Aihe: powell-poikkihuilu?!
1
pikkumyy
04.10.2007 12:55:11
Hei! olen ostamassa uutta huilua, olen harkinnut powellin huilua,jossa on avoläpät, ulosvedettykoneisto, se on koko hopeaa yms. onko jollain kokemusta kyseisestä huilusta? kannattaako se hankkia, sillä se kuitenkin maksaa yli 3250e uutena. opiskelen amk:ssa huilu pääaineena, joten haluaisin saada jotain tietoa siitä. KIITOS!
ope16
05.10.2007 01:21:34
Kokohopeiseksi huiluksi on niin halpa, että pistää epäilemään. En kyllä ole ko merkkiä soittanut. Olet kai kokeillut soitinta? Mieti, mitä itse siitä pidät. Onko opettajallasi mielipidettä? Onko hän kokeillut soitinta?
Kärsiikö kysyä, millä paikkakunnalla olet? Että voisinko vaikka auttaa ihan oikeasti... Kokeilla soitinta tms.
pikkumyy
05.10.2007 14:55:37
oma opettajani on suositellut kyseistä huilua, harkinnassa on myös miyazawa ja muramatsu. ostan huilun soitinlaineesta ja saan kokeilla huiluja itse, että eiköhän sieltä uusi soitin löydy. se powellin huilu on nyt tarjouksessa ja onkin halvimpia koko hopea ammattilaisten huiluja:) kyseinen huilu löytyy soitinlaineen kotisivuilta.
ope16
06.10.2007 00:00:53
Noista merkeistä Muramatsu vie kyllä voiton. Halvin ei välttämättä ole paras.
ap78
07.10.2007 02:33:57

kyllä eniten merkkaa oma naama ja näppi tuntuma.piste.
pikkumyy
07.10.2007 09:53:55
joo, kyllähän se niin on, että jokaiselle ei sovi sama huilu. Huiluissa kuitenkin on eroja. Olisin vain halunnut tietää, olisiko kenelläkkään ollut powellin huilua ta kokemusta siitä;)
ope16
08.10.2007 22:51:24
Höpsistä ap78! Soitatpa huilullasi kurssitutkinnon tai oppilaskonsertin tai hääkeikan tai tilaisuuden minkä tahansa ja olipa musan tyylilaji ihan mikä vaan, niin eniten merkitsee huilun soundi ja tekninen toimivuus. Eka huiluni oli Armstrong, toka Miyazawa, kolmas Muramatsu ja neljäs Yamaha. Armstrong ei oikeastaan ole edes huilu, Miyazawa ei kestä pitkään (ystäväni vaihtanut kokohopeisen, kalliin sellaisen toiseen huiluun ihan alta aikayksikön) ja Miyazawan sävelpuhtaus heittää (joudut soittajana tekemään jatkuvasti korjauksia). Näistä merkeistä Muramatsu ja Yamaha ovat todellisia ammattipillejä.
pikkumyy
09.10.2007 12:57:06
siis voisin harkita myös yamahan olikohan se nyt 774- mallia? yamaha on tunnettu hyvä merkki soittimissa yleisesti. mutta minä olen kyllä kuullut , että ammattilais huiluja yamaha ei osaa valmistaa riittävän hyvin, tai ja muuta sellaista jotain pientä negatiivistä muuta palautetta myös:) mutta perjantaina soittelen sitten siellä kaupassa eri vaihtoehtoja ja mieten oikeata valintaa;) tietysti ne yrittävät kaupata minulle mitä su sattuu.

mutta ennen kaikkea, antakaa minulle vielä tärkeitä vinkkejä, jotka otan huomioon!
ope16
09.10.2007 22:53:51
Minulla 874 mallin huilu, käsintehty siis. Tottakai laatu on vielä parempi kuin sarjatuotantopilleissä! Tätä soitinta olen soittanut paljon 15v. Jos nyt olisin rikas (hehheh, näillä palkoilla ja asuntolainalla), ostaisin uuden samanlaisen. Muramatsua ja Matekia kannattaa myös kokeilla ja käydä useammassa liikkeessä juttelemassa.
MrGroov
10.10.2007 21:15:07
Tervehys,

muistathan että kokohopeahuilu on sellainen jossa todella kaikki on hopeaa (myös koneisto). Soitinlaineella sanovat kokohopeahuiluiksi hopearunkoista soitinta. Kertoo jotain heidän ammattitaidostaan. Huilukaupoissa suosittelen kääntymään Woodwindsin puoleen. On nimenomaan huilujen erikoisliike ja löydät sieltä varmasti hyvän pillin. Itse olen jo kolme huilua kyseisestä putiikista ostanut ja pian ostan neljännenkin. Käy ainakin tarkistamassa tarjonta.
pikkumyy
11.10.2007 19:10:01
Kiiitos muistutuksesta! tottahan toki minä woodwindsin tiedän ja olen toki tarkistanut heidän valikoimansa, mutta valikoimat ja hinnat poikkeavat kuitenkin paljon, joka on tärkeää. mutta kiitos kaikille vinkeistä, uskon löytäväni uuden huilun!
ope16
24.10.2007 14:33:07
No oletkos myy ostanut huilun ja jos olet, niin mihin vaihtoehtoon päädyit?
ap78
24.10.2007 16:59:16

Höpsistä ap78! Soitatpa huilullasi kurssitutkinnon tai oppilaskonsertin tai hääkeikan tai tilaisuuden minkä tahansa ja olipa musan tyylilaji ihan mikä vaan, niin eniten merkitsee huilun soundi ja tekninen toimivuus. Eka huiluni oli Armstrong, toka Miyazawa, kolmas Muramatsu ja neljäs Yamaha. Armstrong ei oikeastaan ole edes huilu, Miyazawa ei kestä pitkään (ystäväni vaihtanut kokohopeisen, kalliin sellaisen toiseen huiluun ihan alta aikayksikön) ja Miyazawan sävelpuhtaus heittää (joudut soittajana tekemään jatkuvasti korjauksia). Näistä merkeistä Muramatsu ja Yamaha ovat todellisia ammattipillejä.

niin,mä tarkoitinkin että sillon ku puhutaan ammattipilleistä niin erot ei ole merkittäviä.makuasioita.halvemmissa on kyllä eroja.
käykää kokeilemessa niitä soittimia jossain,se on AINOA oikea tapa tehdä soitinhankintoja.
ope16
26.10.2007 00:08:19
Jep, totta kyllä. Ei sikaa voi säkissä ostaa eikä huiluakaan. Asiasta viidenteen, minne veisitte huilunne korjattavaksi/huollettavaksi? Minulla kun on luotto pariin paikkaan vähän niin ja näin ja oma peli kyllä olisi remontin tarpeessa. Vielä on soittokuntoinen, mutta oma korva ei ole ihan tyytyväinen.
pikkumyy
01.11.2007 11:31:02
ostin miyazawan huilun, se on joku aika uusi malli ja kokohopeinen. Kaikista mukavinta uudessa huilussa on se, että matala ja korkeat äänet tulevat tosi helposti. Olin kyllä tyytyväinen valintaani, huilu soi kauniisti hyvässä vireessä. Nyt olenkin joutunut harjoittelemaan ahkerasti jotta tottutuisin avoläppiin mahdollisimman pian. Varsinaista suurta eroa en powellin ja miyazawalla huomannut, mutta powellin läpät kolisvat isolla äänellä joka merkitsi paljon. Miyazawa tuntui heti paremmalle ja se luonnistui sormilleni paremmin. Pitkän harkinnan jälkeen päätin ostaa sen.
Entisen huiluni sain myytyä, ja sain siitä ihan hyvän korvauksenkin.
ope16
02.11.2007 00:08:56
Onnea uudelle soittimelle! Toivottavasti Miyazawan koneisto pysyy äänettömänä paria vuotta kauemmin. Koneiston kolina on nimenomaan ollut yksi tuon merkin vika, samoin koneiston kunnon nopea romahtaminen. Soititko muuten koesoiton ihan viritysmittarin kanssa? Jos soitit, saitko virityksen toiminaan? Monella hyvälläkin soittajalla kun on ollut ongelmia just esim oktaavien puhtauden kanssa. Voihan tosin olla, että sulla on nyt joku parannettu versio!
pikkumyy
06.11.2007 16:38:50
ei minulla ainakaan ollut ongelmia pysyä vireessä. Tämä huilu onkin ihan uusi malli jossa on myös brögger koneisto. Entisiä vikoja on korjattu ja on täsä se parinvuoden takuu, jos jotain tulee sillä välin, mutta en usko niin.
Huilu soi hyvin kauniisti ongelmitta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)