Aihe: Thomann-Fonit
1
KameliFonisti
01.01.2009 14:43:12
Kattelin tossa Thomannin sopraanofonia siinä 360 asteen lähikuvassa. Onko kellää tietoa kenen tekemiä ne on ja onko ne hyvin tehtyjä? Näytti aika siistiltä ja hyvältä työjäljeltä.

-OK
Hihii kameli.
Murgo
02.01.2009 11:13:01 (muokattu 02.01.2009 11:40:35)

Thomann-merkkisistä ei kokemusta, mutta loogisesti (hinnan perusteella, mikäli se nykyään mitään kertoo) pitäisi ilmeisesti olla parempaa "sarjaa" kuin Startone-nimellä myydyt, joka myös on Thomannin "oma merkki".

Startoneja on minulla nyt toinen menossa, tenorin hankin keväällä ensimmäiseksi foniksi ja myin nyt syksyllä ja tilasin alton tilalle. Molemmat ovat ainakin minun nähdäkseni (fonistina olen siis aloitteleva harrastelija, mutta metallityöstä ja mekaniikasta sentään jotain uskoisin tietäväni) ihan kevollisesti tehtyjä hintaansa nähden, työnlaatu ei tietenkään ole häikäisevää, mutta käyttökelpoista eikä ainakaan karkeampaa kuin 70-lukuisessa itäsaksalaisessa baritonissani enkä (taas aloittelijan näkökulmasta) kummassakaan ole havainnut mitään kriittistä vikaa. Tosin pitää huomioida että minä en pidä pienen säätelyn ja fiksailun tarvetta kovin pahana puutteena, jotain pieniä säätöjä olen tehnyt kumpaankin.

Sopraano taitaa tosin olla vähän herkempi pienuutensa takia.

Kannattaa lukea läpi aikaisemmat ketjut kiinalaisten halppisfonien tiimoilta, esim tuo halpa foni sunnuntai-iloitteluun- ketju linkitettyine sivustoineen ja on täällä muitakin. Siellä on myös puolesta-vastaan keskustelua sekä jonkinverran tietoa muista "halpismerkeistä".

Mutta pääsääntöisesti kiinalaisten soittimien kohdalla valmistajaa on lähes mahdotonta selvittää ja samalla brändillä voidaan myydä eri tehtaiden tuotteita aina sen mukaan mistä on halvimmalla saatu jälleenmyyjän vaatimusten mukaista tavaraa. Omakin Startone-alttoni on eri torvi kuin Thomannin sivujen kuvassa oleva. Maanantaikappaleiden riski on myös olemassa, ehkä minulla kävi vain hyvä tuuri kun satuin saamaan kaksi käyttökelpoista yksilöä, mutta toisaalta Thomannilla on takuu ja palautusoikeus.
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)