Aihe: klarinetti, couesnon s.a. monopole?? Tietääkö kukaan?
1
tynyre-2
07.03.2007 17:32:38
Osaisiko joku kertoa minulle klarinetista, jossa on tuo yläoleva teksti, ja lisäksi vielä lukee conservatoires paris. Tuo sana MONOPOLE on sellaisen hienon leiman sisällä. Tämän soittimen ikää en tiedä, aika vanha voi olla, mutta onko sillä enää mitään arvoa, kannattaako sellainen huonokuntoinen, puinen, käytettynä ostaa. Klarineteista en juuri mitään tiedä, ja tällainen nyt olisi tarjolla aloittelu harjoittelu vehkeeksi. Ilmesesti koneisto ei ainakaan hopeoitu ole. Googlekaan ei osannut minulle juuri mitään kertoa eli toivon, että joku täällä osaisi!
Helsingissä olevaan Woodwinds liikkeeseen soitin, josta minulle rouva kertoi, ettei ole moiseen merkkiin 30vuotisen myyjän uransa aikana törmännyt, eli kovin yleinen ja tunnettu merkki ei liene kyseessä. Huoltoa vaila se ainakin kovasti on, sen jopa minä ymmärrän, vaikken paljon muusta tiedäkään.
gandar
08.03.2007 11:23:02
Sax on the Webissa on jotain juttua:
http://forum.saxontheweb.net/showthread.php?t=22437
Ceci n'est pas une signature
Olga
08.03.2007 17:37:53
Klarinetti harvoin paranee vanhetessaan. Kannattaisi varmaan kysyä hinta-arviota huollolle ja miettiä sitten uudestaan. Onko soitin seissyt käyttämättömänä pitkään?
tynyre-2
09.03.2007 19:03:57
Kiitos vastaajille, löytyihän siitä siis edes jotain tietoa!

Yhä nyt vielä vakavasti mietin, kannattaako tuohon klarinettiin rahojaan laittaa. Soittamatta se on ollut tosi tosi pitkään, paitsi nyt puolivuotta on 10v tyttöni sillä soitellut, nyt se siis pitäisi joko lunastaa meille, tai palauttaa omistajalleen.

Remontti tulisi minimissään maksamaan kuitenkin yli 250e ja on siis aivan välttämätön!

Eli kannattaisikohan lapselle kuitenkin ostaa joku vähän "tuoreempi" soitin, ja vaikka muovinenkin voisi vielä tuonikäiselle olla ok, vai mitä sanotte?
Olga
27.03.2007 17:00:52
Uusi muovinen yamaha on ihan kelpo soitin aloittelijalle. Hintaa sillä on alle 500€. Vanhat muovipillit on kiiltäviä, uusi malli on matta ja siinä on huomattavasti miellyttävämpi ääni
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)