Aihe: Kokemuksia katusoittajilta
1
tiitula
19.12.2006 23:55:06
Hei! Oletteko soittaneet puhaltimilla kadulla? Kokemuksia? Minä en tiedä vahvistimista mitään, mutta tietääkö joku millaisilla saa soittaa taustoja kadulla ja toiseksi onko sellaisia jotka toimii patterilla/akulla tms? Onko kalliita? Luvat pitää ilmeisesti hankkia etukäteen ja onkohan vaikea saada ja maksaako? Ja mistä olette hankkineet taustanauhoja, jos yksin soitatte? Itse olen yrittänyt googlettaa netistä jotain midejä, mutta eivät ole kovin hääppöisiä. Joitain komppikirjoja+cd mulla on kyllä omasta takaa jo..
isojussi
24.12.2006 04:05:38
Ite teen taustat - vaikka en kyllä katusoittoon. Jos vetäisin kadulla, vetäisin ihan plain - eli ilman taustoja. Mut jos pakko on niin cd:lle ja mankka kainaloon.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
Cliffies
30.12.2006 16:36:40 (muokattu 30.12.2006 16:37:13)
Hei! Oletteko soittaneet puhaltimilla kadulla? Kokemuksia? Minä en tiedä vahvistimista mitään, mutta tietääkö joku millaisilla saa soittaa taustoja kadulla ja toiseksi onko sellaisia jotka toimii patterilla/akulla tms? Onko kalliita? Luvat pitää ilmeisesti hankkia etukäteen ja onkohan vaikea saada ja maksaako? Ja mistä olette hankkineet taustanauhoja, jos yksin soitatte? Itse olen yrittänyt googlettaa netistä jotain midejä, mutta eivät ole kovin hääppöisiä. Joitain komppikirjoja+cd mulla on kyllä omasta takaa jo..

Käsittääkseni sähköinen äänentoisto on kielletty katusoittajilta vaikka vähän jokaisella tuntuu olevan joku pikku mankka tai jopa iso äänentoistoarsenaali (perulaiset). En tiedä onko tuosta kaupunkikohtaisia säädöksiä. Kyllä on ihan kivasti tullut rahaa kun on toivelaulukirjaosastoa vetänyt yksinään, ihan paikasta kiinni. Itseäni nuo äänentoistolaitteet katusoitossa v***ttaa, kaupungin melua lisätään säälittävillä särisevillä minikajareilla ja huonoilla taustoilla.

Kiksi-Pirkka: Lapsityövoima kannattaa! Saksassa kun parin kaverin kanssa soittelin niin tuli sitten sellainen kaksivuotias pikkupoika vanhempiensa kanssa kuuntelemaan. Kuinka ollakaan ihmiset alkoi antaa sille pikkupojalle rahaa ja se kantoi rahat meille! Ihmisistä se oli kovin hauskaa ja niinpä saimme runsaan lisätienestin!
(Max Reger: Kirje kriitikolle) Istun taloni pienimmässä huoneessa. Arvostelunne on edessäni. Tuossa tuokiossa se on oleva takanani.
IJarro
04.01.2007 23:56:44
Kaverin kanssa duona soitellaan. Toivelaulukirjoista, kakkosäänet vauhdista ja armoton meininki. Rahaa tulee ja hauskaa on :D
Läpi kiven perse edellä puuhun...
Seljanmarja
14.03.2007 16:56:21
Soittettu pari kertaa suuren kaupunkimme torilla kaverin kaa duona, muutamat nuotit tai jotai kirjoja ja porukka saa toivoo, mitä soittaa, iha hauskaa se on..
jaanta
15.03.2007 07:54:49 (muokattu 15.03.2007 07:55:10)
En minäkään noista vahvistimista oikein pidä, mutta muuten toi on ihan mukavaa hommaa.
Yksikseen olen vetänyt toreilla silleen, että mukana on iso kasa nuotteja toivelauluista jazziin. Ihmiset esittää myös aika usein toiveita, jotenkin tuntuu et sininen ja valkoinen kuuluu erityisesti suosikkeihin.
jani engstrand
15.03.2007 12:03:46
Vaskikvintetillä takavuosina soiteltiin Lahden torilla. Tuli vaan mieleen ne kommentit joita aina joku kylänviisas tulee heittämään esim. : " Ei tuo kuulosta yhtään Harry Jamesilta ... " tai " onko tämä nyt taidetta vai jazzia ..." tai " on teillä pojjaat vielä paljon opittavaa ... ". Sitten on niitä jotka humalassa pyytävät " Vetäkää jätkät Kotkan Ruusu ! " . Joskus kyllä saatiin ihan hyvät rahatkin ja sekös se mieltä lämmittää ja poistaa negatiiviset kokemukset katusoittamisesta ...
Miten trumpetilla voi soittaa melodiaa, kun siinä on vain kolme näppäintä ?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)