Aihe: hyvätasoinen harrastelijatrumpetti 1 | |
---|---|
![]() 27.03.2008 11:29:11 | |
moi, olen soittanut musiikkiopistossa ala-aste ikäisenä 2/3 asti koulun lainatrumpetilla ja sitten ollessani työharjoittelussa musiikkiliikkeessä neljä vuotta sitten, ostin maahantuojan kautta pintavikaisen Pearl river trumpetin todella halvalla.. mutta tämä taitaa olla pahimman luokan kuraa, kun trumpeteista puhutaan. trumpetti on ollut aika vähällä käytöllä mutta nyt olen päristellyt sillä omaksi iloksi ja naapureiden harmiksi ja kyllähän soitto vaan jotenkin vielä taittuu, ja mieleen tulikin sitten että jos hommais vähän tollasen vakavampaan harrasteluun trumpetin. eli hakusessa olisi hyvälaatuinen perustrumpetti, jossa olisi soitinta vaikka loppuelämäksi. tähtiin ei olla menossa, mutta sen verran että johonkin poppis/ kevyen musan porukkaan sillä kuitenkin pystyisi hyvin mielin menemään.. eli lähinnä hintaluokkaa ja merkkejä kyselisin. kannattaako katsella käytettyä? saako enemmän vastinetta rahalle? kiitos jo etukäteen vastauksista. | |
![]() 27.03.2008 15:14:53 (muokattu 27.03.2008 15:15:18) | |
Lueskelin noita aikaisempia ketjuja aiheesta ja sieltähän tuota infoa jo löytyi. yamahalta pisti silmään malli ytr4335g joka sopisi hyvin budjettiin. briteistä löytyi tollanen nettikauppa, josta se lähtisi hyvään hintaan: http://www.netmusicalinstruments.co … atalog/Yamaha_YTR4335G_trumpet.html eli 309 puntaa plus 35puntaa postitus. mukaan tulis vielä jokin carekitti. eli tuo tekee pyöreästi 440euroa posteineen (vrt. thomann 555e posteineen) eli hinta ainakin on kohdallaan. onko jollain kokemusta moisesta liikkeestä? | |
![]() 27.03.2008 15:41:40 | |
Tuleekos noihin enklanti-tuonteihin tulli? Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa | |
![]() 27.03.2008 15:49:34 | |
Tuleekos noihin enklanti-tuonteihin tulli? Viimeksi kun tarkistin UK kuului vielä EU:hun, vaikka ameriikkaan enempi kuikuileekin. | |
![]() 27.03.2008 15:53:11 | |
joo enklannin alvien mukaan näytää menevän. eli 440e on se hinta mikä siihen menee että sen saa kotia... mutta mitä mieltä olette tuosta mallista? onko hyvä harrastelijalle, noin niinkuin pidemmällä tähtäimellä? seuraava yamahan malli oli aikalailla jo kalliimpi... | |
![]() 28.03.2008 10:19:30 | |
huudellaan nyt vielä. kai nyt jollain on mielipide siihen että riittääkö 600e ovh trumpetti päivittäiseen harrastuskäyttöön? en ole hakemassa mitään extrahienouksia, vain sen että torvi soi hyvin ja se on vireessä. ja että mekaniikka toimii ja että se kestäisi soittoa. tuon luulisi jo onnistuvan tuohon 600e hintaluokkaan... en ole oikein ymmärtänyt tätä oppilasmalli/ammattilaismalli vastakkain asettelua. ymmärrän enemmän kitaroista joita minulla on kaksi ja toisen ovh on noin. 1500e ja toisen 300e. enkä osaisi sanoa että kummastako luopuisin jos pakko olisi. ne on erilaisia soittimia, mutta en osaisi laittaa niitä paremmuusjärjestykseen. eli jos nyt joltain ammattilaiselta saisin tähän vähän siunausta... | |
![]() 28.03.2008 11:02:44 | |
Missäpäin sä jo_tu vaikutat? Jos ajelet joskus 3-tietä Pirkanmaalla, niin soitas ja käys kokasemassa mun alle 300 Amati. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa | |
![]() 28.03.2008 11:18:27 | |
Missäpäin sä jo_tu vaikutat? Jos ajelet joskus 3-tietä Pirkanmaalla, niin soitas ja käys kokasemassa mun alle 300 Amati. jyväskylässä ollaan ja valitettavasti ei opiskelijana autoa ole. mutta meinaatko, että vähän halvempikin peli välttäisi? vai haluaisitko päästä omastasi eroon? :) | |
![]() 28.03.2008 11:32:40 | |
jyväskylässä ollaan ja valitettavasti ei opiskelijana autoa ole. mutta meinaatko, että vähän halvempikin peli välttäisi? Nimemomaan. vai haluaisitko päästä omastasi eroon? :) Se ei oo myynnissä Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa | |
![]() 28.03.2008 13:48:26 | |
Nimemomaan. Se ei oo myynnissä joo, no voisinhan minä sinun saanaankin luottaa, kun kerran näytät tollanen vakavampi harrastelija olevan. pitääpä vielä katsella sitten vaihtoehtoja tuolla yamahalle halvemmasta päästä. | |
![]() 28.03.2008 14:29:46 | |
joo, no voisinhan minä sinun saanaankin luottaa, kun kerran näytät tollanen vakavampi harrastelija olevan. pitääpä vielä katsella sitten vaihtoehtoja tuolla yamahalle halvemmasta päästä. Voi tietysti ottaa paikkakunnan soittajiin yhteyttä, musiikkiopiston opettajiin tai armeijan soittokunnan ihmisiin. Voi vaikka löytyä pro-luokan käytetty torvi josta on harrastajalle iloa pitkäksi aikaa. Mulla on kaksi naapurin poikaa trumpettioppilaina, ja niillä on uusi Amati sekä käytetty Bach (en muista mallia tms.). Ne tykkää tietysti soittaa sillä uudella kiiltävällä Amatilla (Olivat sitten menneet ensimmäiseen vastaantulleeseen soitinkauppaan ja ostaneet kivalta näyttävän pelin kysymättä mitään keneltäkään. ;D ) mutta kyllä se käytetty Bach on paljon parempi soitin. Konsertti, mikä ihana tekosyy oluenjuonnille... | |
![]() 28.03.2008 17:56:17 | |
Voi tietysti ottaa paikkakunnan soittajiin yhteyttä, musiikkiopiston opettajiin tai armeijan soittokunnan ihmisiin. Voi vaikka löytyä pro-luokan käytetty torvi josta on harrastajalle iloa pitkäksi aikaa. Mulla on kaksi naapurin poikaa trumpettioppilaina, ja niillä on uusi Amati sekä käytetty Bach (en muista mallia tms.). Ne tykkää tietysti soittaa sillä uudella kiiltävällä Amatilla (Olivat sitten menneet ensimmäiseen vastaantulleeseen soitinkauppaan ja ostaneet kivalta näyttävän pelin kysymättä mitään keneltäkään. ;D ) mutta kyllä se käytetty Bach on paljon parempi soitin. joo, tämä pitää käydä tekemässä. konsahan tuossa vieressä on ja tikkakoskella soittokunta. jos joku jyväskyläläinen haluaa noin 5-700e trumpetistaan halvalla luopua niin ostajaehdokas löytyy täältä. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)