ilu_oon 18.06.2007 22:23:35 | |
---|
Minulla on ollut Bachin TR300 -trumpetti lainassa ja olen harkinnut sen ostamista itselleni. Miten hyvästä vehkeestä on kysymys? Ja onko tavallista, jos yksiviivaisen c:n alapuolelle mentäessä erityisesti gis, g, ja fis ovat alavireisiä, ja jos yksiviivainen cis on ylävireinen? Onko kyseessä poikkeus vai onko se vain trumpeteille ominainen ongelma jota pitää vain sietää ja yrittää ehkäistä parhaansa mukaan? |
Martso 18.06.2007 23:32:04 | |
---|
Minulla on ollut Bachin TR300 -trumpetti lainassa ja olen harkinnut sen ostamista itselleni. Miten hyvästä vehkeestä on kysymys? Ja onko tavallista, jos yksiviivaisen c:n alapuolelle mentäessä erityisesti gis, g, ja fis ovat alavireisiä, ja jos yksiviivainen cis on ylävireinen? Onko kyseessä poikkeus vai onko se vain trumpeteille ominainen ongelma jota pitää vain sietää ja yrittää ehkäistä parhaansa mukaan? Tuo cis nyt on aina ylävireinen, samoin ku d1. Sen takia siinä on se kolmostriggeri millä ne voidaan laskea. Nuo muut pitäis olla aika kohillaan. Jos olet aloittelija, niin se voi olla myös siitä kiinni. Kaikki käy, eihän siinä mitään! |
Monsieur 19.06.2007 10:17:19 | |
---|
Juu, kyllä nuo matalimmat gis g ja fis on vaikea saada tasaisina ja vireisinä soitettua ja niitä ei hirveästi trumpetille kirjoitetakaan. Eli torvesi on varmasti kunnossa :) |
Cliffies 21.06.2007 15:42:59 | |
---|
Tuo cis nyt on aina ylävireinen, samoin ku d1. Sen takia siinä on se kolmostriggeri millä ne voidaan laskea. Nuo muut pitäis olla aika kohillaan. Jos olet aloittelija, niin se voi olla myös siitä kiinni. Mites pian ihan lapsukaiset alkaa käyttämään triggeriä? Onko se heti ekasta kerrasta vai sitten kun sormitukset jo luistaa? (Max Reger: Kirje kriitikolle)
Istun taloni pienimmässä huoneessa.
Arvostelunne on edessäni.
Tuossa tuokiossa se on oleva takanani. |
IJarro 25.06.2007 17:01:37 | |
---|
Mites pian ihan lapsukaiset alkaa käyttämään triggeriä? Onko se heti ekasta kerrasta vai sitten kun sormitukset jo luistaa? En oo trumpetisti, mut kokemuksien mukaan vasta vähän myöhemmin. Eipä se siinä nassikka vaiheessa yksin soitettaessa d1 vire juuri haittaa ja alkeissoittokunnissa virettä tärkeämpää on rytmi ja edes melkee oikeat äänet. Oon nääs niitäkin tapauksia nähnyt, jotka liian varhaisessa vaiheessa triggerillä kikkailevat ja tuntuu välillä että soittamisesta ei tule just mitää ku on koko keskittymiskyky siinä triggerissä. Let's do some living after we die... |
Cliffies 25.06.2007 20:10:29 | |
---|
En oo trumpetisti, mut kokemuksien mukaan vasta vähän myöhemmin. Eipä se siinä nassikka vaiheessa yksin soitettaessa d1 vire juuri haittaa ja alkeissoittokunnissa virettä tärkeämpää on rytmi ja edes melkee oikeat äänet. Oon nääs niitäkin tapauksia nähnyt, jotka liian varhaisessa vaiheessa triggerillä kikkailevat ja tuntuu välillä että soittamisesta ei tule just mitää ku on koko keskittymiskyky siinä triggerissä. Näin itsekin vähän tuumin. Tuli pari trumpettioppilasta ja nyt täytyy koittaa pysyä muutama tunti edellä lapsukaisia... Cornistin opettamista trumpetisteista tulee luultavasti loistavia flyygelitorvisteja! :D (Max Reger: Kirje kriitikolle)
Istun taloni pienimmässä huoneessa.
Arvostelunne on edessäni.
Tuossa tuokiossa se on oleva takanani. |
Martso 25.06.2007 20:11:30 | |
---|
Cornistin opettamista trumpetisteista tulee luultavasti loistavia flyygelitorvisteja! :D Todennäköisesti vaihtavat klarinettiin! :) Kaikki käy, eihän siinä mitään! |
IJarro 25.06.2007 21:30:11 | |
---|
Mä laitan paremmaks. Mun opettama alttotorvisti lopetti soiton ja alotti VPK:n. Let's do some living after we die... |
zorro 17.12.2007 00:06:32 | |
---|
Tekeekös nuilla thomannin halvimilla trumpeteilla mitään? |
jani engstrand 17.12.2007 11:24:07 | |
---|
Thomannin halvoilla trumpeteilla tekee yhtä paljon kuin Suomen halvimmalla autolla. Halvalla ei saa hyvää, mutta alkuun pääsee. Arvaahan tämän asiasta kuin asiasta. Miten trumpetilla voi soittaa melodiaa, kun siinä on vain kolme näppäintä ? |
zorro 18.12.2007 00:27:46 | |
---|
Tuo Bach TR700 vaikuttaisi internetin mielestä olevan hyvä tuohon 300-400€ hintaan. Pitääköhän paikkaansa? |