M.i.k.key 08.06.2005 09:36:40 | |
---|
Kun tuolla muilla palstoilla puhutaan paljon pedaaliasiaa tahdonkin kysyä miten te puhaltajat. esimerkiksi Waheja on käytetty paljon (Breckerit yms.), onko teillä kokemuksia näistä? Mikä olisi hyvä merkki, voiko käyttää kahta? :) Mä lopetan nää hommat! |
steelysam 08.06.2005 10:34:45 | |
---|
Kun tuolla muilla palstoilla puhutaan paljon pedaaliasiaa tahdonkin kysyä miten te puhaltajat. esimerkiksi Waheja on käytetty paljon (Breckerit yms.), onko teillä kokemuksia näistä? Mikä olisi hyvä merkki, voiko käyttää kahta? :) Miksei, Särö ja wah voi toimia ihan hyvin. Paitsi ehkä fonissa, kun ääni tulee myös läppien kautta.....onko siinä järkeä? Jaah..... Trumpettisyntikat rulez, ok. |
funkylord 08.06.2005 16:24:11 | |
---|
Miksei, Särö ja wah voi toimia ihan hyvin. Paitsi ehkä fonissa, kun ääni tulee myös läppien kautta.....onko siinä järkeä? Jaah..... Onhan siinä, kun tarpeeks hyvin mikitetään foni. Siis silleen että kellon yläpuolelle, ja yläläppien suuntaisesti. Tai sitten midifonilla ;) Tossa tänä aamuna taas kuuntelin Perko-Pyysalo poppoon varia levyä, ja siinä Perko käyttää aika onnistuneesti jotain efektiä. joku whammer, tai vastaava... enpä paljoa noista ehvekteistä tiijä. Toinen aika kiva funky efekti on, kun Nils Landgren soittaa jonkun tosi härskin efektin läpi levyllä Funky abba. Olikohan biisi Money, money, money. Elämä maistuu, kun noudattaa kahta sääntöä:
1. Älä ota paineita pienistä asioista
2. Kaikki asiat ovat pieniä asioita |
steelysam 08.06.2005 16:29:12 | |
---|
Tarkotin tolla omalla vastauksellani sitä, että mun mielestä pillit on aina parhaimillaan ilman noita sähkösiä efektejä. Jotenkin kun asennesoittajat laittaa jonkin värmeen väliin, niin se juttu lopahtaa ja sitten taas kun hiplaajat tekee saman, niin ne kuulostaa yleensä vielä huonommilta mun mielestä. Sordiinot, plungerit, optionaaliset soittimet piristää paremmin..... Trumpettisyntikat rulez, ok. |
sax machine 08.06.2005 16:33:53 | |
---|
Tai sitten midifonilla ;) Onko tää midifoni sellanen mitä Brecker käyttää? Siis semmonen Akai Ewi, kuulostaa enemmän synalta kun torvelta eli mitähän järkeä koko hommassa mahtaa olla. Ihan turha lelu. "There is two kinds of music, good and bad."
-Louis Armstrong- |
gandar 08.06.2005 17:02:15 | |
---|
No eikös midipuhaltimella saa soiteltua ties minkälaisia soitinääniä ja ties miltä korkeudelta? Hirveältähän se kuulostaa, mutta kiva leluhan tuollainen olisi. Muuten en ole kuullut oikein efektien käyttöä, mutta UMO Jazz Orchestran "Transit People"-levyllä Mikko Pettinen soittaa nimibiisillä wahwahin kanssa trumpettia, eikä ole oikeastaan hullumman kuuloista. Ceci n'est pas une signature |
mr.muzak 08.06.2005 18:06:26 | |
---|
Onko tää midifoni sellanen mitä Brecker käyttää? Siis semmonen Akai Ewi, kuulostaa enemmän synalta kun torvelta eli mitähän järkeä koko hommassa mahtaa olla. Ihan turha lelu. Äh, mä diggaan. Varsinkin ne kvarttipino-soundit mitä niissä joissain on, joskus netistä kaivoin infoo niistä...enää ei muista. Fuusiojaskassa oikein paikallaan. Niin ja Mintzerillä on jonkin verran kanssa tota hommaa.. |
Klezberg 08.06.2005 18:34:57 | |
---|
Onko tää midifoni sellanen mitä Brecker käyttää? Siis semmonen Akai Ewi, kuulostaa enemmän synalta kun torvelta eli mitähän järkeä koko hommassa mahtaa olla. Ihan turha lelu. No sehän kuulostaa ihan siltä mitä soundia sillä soittaa. Yamahalla on noita ohjaimia myös. Itse hankin pari kuukautta sitten käytetyn WX7:n, mutta koin sitten että itselleni se on vain korvike, ja uskaltauduin lopultakin oikean fonin kimppuun. Kyllä kannatti. Mutta vielä midifonista, tai miksi sitä sanoisi, niin vaikka ei se oikeaa puhallinta korvaa, niin omia piisejä väsätessä sillä on kyllä saanut aidomman tuntuisia puhallinosuuksia kuin koskettimistolla. |
isojussi 14.06.2005 23:33:36 (muokattu 14.06.2005 23:33:49) | |
---|
...kun Nils Landgren soittaa jonkun tosi härskin efektin läpi .... Wahia se ainaski viljelee. En oo ko. lättyä kuullu, mutta esim. Imatralla se veti kolmiäänisesti ja wahin läpi.... Yoi kolmiäänisesti soittaminen saa efektit kuulostaan ihan käsittämättömiltä Kannattaa tsekata James Morrison, jos niitä midikikkeitä miettii. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
musamies 18.06.2005 12:02:06 | |
---|
Itte en osaa soittaa kuin ehkä nokkahuilua, mutta tuli tuossa mieleen, että sepä vasta mukava wahi on kun käyttää sordiinoa. Mä diggaan. |
U.Honey 18.06.2005 22:42:39 | |
---|
Itte en osaa soittaa kuin ehkä nokkahuilua, mutta tuli tuossa mieleen, että sepä vasta mukava wahi on kun käyttää sordiinoa. Mä diggaan. Eiks tää trumpetistien vessanpöntön puhdistustyökalu ole se alkuperäinen ja originaali Wah-pedaali? My name is Baron, U.Honey Baron. |
El Condor 20.06.2005 10:51:30 | |
---|
"Get to the point where you don't have to practice. This leaves a lot more time for eating or wasting time." |
isojussi 23.06.2005 13:48:30 (muokattu 23.06.2005 13:49:53) | |
---|
...Tämä Tricky Sam Nantonhan oli.... Loistavaa Kontoori! Mun tietääkseni ei oo vieläkään pystytty selvittään kaikkee, mitä sen Nanton teki sen plungerinsa kanssa - tai siis miten se ne jutut teki. Plungerisoitta on niin pirun monta asiaa, jotka vaikuttaa saundiin. EDIT: Ei opi mistään nuoteista, vaan kuuntelemalla ja kokeilemalla. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
ewq 07.01.2008 13:29:50 | |
---|
Nooh, ei tämä ole kuin 928 päivää vanhaa! Jea! Nyt lähti Danelectron autowah ja delay Saksanmaalta (ja testaukseen myös Beyerdynamicin Opus 82-mikki). Saa nähdä tuleeko siitä mittään. pulla |
Napalmolotv 11.01.2008 11:56:16 | |
---|
Toimii, kerran kokeiltu. |
ewq 19.01.2008 19:26:30 | |
---|
Nooh, ei tämä ole kuin 928 päivää vanhaa! Jea! Nyt lähti Danelectron autowah ja delay Saksanmaalta (ja testaukseen myös Beyerdynamicin Opus 82-mikki). Saa nähdä tuleeko siitä mittään. Tuleehan siitä. Kunhan pääsee vielä kunnolla tesmimään. pulla |