TheNamelessGuy 01.11.2007 20:25:37 (muokattu 01.11.2007 20:46:30) | |
---|
Minulle tuli yhtäkkiä kova halu kokeilla jotain puhallinsoittimen soittamista, ska-musiikista kun pidän. Pasuuna kiinnostaisi erityisesti. Olen soittanut aikaisemmin viulua noin 6 vuotta ja kitaraa noin 3 vuotta joten kokemusta ei ole. Olen siis 16 vuotta vanha. Onko liian myöhäistä aloittaa soitto / onko vaativaa ym? Edit: pahoittelen, en huomannut että niille on oma alueensa, voisiko tätä kenties siirtää? ...Juu olisi pitänyt tutkia ennenkö kysyä, noh katselen jos löytäisin sieltä vastauksia. |
Cliffies 02.11.2007 10:55:53 | |
---|
Minulle tuli yhtäkkiä kova halu kokeilla jotain puhallinsoittimen soittamista, ska-musiikista kun pidän. Pasuuna kiinnostaisi erityisesti. Olen soittanut aikaisemmin viulua noin 6 vuotta ja kitaraa noin 3 vuotta joten kokemusta ei ole. Olen siis 16 vuotta vanha. Onko liian myöhäistä aloittaa soitto / onko vaativaa ym? Erittäin hyvä ikä aloittaa vaskisoitin, etenkin noilla pohjilla. Hommaat vaan itsesi hyvälle opettajalle! Ja nimenomaan näinpäin, ei niinpäin että hankit soittimen ja testailet vaan itse. Säästät hirveästi aikaa ja vaivaa. Vaskipuhaltimen soitto ei ole hirveän vaativaa kunhan tuo opettajahomma on kondiksessa. Siitä saa hankalaa mutta sen ei tarvitse olla. (Max Reger: Kirje kriitikolle)
Istun taloni pienimmässä huoneessa.
Arvostelunne on edessäni.
Tuossa tuokiossa se on oleva takanani. |
isojussi 02.11.2007 12:06:17 | |
---|
Pasuuna sopii ska-musaan helvetin hyvin. Ja korva-asiatkin on varmaan vähintään hyvällä alulla, kun oot soittanu viulua. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
Cliffies 02.11.2007 17:48:59 | |
---|
Pasuuna sopii ska-musaan helvetin hyvin. Ja korva-asiatkin on varmaan vähintään hyvällä alulla, kun oot soittanu viulua. Mihin pasuuna ei sopisi, paitsi koteloon jos vedot ja työnnöt ei mee tasan... Konsertti, mikä ihana tekosyy oluenjuonnille... |
isojussi 03.11.2007 01:26:43 | |
---|
Mihin pasuuna ei sopisi, paitsi koteloon jos vedot ja työnnöt ei mee tasan... Kiitös - kyllähän mäyrä - eiku käyrätorvestakin olis vaikka mihin. Miks sitä ei vaan käytetä enämpätä? Muistaakseni Rob MacGonellin big bandissa oli käyrätorvi sektio. Ja loistava. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
Cliffies 03.11.2007 14:48:29 | |
---|
Kiitös - kyllähän mäyrä - eiku käyrätorvestakin olis vaikka mihin. Miks sitä ei vaan käytetä enämpätä? Muistaakseni Rob MacGonellin big bandissa oli käyrätorvi sektio. Ja loistava. Nykyiselläänkin meillä tarpeeksi tekemistä... Se on kaikkien kannalta ihan hyvä että käyrätorvet ei soita jatsia (ts:llä kirjoitettuna). Tosin poikkeuksiakin on, Julius Watkins oli loistava jazzikäkkyristi. Soitteli Milesin, Hubbardin, Gil Evansin, Coltranen ja vaikka kenen kanssa. Kannattaa tutustua jos miehen tuotantoa jostain käsiinsä saa. Aloittaa voi vaikka Quincy Jonesin Quíntessence-levystä. Mutta ehkei tästä sen enempää. Tuolta sivulta: http://www.hornplanet.com/tbinfo/audio/index.html Levyn "Flipside" raidoilta voi kuunnella miksi on mielestäni vain jaloa että normikornisti yleensä jättää kevyemmän musiikin sikseen... Niin, asiaan, joo, pasuuna on hieno soitin! Konsertti, mikä ihana tekosyy oluenjuonnille... |
isojussi 03.11.2007 19:08:55 | |
---|
Nykyiselläänkin meillä tarpeeksi tekemistä... Se on kaikkien kannalta ihan hyvä että käyrätorvet ei soita jatsia (ts:llä kirjoitettuna). Munsta niiden saundi täydentäis big bandia hienosti. Levyn "Flipside" raidoilta voi kuunnella miksi on mielestäni vain jaloa että normikornisti yleensä jättää kevyemmän musiikin sikseen... No jopas oli rajua shittiä.... Olis mielenkiintoista kuulla joku oikein kunnon jazzballadi postiesalla tulkittuna. Niin, asiaan, joo, pasuuna on hieno soitin! Minäkin rakastan sinua! Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
Päistärikkö 06.11.2007 16:29:13 | |
---|
Aloitappa poikkihulun soitto! Itse olen sitä harrastanut koht. 4 vuotta.... Poikkihulusta harvemmin kyllä puhutaan, vaikka "puhallinsoittimet" oliskin aihe. Mistähän johtunee??? |
TheNamelessGuy 06.11.2007 17:13:26 (muokattu 06.11.2007 17:17:34) | |
---|
Aloitappa poikkihulun soitto! Itse olen sitä harrastanut koht. 4 vuotta.... Poikkihulusta harvemmin kyllä puhutaan, vaikka "puhallinsoittimet" oliskin aihe. Mistähän johtunee??? Ei minua huilut niinkään kiinnosta, vaikka Jethro Tullista pidänkin. Kaverini on kyllä soittanut poikkihuilua lähelle 10 vuotta. Taidan jostain syystä päätyä saksofoniin. |
isojussi 06.11.2007 23:06:30 | |
---|
Taidan jostain syystä päätyä saksofoniin. Elä helvetissä - kohta sulla pitää olla pakettiautollinen erilaisia foneja sadan tonnin arvosta ynnä se huilu ja klara päälle. Ammattipasuunat maksavat 1500 - 2500 tyypistä riippuen. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
Aki205dg 07.11.2007 10:26:23 | |
---|
Saksofonin eduiksi laskettakoon jopa hengenvaarallisen slaidin sekä baritonista ylöspäin kuvottavan räkäläpän puuttuminen :) "Once I wrote a song about dental floss but did anyone's teeth get cleaner?"
-Frank Zappa
http://www.myspace.com/hammeroflove |
Klezberg 07.11.2007 16:15:36 | |
---|
Elä helvetissä - kohta sulla pitää olla pakettiautollinen erilaisia foneja sadan tonnin arvosta ynnä se huilu ja klara päälle. Mitä!!! En usko! Miten niin yks klara vaan! Ammattipasuunat maksavat 1500 - 2500 tyypistä riippuen. Millainen tyyppi saa tuolla 1500:lla? a'tini al-nay... |
isojussi 07.11.2007 16:59:20 | |
---|
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
Klezberg 07.11.2007 17:11:11 | |
---|
Hyvän jazzpasuunan: ...
Joo, sä luit väärin mitä kirjoitin :-) Sori tuosta vaivasta. a'tini al-nay... |
IJarro 07.11.2007 18:02:00 (muokattu 07.11.2007 18:02:17) | |
---|
Joo, sä luit väärin mitä kirjoitin :-) Sori tuosta vaivasta. Niimpä. Thomannihan just mainostaa, et hintoja ei tinkata (vaikka ois hyvä _tyyppi_), vaan hinnat on valmiiks alhaset... =) Let's do some living after we die... |
Cliffies 07.11.2007 18:46:54 | |
---|
Saksofonin eduiksi laskettakoon jopa hengenvaarallisen slaidin sekä baritonista ylöspäin kuvottavan räkäläpän puuttuminen :) Saksofonin huonoksi puoleksi laskettakoon m*nan puuttuminen baritonista ylöspäin... :D No nii, vitsivitsi... Konsertti, mikä ihana tekosyy oluenjuonnille... |
Aki205dg 07.11.2007 19:20:32 | |
---|
Saksofonin huonoksi puoleksi laskettakoon m*nan puuttuminen baritonista ylöspäin... :D No nii, vitsivitsi... Tokkopa tuosta kukaan loukkaantuu. Samaa sanovat kaikista laulajistakin. menipä melko off-topic...:) "Once I wrote a song about dental floss but did anyone's teeth get cleaner?"
-Frank Zappa
http://www.myspace.com/hammeroflove |
Cliffies 07.11.2007 19:33:15 | |
---|
Tokkopa tuosta kukaan loukkaantuu. Samaa sanovat kaikista laulajistakin. menipä melko off-topic...:) Nii ja kyllä tenorissa on m*naa, siis tenorifonissa... Konsertti, mikä ihana tekosyy oluenjuonnille... |
isojussi 07.11.2007 23:26:52 | |
---|
Saksofonin huonoksi puoleksi laskettakoon m*nan puuttuminen baritonista ylöspäin... :D No nii, vitsivitsi... Senkös takia Teräväinen kusi tenoriinsa? Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
isojussi 07.11.2007 23:28:43 | |
---|
Tokkopa tuosta kukaan loukkaantuu. Samaa sanovat kaikista laulajistakin.... HOHO - tuosta saat baritonilta plussan. Niin kuin muistaakseni Placido Domingo (ten) totesi: Mitä eroa on tenorilla ja bassolla? Kun tenori laulaa, kastuvat naisilta silmät, mutta kun basso, niin housut..... Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |