Murgo 11.04.2008 16:58:29 | |
---|
Eli saksofonin läppien tyynyjen käsitteleminen vedenkestäviksi. Joissain lähteissä kun neuvotaan käsittelemään tyynyt jollakin öljyllä (sitruunaöljyä jotkut käyttävät, käykö sama öljy kuin kitaran otelaudan hoitoon?) ja jotkut taas ilmeisesti eivät suosittele. Eli kannattaisiko noihin heti näin uutena sipaista lemon oilia vai pelaako paremmin kun antaa olla kuivina ja ehkä putsaa sitten tarvittaessa? Entä mitä mieltä ollaan ns. pad saverin eli sellaisen karvaisen rassin pitämisestä jatkuvasti pillin sisällä kun siitäkin tuntuu olevan kahta koulukuntaa? (itse järkeilin että voisi olla hyvä idea laittaa se sisään soittamisen jälkeen ja sitten kotiin tultua ottaa ulos kuivumaan ettei kosteus jää "muhimaan") Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa! |
Klezberg 11.04.2008 17:36:53 | |
---|
Entä mitä mieltä ollaan ns. pad saverin eli sellaisen karvaisen rassin pitämisestä jatkuvasti pillin sisällä kun siitäkin tuntuu olevan kahta koulukuntaa? (itse järkeilin että voisi olla hyvä idea laittaa se sisään soittamisen jälkeen ja sitten kotiin tultua ottaa ulos kuivumaan ettei kosteus jää "muhimaan") Minä olen ennemmin kuivaamisen kannalla, sellaisellä läpivedettävällä pyyhkeellä aina soiton jälkeen. kai tää on joku nettiriippuvuus, kun on tää internetti ja sitten toi klarinetti ja ne vie kaiken ajan |
ZaGaali 11.04.2008 18:24:14 | |
---|
Itse olen sitä mieltä että jos padit ovat uudet niin ehdottomasti annat ne vain olla ja teet normaalit huollot ja kuivaukset. Tuo öljyäminen varmaan silloin kannattaa kun ei ole enää mitään hävittävää, eli siis silloin kun on kyse badien henkiin herättämisestä, jos badit ovat pahasti päässeet kuivahtamaan. |
Klezberg 12.04.2008 15:35:39 | |
---|
Joo, en minäkään tyynyihin koskisi millään öljyllä. Päinvastoin, tuon klarinetin kanssa olen ymmärtänyt että jos öljyää sen putken sisältä (sekin tuntuu olevan kiistanalainen juttu) pitää reiät peittää ettei öljyä pääse tyynyihin. kai tää on joku nettiriippuvuus, kun on tää internetti ja sitten toi klarinetti ja ne vie kaiken ajan |