. Oktaavi hypyt on kettuilua ja a3 ylöspäin on turha kuvitella pianissimoa,ellet tiedä soittajien olevan ammattilaisia. neljännen oktaavin äänet on lähinnä sellasia efekti ääniä,ei siis pikiä ääniä sinne eikä vibraattoa.Ei muutenkaan kannata huilisteille kirjottaa vibraattoja ulos,ei ne tottele kuitenkaan.. |
ope16 21.04.2007 00:52:00 | |
---|
Ja kukkanen sentään! Mie tulen ja soitan teille sen vibraton. Ei ole temppu eikä mikään. Joo, vaatii kyllä ammattilaisen. |
piiska2 22.04.2007 14:41:40 | |
---|
c1-c4 on joo se ääniala, mut e1-a3 on se "järkevä alue". toki esim. lattarimusiikissa ei paljoa kolmannesta oktaavista laskeuduta, mutta toisessa oktaavissa poikkihuilu päässee oikeuksiinsa. Toisessa oktaavissa mäkin olen pysynyt pääsääntöisesti, kun olen kirjoittanut sovituksia opiskelija-bändeille. Writing about music is like singing architecture - Elvin Jones |
ap78 23.04.2007 16:16:24 | |
---|
joo,mä haluan sen kuulla kun joku vetää Db4 vibraatolla..Paas tuleen ääninäyte |
Aki205dg 24.04.2007 09:27:56 | |
---|
joo,mä haluan sen kuulla kun joku vetää Db4 vibraatolla..Paas tuleen ääninäyte yhdyn tähän. odotamme innolla näytettä tästä. myönnän olevani väärässä, jos näytteellä tosissaan kuuluu poikkihuilulla soitettuna vibrato des4. "Once I wrote a song about dental floss but did anyone's teeth get cleaner?"
-Frank Zappa
http://www.myspace.com/hammeroflove |
ope16 30.04.2007 23:55:43 | |
---|
Valitettavasti olen niin halvatun tyhmä tämän atk:n kanssa, että en teille tänne ääninäytettä saa, mutta jokainen, jolla on huilunsoitonopettajan paperit, pystyy kyllä tuohon. Kuten sanoin, opiskelijat ja harrastelijat ovat luku erikseen heitä yhtään vähättelemättä. |